First kiss?-14

445 22 38
                                    

Jag kommer ändra lite i detta kapitel från det som togs bort i förra kapitlet och skriva lite bättre. Bara så ni vet...
----
"AHAHAH SLÄPP MIG LUKE"flämtade jag skrattandes. "Om du ger dig!"ropade han tillbaka. "JAG GER MIG! JAG GER MIG!!! PINGVINER ÄR BÄTTRE ÄN ENHÖRNINGSKOR,JAG LOVAR!! BARA SLÄPP MIG!"klagade jag. Han skrattade och släppte mig. Sedan log han belåtet mot mig. Problemet var att jag nyss erkänt att pingviner är bättre än Enhörningskor,hur kan man tycka det liksom? Det var mina och Lukes vardagliga samtalsämnen. Pingviner,enhörningar och kor. Vi shippade pingicorn men Unicow var också något vi alltid skrattade åt. Jag hade en speciell humor som jag turligt nog delade med Luke. Jag hade vart här i 4 dagar och under de dagarna hade jag inte gjort ett skit förutom att jag hade legat hemma och snackat med dem fyra sjungande idioterna och samt gått på en jobbintervju på en mataffär. Luke fick en rosa nyans på sina kinder och jag insåg att han kanske pratade med mig. "Va?"ler jag och kommer tillbaka till verkligheten. -"Ehm..jag undrade om du ville göra något med mig någon dag,asså..ja typ gå ut eller nått..?"stammade han och jag skrattade lätt år honom. "Som..en..ehm..dejt?Eller??"skrattade jag nervöst. "Närå! Asså bara som vänner"sa han snabbt. Jag log. "Mer än gärna" log jag. Han log överlyckligt tillbak. "Me-n-ar du d-et?"stammade han fram och kollade oroligt på mig. "Såklart"suckade jag. "Okej,möt mig kl 3 senare idag"log han och studsade ut ur rummet. "Romantiskt"mumlade jag till svar även om jag visste att han inte hörde mig.
När jag kom på migsjälv med att fundera över vad jag skulle ha på mig suckade jag, det var ju ändå bara en vänskaps dejt,inget skulle hända..eller?

Luke öppnade bildörren åt mig och jag klev in. Jag tackade medans han sprang över och öppnade sin bildörr.. Han startade bilen och radion. Luke började lätt sjunga med i låtarna och jag instämde med min kråkröst. Snart slutade jag sjunga för att lyssna på Lukes vackra röst. När låten steal my girl började spelas började jag genast reta honom eftersom han kunde låten utantill. -"Ahahah wannabe!"skrattade jag. Han stirrade på mig,jag visste att det var det värsta han visste, när folk jämförde 5sos med 1D...han berättade för mig att det var stoooor skillnad. Sedan räckte han ut tungan mot mig och vände huvudet mot vägen.
Vi skulle åka mot den kallare delen av Australien. (Jag vet att det inte finns såna ställen i Au men aja orka)
"Så vad ska vi göra?"skrattade jag mot den överglada och väldigt hemlighetsfulla Luke. "-Skoskri!"säger han glatt. "Vaa?"skrattade jag. "Låt mig visa dig"log han och drog med mig in mot parken. Jag skrattade. Lucas. Han visade mig den lilla bäcken med den rätt tunna isen. "Skoskri, here we go"tjöt han och hoppade ner på isen vilket slutade med att isen sprack och han trillade ner. Jag började gapskratta men hjälpte honom snart upp. Han tittade irriterat på mig innan han också började skratta. "Isen är inte tillräckligt stark, antar jag"suckade han. Jag skrattade. "Men Vafan sluta skratta"tjöt han och puttade till mig så att jag trillade ner på rumpan. Jag gav honom en sur blick och reste mig och började irriterat borsta av mina blöta byxor. Luke var helt dyblöt och såg ut att frysa men brydde sig antagligen inte. Han skrattade åt mig och jag gav honom fingret. "Aja kom nu?"log han och drog med mig ifrån bäcken mot den lätt snötäckta ytan. Vi satte oss och började prata, ganska seriöst, faktiskt, för ovanlighetens skull. Helt plötsligt säger Luke något som jag aldrig trott att han skulle säga:
"Jag älskar dig helt seriöst". Jag stirrar konstigt på Luke och han får en smultronröd på sina kinder. Han skruvar besvärat på sig och började resa sig upp. "Luke."stoppar jag honom också. -"Jag älskar dig med"viskar jag och böjer mig fram för att kyssa honom. Men han stoppar mig och säger:"Som vänner" Jag och min vän illröda tomaten byter ansiktsnyans och jag blir tomatröd i ansiktet. G U D vad pinsamt. "Ehm..vi kanske ska dra oss hem rå?"säger Luke snabbt och drar upp mig på fötter. Han drar mig släpandes mot bilen och jag protesterar inte. Under hela bilresan sitter vi tysta och det enda som hörs är Lukes eviga nynnande. Awkvard.
-------
Hej! Hur mår ni? AHAHAH höll på och skriva du...XD Lol.
Aja...mår NI bra råå? Jag mår..ehm..konstigtxD
Men aja.
Jag skoskrir alltiiid.. på bäcken i skogen utanför våran gata. Eller alltidxD Men iaf där är vattnet till min skohöjd och där blir man inte dyblöt...men vem bryr sig om att Lucas trillade i och blev blöt? Jag bryr mig helt enkelt för mycket om honom och de andra killarna. Men iaf om ni har ett svårt liv, like I, så ska ni absolut åka skoskri...det är fantastiskt,bara man har Ed sheeran och 5sos på spellistan så mår man mycket bättre;). Promies. Asså det är osmart om ni bor där det inte kommit snö.. ahaggahah..men här är all snö slask och skit istället för vinter och kallt. F*ck vädret. Jag bor åt det nordliga hållet, ni då?
Jag skulle gärna vilja veta vad du heter? Ja just du;) Wattisar vill känna Wattisar... oftast,jag iaf.. jag heter Ida..aka Frida. Aja. Men aja skriv gärna in the comments vad ni heter och vars/varåt ni bor så blir jag superlycklig
~~
Iaf det är kor inte skor,enhörningskor. Min braiga fantasi.
Btw TACK ÄLSKADE EMMA aka Emilia FÖR ATT DU HJÄLPTE MIG LITE MED DETTA KAPITEL! Din dåliga fantasi och min dåliga fantasi plussas ihop och boom har vi en rätt bra fantasi! Sry Em Iaf tack;)
Aja ni är bäst<3 Älskar er;)
Herrååå
Bye
Bye.
Puss

Good girlsOnde histórias criam vida. Descubra agora