- Tudnom kell öreg barátom, amit erről a könyvről csak lehet!- néztem Dzsinre.
Dzsin még mindig az eget kémlelte. Tekintette egyszerre volt bús és megkönnyebűlt. Rejtély volt számomra mindig is ez a vén ugnaught. Tudtam, hogy a múltjában vannak, dolgok amik fájóak neki és soha nem beszélne róla és elrejtené mindenki elől. De ez a tekintett bizony mindent elárult. Rossz volt látni Dzsin szenvedését, de tudnom kellet mindent erről a kódexről, ha fájdalmat okozók neki akkor is.
- Lány ez nem egy könyv! Ez egy kódex!- csattant fel kritizálóan Dzsin.
- Nah, akkor beszélgetünk róla? Lenne pár kérdésem. Mondjuk ki adta neked? Miért neked adta? Mit kell vele kezdeni? És persze...- lelkesen kezdtem el kérdéseimet öreg barátom felé intézni.
- Lány sokat kérdez! - vágott a kérdéseim hadába Dzsin - A kódex ha eljön az idő mindent megválaszol neked. Én ezt a terhet, a tudás terhét rád bízom. Nekem itt a feladatom lezárult. Sok-sok éve cipelem már magammal a tudás terhét és az öreg Jedi mester megígérte ha a kódex gazdára lel akkor végre megpihenhetek én is. A könyv őrzésének és tudásának a terhe eltörlődik.
Dzsin ekkor egy nagyot sóhajtott és a csillagokról beszélt nekem. A megannyi világító égitestről melynek fényét még látjuk, de lehet már rég kihunyt az az égitest ami egykor azt a fényt sugározta. Csak mire a fénye ide ér a mi bolygónkra több száz év is eltelhet, és egyszer csak megszűnik létezni a fény és a csillag helyén sötétség lesz.
- Dzsin! Te titkolsz valamit előttem?- Ekkor felálltam öreg barátom mellől és botomra támaszkodva próbáltam Dzsin szemébe nézni, de nem ment. A fejét lehajtotta a kódexre és olyan érzés fogott el mint ha búcsúzkodna tőle. Ezt kővetően a lépcsőről nehezen és őregesen felállt és velem szemben kihúzta magát és átnyújtotta a kódexet számomra. Csak álltunk egymással szemben, némán és szótlanul. Meganyi csillag fénye ragyogta be a helységet körülötűnk és az éjszaka most egyszerre tűnt számomra sötétnek és hidegnek. Pedig a bolygón az éjszakák is viszonylag melegek voltak. Pontosabban a Tatuinon az éjszakák voltak azok, amik elfogadható és kellemes volt hőmérséklet terén. Furcsa pillanat volt ez. Mint ha megdermedt volna az idő és a tér. A kódexre néztem. Arra az írásokkal teli vaskós kötegre, amely megannyi történet és jóslatot mondhat el nekem. De féltem tőle. Mintha legbelül úgy érezném, mérgezetek a jelek a kódexen. Ha hozzá érek a lelkemben szivárognak és megmérgezik azt csupa gonoszsággal.
- Dzsin félek a kódextől!- léptem eggyel hátrébb öreg barátomtól riadtan.
- Ostobaság leány! Csak az fél, aki nem ismeri elégé önmagát és saját magától fél!- nézet rám a vén ugnaught morcosan. - Én is féltem tőle. Rossz kódex ez! De megannyi jó is van benne! Te majd tudod uralni.
Ekkor rátettem a jobb kezem a kódexre félve. Teljesen először nem mertem, de Dzsin-kara tekintetében bízva, pillanatok múlva a kódexre a helyeztem teljesen kezem. A tenyerem izzadni kezdet a könyv érintésétől a szívem kalapálni kezdet. Becsuktam a szemem, vártam a legrosszabbat.
De Nem éreztem semmit!
Meglepődtem! Az első találkozásunk után, amikor Dzsin szó szerint hozzám vágta a homokban.
Se hangok, se fájdalom! Egyszerűen csak a nagy semmit éreztem.
Kinyitottam a szemem és elvettem öreg barátomtól a kódexet teljesen. Dzsin arcán teljes megkönyebűlés lett úrrá és ekkor a vén ugnaught egy pillanat alatt a földre rogyót. Mintha megszédült volna.
- Dzsin jól vagy? Mi van veled?- térdeltem le mellé agódalmaskódva.
Próbáltam neki segíteni, de mint mindig, nem kért belőle. Felkelt magától. Leporolta barna ruháját. Tiszteletteljesen és kimérten megigazította az övét és kihúzta magát.
KAMU SEDANG MEMBACA
Az új kezdet
FantasiElmúlt egy év a végső harc óta. Elmúlt egy év Kylo Ren halála óta. Elmúlt egy év mióta Rey megérkezett a Tatooinra és a háta mögött hagyta a lázadást,jediket,barátokat. Elmúlt egy év mióta az erő utoljára, igazán átjárta Rey-t. A Lars ház a sivatag...