8

386 33 2
                                    

Apró robbanás volt, mégis hatalmas erővel taszított a hideg és nedves sziklák együttesének. Szemeim előtt pörögtek a csillámló szemcsék, amelyek csillag alakjukat elveszítve hullottak alá, le a földre. Ólomsúlyú pilláim lassan lecsukódtak, de pár másodperc elteltével kipattantak.

Egy fagyos kéz simított végig arcomon. Az illető mosolya nem is lehetett volna nagyobb, amint fejemet az ölébe véve cirógatott.

Hát sikerült.

Gondolataimat hallván bólogatva helyeselt, majd lehunyva szemeit élvezte a szigetet birtokló csendet. Mindketten jól tudtuk, mostantól fogva nem lesz részünk ebben a nyugalomban még ki tudja meddig. Ha rájönnek, hogy Ben még életben van, addig nem nyugszanak, amíg bosszút nem állnak. Ezt tudva a fiú is elkomorodott.

Sípolva szívta be a levegőt, szivárványhártyái pedig egészen furcsa, élénkpiros árnyalatot öltöttek magukra. Megrázta a fejét, ennek ellenére vonásai hirtelenjében megkeményedtek. Mintha nem is lenne önmaga.

Valami megváltozott. A minket körülvevő Erő baljósan lengte körbe kettősünket.

- Mi történik? - hangom rögvest elhalt, ahogy Ben remegő kezei torkomra simultak. Szorítása egyszerre enyhült és erősödött, érezhetően vívódott önmagával. Megfogva csuklóit kerestem tekintetét, de nem nézett rám.

A fénykard vibráló hangját azonnal felismertem, de ami szemeim elé tárult, az maga volt a megtestesült csoda.

A háromágú, vörös kristályos darab sértetlenül lapult markában, amit ezelőtt a tengerbe hajított, s aminek éle most torkomhoz feszült.

- Ben, én vagyok az... Rey - azonban nem tágított. Végezni akart velem.

- Szánalmas a próbálkozásod - hangjának idegen tónusában felfedeztem az eltemetettnek vélt Kylo Rent. Azt a sötét lovagot, akit már rég nem szabadna a felszínen tudni. Most mégis itt állt velem szemben, centik híján attól, hogy végezzen velem.

- A tiéd nem különben - legbelül több sebből vérzett a szívem, hogy ki kell mondjam e szavakat, de még élt bennem a hit, hátha ez fordítja a fény felé. - Azt hiszed, képes vagy leigázni az egész galaxist, ami nem mondom, talán sikerülhet. De rá kell ébredned, hogy amitől a legjobban féltél, az fog várni rád. Egyedül leszel.

Néma csend. Csak a szívem ütemes kalapálása jelezte, hogy még életben hagyott. Zsongó eszmefuttatásaim egy percre sem hagytak nyugodni, de őt sem.

Megfogtam fagyos kezét, majd a pengét közelebb illesztve bőrömhöz vártam, hogy megtegye a végső lépést, ami elindítaná a lavinát. Elbukna az egység, és ő is.

- Szeretlek, Ben Solo - susogtam, mielőtt lehunytam szemeimet és fegyverét bőrömbe mélyesztettem. A perzselő érzést égő forróság, majd zsibbadás követte. Lassacskán ernyedtem el karjaiban, majd hagytam, hogy végül a csillagos égbolt forogva sasszézzon el szemeim elől.

Azonban nem lehettem sokáig magamban. Mert pár mondatfoszlány észhez térített. Kipattantak szemeim az erős fertőtlenítő szagára és Lando Calrissian jellegzetes hangjára. Ő mit keres itt?

- Rey - mosolya inkább volt szánakozó, mintsem vidám. Kerülve vele a szemkontaktust a másik irányba néztem, ahol Poe feküdt eszméletlenül.

- Mi történt vele? - Lando a túlzott aggódásomat megmosolyogva dörzsölgette állát.

- Nem áll jól neki a hősszerelmes szerep - legyintett, mire összezsugorodott a gyomrom. Szóval Poe képes volt kiállni Kylo Rennel miattam. Én pedig a jelek szerint kudarcot vallottam.

- Ne gyötörd magad, nem a te hibád. Én voltam az, aki nem készített fel eléggé.

Értetlenül merengve a semmibe próbáltam összerakni a képet, de szavai nem kaptak összefüggő jelentést elmémben.

- Azt mondtam, végezz Kyloval - biccentettem. - Azt akartam, hogy a sötét oldal uralta énjét irtsd ki belőle.

- De hisz már nem volt ilyen, megváltozott...

- A csillagpor és a világok közötti ugrálás nem jár ingyen. Vannak mellékhatásai, ami egy jó útra tért jedinél a gyűlölet szülte oldal visszatérését jelenti, amit nem tud irányítani. Nekünk kell kiölni belőle. Ezzel Ben is tisztában volt, ezért sem akart visszajönni. A csillagport pedig nem adta egykönnyen - nevetett fel zavarában, mire összeállt a kép. Bentől kapta a sebet, mert a megtört fiú jól tudta, mit tenne velem ha visszahoznám, és most nekem kell őt megállítanom.

THE SPARK OF HOPE ✧ ꜱᴛᴀʀ ᴡᴀʀꜱWhere stories live. Discover now