Kaç tane?

386 9 0
                                    

Verdiği kelimeler hanedeki katip ki kül tüp. Aslında çok kolaymış. Kütüphanedeki ilk kitap. Offf. peki hangi kütüphane? Bir tane varmış gibi!!! Araştırmaya başladım. Evime girebildiğine göre tanıdığım biri olmalı. Rıza ile ortak tanıdığımız biri belkide. Sokağımdaki kütüphaneye gittim. İlk kitap. Kütüphanenin ilk kitabı falan mı acaba?

Kitapta ne olabilirdi? Kütüphaneyi araştırdım. En eski kitapları, eskiyi anlatan kitapları.. Bir şey yok. Sonra diğer tarzda kitaplara da bakmaya başladım. Sıra polisiyeye geldi. Tam incelemeye başlayacaktım ki telefonum çaldı. Arayan iş arkadaşımdı.
Emre işten çıkarılmışsın. Rıza ya ne oldu? Benim neden hiçbir şeyden haberim yok .

Fırsatım olmadı Hamdi. Hamdi işyerinde Rıza ile benim en yakın arkadaşımızdı. Bu sefer biraz sinirliydi.
Fırsatın mı olmadı? Rıza ' nın öldüğünü
40' ı çıkınca mı söyleyecektin. O patron bozuntusu da hemen yerinize buldu birini.

Kim?
Ekrem. Şirket kimin eline kaldı ya?

Ekrem tanıdığım en rekabetçi kişiydi. Yerimi almasına hiç şaşırmadım.
Yapacak bir şey yok. Benim şu an çok işim var. Aslında iş çıkışında şirketin karşısındaki cafe ye gelebilirsen iyi olur. Çok kötü şeyler oluyor.
Tamam görüşürüz.dedi ve telefonu kapattım. Kitapların ismine göz attım. Fazla zamanım yoktu. Hamdi ile görüştükten sonra tekrar gelirim. İş yeri biraz uzaktı. Cafe ye gittiğimde Hamdi gelmişti bile. Hatır sorma faslını geçtik. Konuya girdim.
Rıza nın katili benim peşimde.
Ne diyosun ya ?
Rıza' nın cesedini bulduktan sonra bir telefon geldi. Bir şifre çözmem lazım şifreyi çözdüm ama çok mantıksız.

Şifre ne?
Kütüphanedeki ilk kitap

Düşünceli bir ifade kapladı yüzünü.
Hangi kütüphane sence?
Bilmiyorum.
Evinin yakınındakine baktın mı?
Eski kitaplara bakındım biraz. Ama bir şey bulamadım.
Belkide gerçekten bir kütüphaneyi kastetmiyordur.
Ne?
Sonuçta bu adam seni tanıyan biri.

Sözünü kesrek
Beni tanıdığını nasıl anladın?
Adam Rıza yı öldürdü. Onu tanıyordu. Sonra sana bulaştı. İkinizin ortak bir düşmanı var mıydı?

Düşündüm biraz ama. Yok. Aklıma kimse gelmiyordu.
Herneyse. Diye sözünü devam ettirdi. Adam tanıdığınız biri olabilir büyük ihtimalle. Evinde bir kütüphanen var değil mi ?

Mantıklıydı aslında dedikleri. Devamını dinlemeden kalktım masadan.
Sonra görüşürüz.
Görüşürüz.

Yaşamak için 1 haftaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin