Chapter 1

342 18 1
                                    

-Rumah Jimin-

"Saya dah balik .." kata Jimin lalu duduk di sofa. Puan Jane keluar dari dapur bersama segelas air. Dihulurkan kepada Jimin. "kamu dari mana? dah malam baru ingat nak balik?" tanya Puan Jane. "dari mana lagi? dari sekolah" balas Jimin singkat lalu meneguk air yang diberikan kepadanya. Puan Jane mengeluh lemah. "kenapa kamu bohong dengan eomma?" tanya Puan Jane.

"bohong?" tanya Jimin kehairanan lalu menyimpan gelas itu di atas meja. "sekolah telefon eomma, dia cakap kamu ponteng kelas petang!" marah Puan Jane. Jimin kelihatan sedikit kalut. "saya tak ponteng, saya cuma pergi training dengan BTS je" balas Jimin, dia cuba untuk berlakon tenang. "kenapa kamu ni? makin lama makin teruk?" tanya Puan Jane yang kelihatan sangat kecewa.

Jimin menggalas begnya lalu beredar dari sana. "lepas kamu tukar pakaian. kamu turun di sini, eomma nak bincang dengan kamu!" kata Puan Jane yang kelihatan sangat serius. Jimin hanya membalas dengan anggukan. Puan Jane mencapai telefon bimbitnya di atas meja lalu mendail nombor seseorang. "hello? Shin? saya nak bincang tentang persetujuan kira petang tadi ********"

-Beberapa Minit Kemudian-

Jimin pun turun dari tingkat atas,dia terus duduk di sofa. "eomma nak bincang apa?" tanya Jimin. "eomma dah buat keputusan" kata Puan Jane perlahan. Jimin terasa kurang enak. "apa yang eomma nak?" tanya Jimin. "eomma dah carian pasangan yang sesuai dengan kamu" kata Puan Jane. Jimin sedikit terkejut. "dugu?" tanya Jimin.

"anak kawan eomma" balas Puan Jane, dia seakan-akan ingin merahsiakan identiti gadis itu. "eomma? jebal? saya tak nak! saya belum bersedia" kata Jimin cuba untuk membantah keputusan Puan Jane yang drastik itu. "eomma dah lama fikir pasal benda ni, sebab sikap kamu eomma dah ambil keputusan muktamad" balas Puan Jane tenang.

-Rumah Hyesun- (Masa yang sama)

"siapa yang call eomma tadi?" tanya Hyesun sambil asyik menaip ceritanya di wattpad. "kawan eomma. kamu tutup dulu laptop tu? eomma nak cakap sikit" kata Puan Shin. Hyesun membalas dengan anggukan lalu menutup laptopnya dan di simpan di atas meja.Dia pun duduk di sisi Puan Shin. "eomma nak cakap pasal apa?" tanya Hyesun.

"tadi kawan eomma call sebab nak jodohkan kamu dengan anak dia" kata Puan Shin sambil tersenyum."huh? saya tak nak" kata Hyesun. "tapi ..." Puan Shin kelihatan berat hati untuk menyambung kata-katanya. "tapi apa?" tanya Hyesun. "tapi eomma dah terima" kata Puan Shin perlahan. "eomma! wae? eomma!!!" kata Hyesun dengan geram.

"eomma rasa dia boleh buat kamu tu lebih banyak bercakap! daripada kamu duduk di sini dengan laptop?" kata Puan Shin. "eomma? saya dengan Minhae tak banyak kecoh ker sampai kena jodoh dengan orang yang saya tak kenal?" tanya Hyesun dengan geram, "eomma nak yang terbaik je untuk kamu" kata Puan Shin perlahan. Hyesun mengeluh lalu masuk ke dalam bilik.

To Be Continued .. ... ....

*cerita ni mungkin tak sempurna, tapi saya harap korang akan sudi baca, tolong betulkan jika ada salah dan silap, spelling error dan jalan cerita yang tak menentu. Harap bantuan korang semua untuk perfectkan cerita ni. Saya masih belajar

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 21, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Love MeWhere stories live. Discover now