Benih ayah mertua

44.9K 87 14
                                    

Aku adalah wanita kampung yang diberi didikan agama yang secukupnya. Oleh kerana cinta aku dibuang oleh keluarga kerana memilih Nizan menjadi suamiku. Pada awal perkahwinan memanglah indah dan aku merasakan pilihan aku adalah tepat.

Aku boleh dikatakan cantik berumur dalam 23 tahun, berkulit cerah aku ada iras-iras macam sorang pelakon tu, kata kawan-kawan aku masa sekolah dulu, ramai jugaklah jejaka-jejaka yang nak buat aku gf lah dan nak buat bini.

Tapi itu dulu. Aku memilih Nizan menjadi teman hidup aku. Masa itu aku baru habis SPM dan bekerja di sebuah kilang aku bertemu dengan Nizan. Nizan ketika itu ialah supervisor aku.

Setelah berkahwin dan mendapat anak pertama Nizan telah dibuang kerja kerana terlibat dengan dadah. Nasib baik majikan aku tidak menyerahkan kepada pihak polis, kalau tidak tak tahulah apa nak jadi.

Setelah beberapa bulan pihak syarikat aku hendak mengurangkan pekerja dan akan membuang pekerja, diantaranya termasuklah dengan aku. Aku masih baru ketika itu cuma dapat sagu hati, tak banyaklah sangat.

Pada mula hari itu, hiduplah aku sebagai isteri sepenuh masa. Suami aku masih dengan perangainya itu, kerana sayang aku terpaksa memberi wang simpanan aku kepadanya untuk membeli keperluan suamiku itu.

Ketika itu aku dan suami aku menyewa sebuah rumah kepunyaan sepasang suami isteri, yang ku panggil Pak Aji dan Mak Aji, anak-anak mereka tidak duduk dengan mereka.

Setelah 3 bulan suami aku tidak dapat membayar sewa. Pak Aji telah datang ke rumah aku, ketika itu Nizan sedang bermain dengan anak aku diruang tamu. Pak Aji berbual-bual dengan Nizan dan menyatakan bahawa sudah 3 bulan kami tidak membayar sewa. Nizan meminta tempoh seminggu dua lagi.

Setelah sampai masa yang dijanjikan sekali lagi Pak Aji datang, aku masih tidak berani bersua muka dengan Pak Aji.

Sehinggalah pada suatu hari Pak Aji datang aku ketika itu tengah mandi. Suami aku entah kemana, mungkin kerana lama Pak Aji memberi salam, Pak Aji pun masuk kedalam rumah, suami aku keluar tak kunci pintu ketika itu.

Bermulalah episod hitam dalam hidup aku, Pak Aji telah merogol aku. Aku cuba untuk menjerit, namun takut jiran-jiran pulak mendengar. Setelah puas aku diratah oleh Pak Aji. Pak Aji berkata kalau Nizan balik nanti, suruh dia jumpa Pak Aji. Pak Aji nak suruh aku dan Nizan serta anak aku pindah ke rumah sewa yang lain dekat dengan kebunnya, sambil itu Nizan boleh jaga kebunnya sekali.

Setelah kata putus dibuat, aku dan Nizan berpindahlah ke rumah yang dijanjikan oleh Pak Aji. Perkara yang terjadi pada aku tempoh hari, masih aku rahsiakan.

Setelah 3 bulan aku berada di rumah baru itu, selama itulah Pak Aji akan datang, itu pun masa suamiku tiada. Rupa-rupanya kegiatan suamiku telah diketahui oleh Pak Aji dan setiap kali dia datang dia telah memaklumkan kepada Nizan.

Pada suatu pagi Nizan telah tercakap akan halnya dengan Pak Aji. Dari situlah aku mengetahuinya bahawa Pak Aji menyara Nizan dengan dadah kerana nikmat yang aku alami…
Satu pagi Sarah merasa loya hendak muntah. “Mungkin mengandung” bisik hati kecilnya.

Sarah memberitahu Nizan. Nizan kelihatan biasa saja walau pun berkali-kali Sarah meyakinkannya mungkin benih Pak Aji, kerana kebelakangan ini setelah Nizan terlibat dengan dadah dia kurang bernafsu untuk meniduri isterinya. Kalau pun dia bersama air yang dipancutnya keluar dengan lesu.

Sarah menberitahu Nizan untuk bertemu dengan Pak Aji, kalau Mak Aji ada katakan baja dan racun sudah habis. Kalau Mak Aji tak ada, beritahu Pak Aji yang Sarah hendak jumpa.

Selang beberapa jam Pak Aji tiba semasa Sarah dan Nizan sedang membersih halaman rumah. Nizan dan Sarah menghampiri Pak Aji dan mereka duduk di atas pangkin di bawah pokok jambu bol. Sarah memberitahu Pak Aji apa yang sedang dialaminya. Juga menyatakan kemungkinan benih yang sedang hendak subur adalah benih Pak Aji sendiri dan hendak mengugurkan kandungannya.

Benih ayah mertuaWhere stories live. Discover now