Diezelfde onschuldige zeeblauwe ogen van vanmorgen nemen me nieuwsgierig op en ik voel het bloed naar wangen stromen.
Oh help.Een tikkeltje verveeld leun ik achterover in de stoel die naast het zwembad staat. Mijn gedachte dwalen af en toe terug naar het meisje dat vanmorgen had ingecheckt en mijn mondhoeken krullen automatisch wat omhoog.
Ze was me sowieso aan het bekijken en vreemd genoeg had ik er geen problemen mee.Opeens zie ik een beweging in mijn ooghoek en ik draai mijn hoofd.
Het meisje van vanmorgen legt net haar spullen op een ligbed neer en kijkt dan op.
Twee bruine ogen kijken me aan.
Jeetje nu de zon er in schijnt lijkt het wel alsof ik er in verdrink.Als ik zie dat ze doorheeft dat ik haar heb opgemerkt steek ik mijn hand op.
Even doet ze niks en dan steekt ze twijfelend ook haar hand op.
Zachtjes grinnik ik en om het haar minder ongemakkelijk te maken kijk weg en in mijn ooghoek zie ik dat ze nog even naar me kijkt, maar zich dan in het zwembad laat glijden.Mijn ogen volgen hoe ze naar de overkant zwemt, zou ze op meisjes vallen?
Vast niet.
Ik kijk even op de klok die iets verderop tegen de muur hang en dat is mooi, nog 5 minuten en dan heb ik een half uur pauze.Het meisje, Anouk zo heette ze, leunt tegen de rand van het zwembad en kijkt richting mij, al probeert ze het heel erg te verbergen.
Cute.Voor ik het zelf doorheb knipoog ik naar haar en meteen wordt ze rood terwijl ze wegkijkt.
Waarom moet ik toch zo zijn?
En ik grinnik zachtjes, dat arme kind.
Dan vliegt er en handdoek tegen mijn hoofd aan en ik vloek terwijl ik hem wegtrek.
Ik hoor een boel gelach en geïrriteerd gooi ik de handdoek tegen degene die hem gooide, Josh."Wat ben je aan het staren?" En hij kijkt richting Anouk terwijl er een grijns op zijn gezicht verschijnt.
"Mooi meisje gespot zie ik"
"Ik zag haar eerder"
"Oké oké geen zorgen, je mag haar hebben. Ik kwam alleen zeggen dat je pauze hebt" zegt hij terwijl hij zijn handen in overgave opsteekt.Tevreden sta ik op, want ik moet wel even laten weten dat hij van haar weg moet blijven.
Ik trek mijn korte broekje en het blauwe hemdje uit die ik naast de stoel in mijn tas gooi.
Mijn zwarte bikini komt tevoorschijn en ik zie Josh kijken "kijk even ergens anders heen wil je" komt er een beetje fel uit mijn mond.
Zodra ik dat door heb duik ik snel het diepe gedeelte in.Waarom moest ik nou zo reageren?
Ughh.Zonder dat ik het doorheb kom ik boven water 1 meter van Anouk af.
Ze slaakt even een klein gilletje als ze me opeens naast haar ziet.
"Sorry Tesoro, ik wilde je niet laten schrikken" komt er grinnikend uit mijn mond terwijl ik tegen de leuning hang en haar even bekijk.
Van dichterbij is ze nog knapper en ik moet moeite doen om mijn ogen gefocust te houden op haar gezicht."Kan je het zien?"
Geschrokken kijk ik op als mijn ogen toch over haar lichaam glijden.
Ik zie dat ze rood wordt, blijkbaar had ze zelf ook niet verwacht dat er zoiets uit haar mond zou komen.
Mijn mondhoeken krullen omhoog, al kan ik een lichte blos niet tegenhouden.
"Eigenlijk wel ja" zeg ik terwijl mijn ellebogen op de rand leunen waar ik met mijn rug tegenaan sta.Ze reageert niet.
Een beetje plagen kan geen kwaad en ik sluit mijn ogen terwijl ik van de zon op mijn huid geniet.
Tot ik opeens iets verderop het geluid van water hoor en verbaasd kijk ik op.
Nog net zie ik haar uit het zwembad klimmen en vervolgens naar haar handdoek lopen.Zachtjes bijt ik op mijn lip.
Zou ik achter haar aan gaan?
Maar ik besluit het toch niet te doen.
Straks vindt ze me een freak, een gekke stalker.Ik volg haar met mijn ogen en tot mijn teleurstelling loopt ze weg terwijl ze nog snel een keer naar me kijkt.
Zodra ze me ziet begint ze juist nog sneller te lopen.
Ho wacht even, zo angstaanjagend ben ik toch niet?Als ze uit het zicht verdwenen is zwem ik een tikkeltje gefrustreerd naar de trap en klim uit het zwembad.
Ik hoor een jongen me nafluiten en verschillende ogen volgen me.
Zonder om te kijken steek ik mijn middelvinger op en loop dan naar Josh die onderuitgezakt op zijn stoel naar me zit te kijken."Dat ging niet zo lekker of wel?"
Ik kijk hem vuil aan.
Meteen schieten die twee handjes weer omhoog "ey ik ben ook geen expert hoor" en verder blijft hij stil.
Snel sla ik de handdoek rondom mijn lichaam die ik vastknoop onder mijn oksel "ik ga douchen" zeg ik simpel terwijl ik de rest van mijn spullen pak en weg loop.Een tikkeltje kort aangezien ik streef naar 1000 woorden per hoofdstuk, maar ik wilde gewoon graag publiceren.
JE LEEST
Dreamgirl
Romance"Truth or Dare?" Twee uitdagende ogen kijken me aan "Truth" zeg ik vrijwel meteen terwijl mijn mondhoeken omhoog krullen, het was misschien saai maar wel de veiligste keuze. "Ben je gay?" een tikkeltje geschrokken kijk ik haar aan "eh wat bedoel je...