Genre; Thriller, Romance, Short Story
Lang ; Sabahan Slang, English
Writer ; I'jien Gracevon
Cover Photo ; Google and edited by myself.
*
*
*
"Jadi sekarang.. kau suka sa atau tidak?"
"Ya.. sa suka.. kau.."******
Margot Sven, itu nama sa. Macam biasa, sa selalunya jalan kaki saja pi kerja dari rumah sewa. Hampir 3 bulan sudah setiap pagi sama petang sa limpas jalan yang sama. Kadang-kadang takut jugalah sa jalan satu urang apa lagi kalau sa overtime sampai malam. Bukan sa tiada kawan, tapi derang tu semua ada transport sendiri. Dekat ja tu rumah sewa tempat sa tinggal inda payah pun bili kereta atau minta tumpang kawan kalau mau balik. Lagipun sa malas bah kasi susah urang ni.
Ramai kawan di office tanya kenapa sa masih bujang masuk umur 30-an macam ni. Hei.. inilah soalan paling sa malas jawab. Jadi satu sajalah sa cakap sama derang, sa inda berminat pasal cintan cintun, apalagi jaga boyfriend. Bikin samak ja tu. Tapi kana kasi katawa pula sa kalau sa jawab begitu, silaka. Ah, poduli lah bah sa bujang, itu pun derang mau sibuk. Bagus lagi sa buat hal sendiri sama enjoy selagi hidup. Hari ni sa apply cuti sama bos kami selama 5 hari. Alasan sa konon mau rehat sepanjang cuti. Memang pun sa mau berehat sebab kerja sa di office selalu bertimbun. Bikin sakit kepala ja. Jadi sa mau kasi release tension dulu selama 5 hari ni di dalam rumah saja inda mau pi mana-mana. Sa kasi tau sedia kawan-kawan yang sa inda mau derang kacau atau datang rumah masa sa bercuti. Call pun inda bulih. Malas sa bah kalau banyak gangguan. Sa punya family pun sa cakap macam tu juga. Derang paham sebab sa ni jenis yang suka sendirian, inda suka bersosial. Kalau hari cuti, sa lebih suka berkurung dalam rumah 24 jam.
Selalunya kalau dekat-dekat musim cuti, sa kasi sedia makanan basah termasuk makanan ringan macam keropok, coklat, biskut, mi segera.. sama yang paling sa suka, mesti ada bir. Hidup solo beginilah, bir saja kawan sa selalu. Kerja sendiri, makan apa saja sa mau. Sa suka hati mau bikin apa saja. Hari ni sa last bekerja, bisuk start suda sa cuti. Siap saja sa punya kerja yang bertimbun di office, terus kaki sa keluar dari tu bangunan sebab inda sabar suda sa mau berpesta satu urang di rumah. Yahuu!
~~~~~
Punya sinang hati sa ni malam sebab sa jarang bah dapat kasi rehat diri untuk jangka masa yang panjang. Selalunya hari minggu ja sa dapat berehat. Itu pun kalau sa inda kana kacau oleh kawan-kawan sa yang suka-suka ja datang rumah.
Sebelum sampai di bangunan rumah yang sa sewa, sempat lagi sa singgah sana restoran Jepun. Mesti siok kalau makan sushi sama minum bir sambil tingu The End Of The Fucking World di Netflix, haha! Senyum-senyum saja sa keluar dari tu restoran lepas tapau sushi.
YOU ARE READING
sEcReT AdMiReR
Mystery / ThrillerI'jien Gracevon@copyright protected ©2020 Genre : Thriller, Romance, Short Story 🔞🔞 Lang : Sabahan Slang, English. CERPEN REKAAN KHAS UNTUK HARI VALENTINE... 💘TIADA KAITAN DENGAN YANG MASIH HIDUP ATAU YANG SUDAH MENINGGAL DUNIA. ------ KISAH DI...