1. Anouk

323 10 6
                                    


Af en toe kijk ik even opzij om te kijken of Tessa het kanaal nog niet ingereden is en gelukkig is dit nog niet het geval.
Ze kijkt me even vragend aan "vooruit kijken" zeg ik snel als ik  haar stuur zie meedraaien met haar hoofd.

Ze begint te lachen "relax ik rijdt je heus niet aan hoor".
Nou dat is nog maar de vraag, vooral als je ziet hoeveel alchol ze naar binnen heeft gewerkt en net al in de bosjes lag.
Ik rol even met mijn ogen en maak een ongelovig geluidje "Tuurlijk, wees maar blij dat je bij mij kan slapen, want als je ouders je zo zien worden ze gek".
Tessa grinnikt nog even zachtjes door "thanks Noukie, je bent de beste".
Ik knik maar, waarschijnlijk weet ze hier morgen toch niks meer van.

Ondertussen zijn we in mijn straat aangekomen en de woorden dreunen nog steeds door in mijn hoofd Ben je Gay? Zachtjes bijt ik op mijn lip maar ben ik gay? Nee toch, maar waarom denkt ze het dan.

Ik ben zo in gedachten verzonken dat ik bijna voorbij mijn huis fietst en nog snel kan ik de bocht maken, de oprit op.
Een paar meter achter me hoor ik het gekreun en gesteun van Tessa die bijna van haar fiets af dondert.
Lachend rol ik met me ogen "stil jij dramaqueen, straks horen mijn ouders je nog" aangezien zij al lagen te slapen en we recht onder hun raam stonden.

Fiets tegen de muur, sleutel eruit en ik draai me om naar Tessa die staat te vechten met haar slot.
"Kom hier"
En ik pak de sleutel van haar over terwijl zij alvast naar de voordeur loopt om dan ertegenaan te gaan brabbelen, like wat doet alchol met je, gelukkig drink ik bijna nooit.

Zodra ik haar fiets ook op slot heb gedaan open ik de voordeur en probeer zo stil mogelijk naar binnen te gaan.
Dat gaat dus niet werken als er iemand achter je aan loopt die zoveel geluid produceert dat de hele straat wakker wordt.
Ik draai me om en maak een handgebaar dat ze stil moet doen.

Het enige wat ik terugkrijg is een schaapachtige grijns, top dit.

Na een tijdje liggen we dan toch in bed en ik kijk haar even aan.
Tessa is sinds de tweede klas mijn beste vriendin, in de eerste was ik nogal lonely om eerlijk te zijn.
Tweede klas, new year, new me zeggen ze dan.
Toen ben ik gewoon gaan praten tegen de eerste de beste die ik zag en dat was toevallig Tessa.

"Ga slapen" mompelt ze als ze ziet dat ik nog wakker ben en na een korte knik sluit ik mijn ogen.

2 jaar later
~Sardinië~

"Anouk kom hier" mijn moeder maakt een gebaar dat ik naar haar toe moet komen.
Ik zucht even zachtjes en loop dan naar haar toe.
"Ciao"
Ik kijk op en mijn hart staat even stil terwijl ik in twee onschuldige zeeblauwe ogen kijk die toebehoren aan een bruinharig meisje die me met een vrolijke glimlach aankijkt.

Zonder dat ik het doorheb bekijk ik haar.
Lange wimpers.
Een klein schattig neusje.
Een paar sproetjes.
En jeetje die kaaklijn.
Dan gaan mijn ogen naar haar lichtroze lippen die in een kleine glimlach staan.

Als ze merkt dat ik staar krijgt ze een kleine blos en slaat ze haar blik neer.
Ik slik even en kijk meteen weg.
Mijn moeder kijkt met een kleine frons toe "Anouk je zit op kamer 122 met je broertjes, je vader en ik zitten een verdieping lager op nummer 112" en ze geeft me een sleutel.
Ik kan het niet laten om even een blik op het meisje te werpen en merk nu dat zij me aanstaart en snel kijk ik weg terwijl ik naar mijn moeder knik en de sleutels aanpak.

"Als er iets is kan je altijd naar Isabella als wij er niet zijn" en ze knikt met haar hoofd richting het meisje met de mooie ogen.
Het meisje heeft door dat het over haar gaat en glimlacht terwijl ze haar hand uitsteekt "aangenaam ik ben dus Isabella" zegt ze met een Italiaans accent.
Een paar seconde doe ik niks en dat is best zielig voor haar aangezien zij haar hand heeft uitgestoken.
Daarna pak ik snel haar hand vast iets te snel, vast en schudt hem "oh eh ja aangenaam Anouk" zeg ik terwijl ik schaapachtig grijns.
Ik verbaas me over de zachtheid van haar handen die iets groter zijn dan die van mij, maar laat haar dan snel weer los aangezien ik wel zweethandjes heb.

DreamgirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu