4 TAHUN KEMUDIAN....
CHORONG memandang 4 kanak-kanak yang riang bermain itu.
"Junho ! Choyeon ! Horong ! Chojun ! Sini makan..."
"Baik , eomma !!"Chorong tersenyum. 4 tahun berlalu , semuanya berubah drastik. Tidak disangka , dia dapat cahaya mata lagi. Kembar juga. Kim Horong dan Kim Chojun. Tidak ubah seperti Junho dan Choyeon semasa kecil. Tetapi yang berbezanya , semasa dia lahirkan Junho dan Choyeon , Junmyeon tiada disisi. Junho dan Choyeon juga tidak pernah mempersoalkan apa-apa.
"Termenung apa tu ?"
Chorong menoleh memandang Junmyeon yang sedang mengambil gambar anak-anak mereka. Dia senyum.
"Fikir pasal kita." Junmyeon tergelak kecil."Unnie !"
Chorong berpaling dan memandang Bomi , Eunji , Naeun , Namjoo dan Hayoung yang berlari kearahnya.
"Yah !"
Mereka berpelukan. Agak lama mereka tidak berkumpul seperti ini. Lagi-lagi bila mereka sudah punya anak kecuali Namjoo dan Hayoung yang masih lagi single.
"Hyung , apa khabar ?"
Baekhyun memimpin Hyunmi dan Bohyun. Chanyeol memimpin Eunyeol dan Kai memimpin Eunjong dan Jongeun. Siapa sangka Chanyeol dan Eunji berkahwinkan ? Selepas beberapa bulan pergaduhan antara keluarga Junmyeon dulu , Chanyeol terus melamar Eunji.
"Macam nilah." Mereka tergelak."Hyung !"
Mereka memandang seorang lelaki tinggi lampai yang berdiri sambil tersenyum kelat. Wajah Hayoung sudah berubah. Dia terus bermain dengan Hyunmi dan Eunjong tanpa memikirkan keadaan sekeliling.
"Sehun. Sinilah , join kami sekali."
"Maaflah hyung. Sehun datang dengan someone."
Mereka berpandangan. Melihat seorang gadis yang memeluk lengan Sehun , mereka faham. Hayoung merengus.
"Dah tahu datang dengan someone tu , tak payah tegur. Semak." Omelan Hayoung itu cukup mereka disitu dengar.
"Oh Hayoung. Wae ? Jealous ?"
"Hell no."
Mereka tersenyum. Cemburu tak nak mengaku."Aunty Young !"
Masing-masing kelam kabut melihat Hayoung yang tiba-tiba pengsan. Begitu juga Sehun. Tetapi langkahnya terhenti bila Sejeong memegang lengannya erat."Hayoung , bangun..."
Baekhyun menepuk pipi Hayoung. Mana tidaknya , kepala gadis itu rebah diatas ribaannya. Bomi memandang wajah Sehun tajam.•••••||•••••
"KEADAAN Hayoung dah stabil. Air kurang dalam badan dia. Namjoo rasa kebelakangan ni , dia kurang makan."
Hayoung yang sedang terbaring pucat itu mereka pandang.
"Dia banyak berfikir ni. Youngie ah..."
Namjoo terduduk. Walaupun Hayoung selalu mengacau dan menyakiti hatinya , Hayoung tetap orang yang paling dia sayang. Hayoung seorang diri di Korea dan dia pula anak tunggal. Baginya , Hayoung adiknya.
"Namjoo dah call Dongwoon ?"
"Dah. Dongwoon oppa cuba untuk balik Korea. Dari US kesini bukan sekejap , unnie."
Son Dongwoon merupakan abang tiri Hayoung tetapi namja itu menyayangi Hayoung seperti adik sendiri. Apa-apa yang Hayoung nak pasti Dongwoon tunaikan. Kenapa tak guna surname yang sama ? Kerana dia tidak mahu melupakan appa kandungnya walaupun appa tirinya baik. Lagipun , dia hanya ada Dongwoon sahaja. Appa kandungnya mati kerana dibunuh oleh musuh lelaki itu. Eomma dan appanya tiri mati kerana kemalangan jalan raya. Kerana itu dia buat keputusan untuk bekerja dengan dengan Bomi. Supaya dia boleh menyiasat semuanya."Tak apalah. Biar dia rest." Mereka melepaskan keluhan.
CHORONG membalas pegangan Junmyeon di tangannya.
"Awak yakin Hayoung akan okay ?"
"Saya pasti. Dia kuat , Suho. Saya kenal dia. Dia dah matang untuk fikir jalan penyelesaian dalam hubungan ni." Junmyeon mengangguk perlahan. Chorong meletakkan kepalanya di bahu tegap Junmyeon.
"Awak nak tahu apa yang saya impikan selama ni ?"
Junmyeon tersenyum.
"Saya impikan mengandungkan anak awak , lahirkan anak awak. Walaupun lambat , semuanya bermaknakan ?"
"Chorong ah..."
"Saya selalu impikan semua ni dulu , Suho. Bahagia tanpa kehadiran sesiapa. Tapi ianya bahagia sekejap. Dan sekali lagi sekarang , saya dapat kebahagiaan saya yang dulu."
Junmyeon memeluk Chorong dari tepi.
"Dan saya pun harapkan benda yang sama , Chorong. Perkara yang lepas dah bagi banyak pengajaran kepada saya. Saya mintak maaf tentang dulu , Chorong. Saya sayangkan awak tapi pada masa yang sama , saya tak boleh ingkar arahan eomma." Chorong tersenyum.
"Saya faham , Suho. Dan saya harap kita akan bahagia sebagai mana kita impikan." Mereka berpandangan seketika dan membalas senyuman."As We Dream..."
Orang yang berumah tangga tak akan lari dalam masalah dan pergaduhan. Bergantung pada pasangan dan cara kita mengendalikan masalah itu. Kalau api dengan api , hancurlah rumah. Dan kita perlu jadi api dan air. Baru saling melengkapi. Atau tanah dan air ? Siapa tahukan ?
×THE END×
Tangan ni macam gatal je nak buat ff pasal Sehun+Hayoung. Ermm... How is it ? Okaylah. Kita dah fikir masak-masak. Kita nak ff Sehun+Hayoung. Show your support !!!!
Winter Night akan di update bila ada idea.
MUAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA....
Abaikan typo. Dan selamat tinggal pada SuRong couple.
YOU ARE READING
[C] Hurts Because Of You // SuRong
Фанфик{ 2nd Fanfiction } 3 tahun menunggu cahaya mata , akhirnya Chorong mengalah. Dia tidak mahu lagi lelaki itu mengharap padanya. Pn Kim , eomma pada Junmyeon tidak habis-habis meminta Junmyeon kahwin lagi. Hatinya sakit tetapi demi kebahagiaan Junmyeo...