°제7장 , 시즌 2

281 34 0
                                    

"Sayang . Yang ni bilik kita . Dan saya nak awak jauhi bilik paling hujung tu tau ? Bolehkan ? " aku mengangguk . Tapi dalam masa yang sama , aku curious . Ada apa je dalam bilik tu sampai dia tak nak aku masuk ?

"Em , boleh saya tanya ?" Yeonjun mengangguk .

"Kenapa dengan bilik tu ?"

"Saya nak awak jauhi je . Jangan pernah nak ada perasaan nak tahu . Okay ?" Aku mengangguk lagi . Ish , dingin nye . Cakap pasal bilik tu pun tak boleh .

Apalah agaknya .

"Jom masuk . Panas lah" aku mencebik . Boleh dia kata cuaca yang bersuhu 10° ni panas ? Nampak sangat nak aku betul betul hindari bilik tu .

"Mengada je" kataku lalu mencubit pinggangnya .

.
.
.
.

"yeonjun-ah ~ saya lapar ~" kataku sambil membuat aegyo dihadapannya . Yeonjun tersenyum kecil . Ala , aku kalah , dia lagi comel walaupun senyum macam tu je .

"Okay , nak makan apa ? Saya masak" Balasnya sambil mengusap lembut kepalaku .

"Seriously awak masak ? Wah , hebat nya" pujiku . Makin menjadi jadi senyuman yeonjun apabila aku memujinya sebegitu . Hm , pantang kena puji sikit dah kembang .

"Jomlah kita pergi dapur . Macam mana nak masak dalam bilik ni ?" Aku tersengih . Betul juga . Yeonjun menarik tanganku untuk berdiri dan berjalan keluar menuju kedapur .

"Okay , mari kita mula dengan mengupas bawang . Saya ingat nak masak spaggeti aglio e olio" katanya penuh keyakinan . Ceh , untung nya Ha Eun dapat husband macam yeonjun ni .

"Saya nak tolong" pelawaku .

"Tak payah . Duduk je situ tengok saya buat kerja" aku sekadar mencebik . Ish , dia buat aku ni macam perempuan pemalas yang tak pandai masak pula .

"Arasseo . Saya jadi tukang makan jelah nanti" balasku . Yeonjun ketawa kecil . Lalu menyambung mencincang bawang besar itu menjadi dadu . Aku hanya melihat sambil menongkat dagu .

Wah , dia nampak macam betul betul chef la bila masak . Siap berapi api kuali tu . Daebak .

Setelah beberapa minit menunggu , akhirnya spaggeti buatan yeonjun siap . Hidu bau je dah tahu makanan ni sedap !

" try it " aku menyuakan spaggeti itu kedalam mulut dengan berhati hati . Mestilah , panas ni doe . Mau tak nya lidah ku melecur nanti .

Semendaratnya spaggeti itu kedalam mulutku , aku mengunyahnya dengan dramatik . Dan serta merta mata ku membulat dek keenakan homemade spaggeti by Chef Choi .

" Heol . Neomu mashisseo " maka , senyuman Yeonjun semakin melebar .

" Kan ? Ni makanan favorite Eun-- ah , mian " senyuman ku menjadi kekok manakala Yeonjun sudah mengusap tengkuknya .

" Awak makanlah sekali " aku cuba mengubah topik lalu menyuakan makanan itu kearah Yeonjun . Aku tahu dia masih tak boleh lupakan Ha eun . Gwenchanha , aku okay . Walaupun terasa seperti disiat siat , well , aku isteri dia , dan aku ada sifat cemburu .

Dan apa yang paling menyakitkan adalah , dia selalu menyamakan aku dengan Ha eun . Aku tak suka . Tapi demi menjaga hatinya , aku tetap tersenyum .

Macam tulah aku menjalan kan hari hari dengan dia . Dan aku pernah cuba untuk masuk dalam bilik hujung tu sebab aku terlalu curious , apa yang dia sembunyikan .

Tolonglah , aku ni memang terkenal dengan keras kepala . Aku curious nak mati ni woi choi yeonjun . Dan apa yang jadi , aku kena marah habis habisan dengan yeonjun , for the first time ever .

" kan saya dah kata , tak payah masuk dalam tu ! Degil sangat ni dah kenapa !? " katanya dengan wajah merah , aku dah menggigil gigil ketakutan . Eomma , ae nak balik !

" m-mian " balasku .

Dan sekarang , yeonjun tengah outstation . Jadi , aku ada peluang yang tersangat besar nak masuk dalam bilik tu . Mohon kepada readers , tolong tahan dengan aera yang keras kepala yang nak tahu semua benda .

Tombol pintu berbentuk bulat itu aku pulas perlahan . Tolong , beri lagu dramatik sikit . Setelah pintu terbuka luas , aku pasang lampu untuk menerangkan bilik ni .

" O . M . G . Cantik nya bilik ni !" Kaki ku mula melangkah masuk kedalam bilik itu . Banyak frame , tch , semua gambar dia dengan Ha eun . Sweet pula tu .  Gambar kahwin , honeymoon pun ada . Hm , aku tak pernah honeymoon dengan yeonjun selama 2 bulan kitorang kahwin . Dia selalu sibuk .

" apa ni " aku tersepak satu kotak yang sangat menarik perhatian . Aku duduk diatas lantai lalu membuka kotak itu .

" wow , banyaknya buku . Ni mesti diary ha eun kan " soalku sendiri lalu membuka buku itu . Satu persatu aku baca walaupun tak habis . Sekali imbas je , cukuplah . Tak payah buang masa .

Imbas punya imbas , aku terlihat satu page yang cerita pasal beomgyu . Heol . Aku tak sanggup baca , aku dah nampak dekat situ ha eun pernah tidur dengan beomgyu sedangkan ha eun dah kahwin dengan yeonjun . Omg , you're so evil , ha eun .

Aku baca lagi next page . Oups , apa benda pula yang jatuh ni . Aku angkat gambar yang jatuh itu .

" wtf . Ha eun . Kenapa kau curang ! " tiba tiba emosi tengok gambar tu . Gambar ha eun berpelukan dengan bomgyu , what the hell ?

" puas tengok semua tu ? " aku tersentak lalu perlahan lahan aku toleh kearah suara tu . Oh my godness . Yeonjun tengah menyandar dekat pintu sambil berpeluk tubuh .

" h-hai ? Dah balik ? " aku menepuk dahi perlahan . Soalan bodoh apa kau tanya ni choi aera . Yeonjun mengeluh perlahan lalu berjalan kearahku . Bersiapa sedia lah aera , ada suara yang memekik .

" kenapa degil sangat ni ? Kan saya dah kata jangan masuk dalam bilik ni " and then , im shock . Dia , tak marah ke ? Soft aje suara dia .

" a-awak tak marah ke ? " soalku kepada yeonjun . Yeonjun menggeleng dengan senyuman .

" dah tak ada gunanya saya marah kalau awak dah tengok hampir kesemua benda dalam bilik ni . Boleh tahan keras kepala juga awak ni kan " katanya sambil mengusutkan rambut ku . Aku mengembus nafas lega .

" mianhae . Sebab tak dengar kata . Saya curious sangat  sebab tulah saya masuk " jelasku .

" tak apalah , benda dah jadi . Awak dah habis tengok ? Dah puas kutuk ha eun ? " katanya . Aku menelan air liur dengan kasar .

" M-mana ada s-aya kutuk ha eun . Saya terkejut je " kataku membela diri . Alamak , dia dengar ke aku kutuk ha eun tadi .

" jangan lah kutuk dia . Dia tak bersalah pun . Yang salah nya tu saya . Sebab saya ada banyak benda jahat yang saya buat dekat dia . I deserve this . Ha eun dah banyak bagi peluang dekat saya sampai lah dia tinggalkan saya selamanya .

Saya betul betul rasa menyesal sebab buat dia macam tu . Dan saya berjanji dekat dia , takkan buat benda yang sama dekat awak . Tapi , saya hampir mungkir janji tu " katanya panjang lebar .

" aigo . Awak pun tak salah . Saya yang keras kepala sangat . Dan , maaf sebab terkutuk ha eun tadi " that the end . Aku dah tak perlu takut nak masuk dalam bilik tu lagi .

" em , bila kita nak pergi honeymoon ? " soalku tiba tiba .

" saya baru nak cakap . Minggu depan kita pergi , okay ? "

Okay , mungkin 1 bab lagi , ff ni tamat . Sorry lah sebab tak genapkan jadi 10 . Aku dah betul betul bingung nak buat macam mana .

Dalam kepala aku , nak tamatkan ff ni . Sorry sebab ff ni bosan . Omg , malunya . 😂😂

[C] Protective || C.Y.JWhere stories live. Discover now