🇳Şehzade🇸

1.5K 77 22
                                    

Baskı kapak: mitolojikbirdeli

Mihrimah Sultan, kızı Hümaşah Sultan'la birlikte sedirde oturup dışarıyı seyrediyorlardı. Birden kapının sertçe tıklanmasıyla irkildi Mihrimah Sultan, zira dalmıştı. Oturduğu yerden kalkarak "Gel!" dedi.

Gelen kişi kapı ağası Ferhat Ağa idi. Mihrimah Sultan'ın önünde hafifçe eğilerek "Sultanım..." diye reverans yaptı.

"Ne var Ferhat?" dedi Mihrimah Sultan tuttuğu nefesini salıverirken.

"Size öyle bir haber getirdim ki, yer yerinden oynayacak Sultanım."

"E, söyle Ferhat, ne bekliyorsun?" dedi Mihrimah Sultan sabırsızca. Kötü bir haber alacağını anlamıştı zira.

Ferhat Ağa başta duraksadı, nasıl verilirdi ki bu haber? Sonrasında ise şu sözler döküldü ağzından

"Maalesef Şehzade Selim Hazretleri'nin hastalığı epey ilerlemiş Sultan'ım. Hekimler bir gün daha yaşamaz diyorlar."

Mihrimah Sultan bu haber karşısında bir süre donup kalmıştı. Tepki bile veremeyecek vaziyetteydi. Bu nasıl olurdu? Cihan Sultanının yaşayan tek oğlu... Saniyeler sonra şaşkınlıktan incelen sesiyle konuştu.

"Ne diyorsun sen Ferhat? Tek bir hekim bile yok mu kardeşimi iyi edecek?"

"Maalesef çok geç kalınmış Sultan'ım. Bir haberim daha var size."

"Söyle?" dedi Mihrimah Sultan çaresizliğin getirdiği acıyla. Daha kötü ne olabilirdi ki?

"Maalesef ki Şehzademizin bu hastalığı Şehzade Murat, Şehzade Abdullah ve Şehzade Mehmet'te de ortaya çıktı. Gevherhan Sultan ve Şah Sultan'ımızdan da endişeleniyoruz."

Mihrimah Sultan bu sözlerle birlikte iyiden iyiye şoka uğramıştı. Sanki bütün kanı gücüyle birlikte vücudunu terk etmişti. Zorlukla
"Bu ne demek Ferhat? Benim yeğenlerime de mi bulaşmış bu illet?" diyebildi sesinin titremesine mani olamadan.

Ferhat Ağa ise açıklamalarına devam ediyordu.

"Şehzademizin hastalığı çok geç fark edildi Sultan'ım. Yani bu çok yüksek bir ihtimal. Ama merak etmeyin. Şehzadelerimizin hastalığı daha erken fark edildi. Hekimler çare bulmaya çalışıyorlar. "

"Peki Nurbanu?" diye cevap verdi Mihrimah Sultan. Zira kardeşini kendisine esir eden bu kadına büyük bir öfke ve kin tutuyordu içinde.

"Allah'ın izniyle Nurbanu Sultan'ımız iyiler. Gerekli tatbikler yapıldı ve hastalığı taşımadığı öğrenildi. O ve Fatma Sultan payitahta dönecekler yakında."

"Bu ne demek biliyor musun Ferhat Ağa? Demek ki Selim uzun zamandır Nurbanu'ya elini bile sürmüyor. Acaba neden? Ama şu an daha önemli bir sorunumuz var. Şehzade Selim'in başka şehzadesi var, değil mi Ferhat?"

Ferhat Ağa'nın gözlerini korku kaplamıştı. Kendisi de yeni fark ediyor gibiydi. Korku dolu gözler ve titrek bir sesle "Yok Sultanım." dedi.

"Nasıl olur bu Ferhat? Bütün şehzadelerimiz aynı anda nasıl hasta olur? Ve sen bunu nasıl bana daha önce söylemezsin?" Mihrimah Sultan endişelenmişti. Zira Selim de onun üç şehzadesi de amansız bir hastalığın pençesindeydi. Hanedan'ın devamı sağlanamayabilirdi.

"Arabamı hazırla Ferhat. Hümaşah sen de hazırlan. Payitahta dönüyoruz. Bundan diğer Sultanların haberi var mı Ferhat?"

"Galiba var Sultanım."

"Lale! Lale Hatun!" diye kapıya doğru seslendi Mihrimah. Az sonra içeriye kara saçlı kara gözlü bir hatun içeriye girdi.
"Emredin Sultanım."

"Mehmed'imi hazırla. Payitahta gideceğiz."

"Emredersiniz Sultanım." Bir hışımla çıktı odadan Mihrimah. Arkasından Hümaşah da onu takip ediyordu...
-----------------------------------------------------------
Helloooo... İlk bölüm olduğu için biraz kısa tuttum. Umarım beğenmişsinizdir. Eğer beğendiyseniz votelemeyi unutmayın mcmdmsç bir sonraki bölümde görüşmek üzere... Byee...

Uyarı: Bu kipat asla gerçekleri yansıtmıyor. Yani normalde 2. Selim'in şehzadeyken kaç şehzadesi olduğunu bilmediğimden rastgele üç tane seçtim ve rastgele yaşlar verdim. Aynı şey Mihrimah'ın çocukları için de geçerli. Mesela normalde Mihrimah'ın iki oğlu var fakat burası için bir tane seçmek zorunda kaldım. Kızının yaşını da salladım. Çünkü bu hikayede önemli olan bunlar değil.

Lütfen iyi tarih bilen arkadaşlar yorumlarda veya mesajlarda bana ahkam kesmesin. Hümaşah zaten çok göreceğiniz bir karakter değil. Diğer şehzadeler ise öldüğü için çok gerekli değil yaşları.

Teşekkürler...

Neslişah SultanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin