CHAPTER 13

441 73 17
                                    

DIVA BOO CAFE~~~

"Uncle Kwan!!!" Jerit Hyun kepada Seungkwan yang sedang mendepa luas tangannya setelah melihat kehadiran  Soonhyun masuk ke cafe.

Soonhyun berlari ke arah Seungkwan dan jejaka tersebut menyabut larian si kecil itu. Lalu Soonhyun diangkat Seungkwan lantas dicium pipi gebu itu berkali-kali.

Eunha yang melihat telatah mereka tersenyum. Lalu dia memberikan sebungkus macaron yang baru di belinya tadi.

"Hmmm perangai kau sampai sekarang tak berubah kan? Patutlah Lihye sayang sangat kat kau" ucap Eunha sambil memberikan senyuman kepada jejaka itu.

"Hmmm alah tak yah nak puji aku sangat, aku tau kau ada crush kat aku dulu en?" Seungkwan tersenyum sinis sambil mengangkat kening tebalnya berkali-kali.

"Ish cerita dulu jangan dikenang tak baik. Aku dah move on dah" ucap Eunha sambil meletakkan barang Soonhyun di bilik Seungkwan.

"Wait, WHAT? Eunha noona dulu suka Kat uncle Kwan? Seriuslah? Perempuan cantik macam noona pun terpikat dengan uncle Kwan!?" Soal Soonhyun tidak percaya lantas si kecil itu turun dari pangkuan Seungkwan.

"Oi anak buah kesayangan aku, mulut tu jaga sikit!" Ucap Seungkwan yang hampir-hampir ingin mencarut. Dia kembali tenang dan menjawap pertanyaan Soo Hyun tadi.

"Haah, almaklulah uncle dulu famous orangnya. Banyak perempuan yang terpegun tengok uncle tau dulu." Ucap Seungkwan dengan riak.

"Hmmm tapi kan muka uncle ni selalunya digilai oleh makcik-makcik pertengahan umur kat luar sana je. Appa cakap uncle selalu kena reject dengan perempuan, hanya aunty Lihye je terima uncle yang ala gadar ni." Kata Soonhyun sambil menggaru-garukan dagunya tanda berfikir.

"Eeee sedap mulut hengko je kata uncle hengko ni tak handsome, sebijik macam bapak hengko. Kalau Hyun nak tahu masa uncle sekolah menegah dulu, banyak perempuan cakap yang uncle ni lebih handsome dari Hoshi SVT tu tau tak?"

"Tapi sekarang tak lagi kan uncle?" Soal Soonhyun dengan muka innocent."

"Yassh mulut takde lesen ni. Sebijik macam perangai Soonyoung hyung. Akibat geram Seungkwan terus menangkap Soonhyun lalu dia mengeletek perut anak Kwon itu berkali-kali.

"Uncle geli, Hyun main-main jelah! Mianae uncle Kwan!" jerit Soonhyun.

"Takde maaf bagimu" balas Seungkwan dengan jeritan yang agak kuat.

'Haish dah agak benda ni akan jadi. Nasib aku hantar Soonhyun guna jalan belakang kalau tak. Memang diorang ni akan buat hal didepan khalayak ramai dah. Ni pun dah macam sarkes dah aku tengok. Pelanggan kat cafe ni bukannya sikit sentiasa dipenuhi orang.'

'Haish macam manalah aku boleh tercrush kat kau dulu hah boo Seungkwan?'  Eunha mengelengkan kepalanya berkali-kali.

"Ermmm Kwan, aku pergi dulu tau. Nanti kita jumpa lagi and Hyun jangan nakal- nakal." Pesan Eunha lalu dia mencium sekilas pipi Soonhyun.

"Tak nak order makanan dulu ke? Boleh makan kat rumah kalau kau nak?" Tanya Seungkwan.

"Hmmm memang nak pergi pun tapi banyak oranglah."

"Mengada, nah makanan favourite kau.  Chocolate white cake. Aku bagi free."ucap Seungkwan lalu menghulurkan bungkusan tersebut kepada Eunha.

"Seriuslah! Wahhh selalunya waktu macam ni dah habis dah kat kedai ni." Ucap Eunha tidak percaya.

"Ambik jelah, aku simpan untuk kau. Almaklumlah kau kan always lambat. Tu pun nasib baik aku dah pesan awal-awal kat pekerja aku."

"Thank you my ex crush! Jumpa lagi" ucap Eunha selamba. Mungkin sebab terlampau excited.

'Perrgh 10 tahun aku tunggu, baru sekarang kau nak ngaku? Haish Eunha-eunha' Ucap Seungkwan dalam hati.

Jejaka tersebut tersenyum lipis.

"Hmmm, bye too my first love" ucap Seungkwan perlahan.

"Uncle cakap apa tu? Tak dengarlah. Uncle mencarut eh?" Ucap Soonhyun bingung.

"Ish takde apa-apalah Hyun. Dah pergi makan kek strawberry tu. Dengar cerita ada orang dapat markah paling tinggi kat tadika tadi."

"Yesss kek strawberry!!! Sayang uncle Kwan."

"Sayang Soonhyun jugak" senyum Seungkwan.

  ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ

Thanks sebab baca 😃

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Thanks sebab baca 😃

Vote and Comments 😁

 [✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢWhere stories live. Discover now