sebelas/yeolhana/juuichi

1.3K 109 85
                                    

Di Rumah

"Ugh...!! Letihnya...! Oh ya! Aku kena buat homework Blaze sekali, aduh...! Kenapa la aku setuju tapi kalau aku tak buat dia tak akan padam. Eih...! Pandai je dia buat perjanjian. Dah la banyak soalan, matematik pula tu. Homework nya matematik je tapi soalan panjang gila b*bi macam sungai tak ada penghujung." Rungut Y/n. Lepas habis membuat kerja sekolah nya dia sambung membuat buku latihan milik Blaze.

"Tak apa. Kau terlepas kali ni Blaze, kau tunggu aku balas balik... Memang sekolah ni ketinggalan abad, aku rasa bab ni aku dah buat kenapa diaorang baru nak buat? Tu la banyak sangat main dalam kelas. Tengok la cikgu nya sama je dengan anak murid, time belajar bukan tengok buku tapi? iPad... Komputer... Laptop... iPhone... movie... sia-sia je bawa buku bertimbun... Benda le...? Lepas tu cikgu pun kadang jarang masuk kelas. Patut lah lembab belajar sekolah ni, memang barai la sekolah aku lagi mantap jiwa! Belajar stright to the point, tak pernah tak bod*h bila fokus. Hmnn...! Tengok kita lawan sekolah siapa lagi hebat. Ey...leh...! Setakat swimming pool... Starbucks... Stadium... Panggung movie... Apa la sangat, tak guna ada semua tu kalau pelajaran tak bagus. Tengok! Aku cakap sorang-sorang lagi elok la tu, imaginasi kau memang kuat Y/n." Bebel Y/n seorang diri dan dapat di dengari oleh mama nya.

"Haih...! Adik! Bebel apa tu? Dengar macam marah je?" Tegur mama Y/n. Dia terperanjat sampai terconteng buku Blaze.

"T-tak ada apa-apa mama! Ni ha! Soalan ni susah sangat! Tu je! Tak ada apa-apa la!" Sahut Y/n.

"Yela! Buat slow-slow! Nanti stress mama yang kena!" Balas mama Y/n.

"Hehe... Ye ma!" Jawab Y/n.

°°°°

Di Sekolah

"Yow....!! My prend! How derARE YOU!" Tegur Fina friendly. Y/n memandang Fina macam Zombie tak cukup nutrien.

"Ha... Apa kau..." Jawab Y/n dengan suara yang serak.

"K-kau... N-nampak tak... Cukup... T-tidur... La..." Kata Fina sweatdrop.

"Memang la! Aku buat homework Blaze sampai malam! Buku satu je! Tapi soalan punya la banyak! Berasap otak aku fikir! Matematik pula tu! Mana tak sakit kepala!" Jerit Y/n pada telinga Fina.

"Aduh! Ke-kenapa kau buat homework mamat tu?" Tanya Fina.

"Ni semua pasal nak padam kisah aku dengan dia tu. Aku minta dia padam, dia pula suruh aku buat homework dia! Eiiisshh...! Serabut la!!" Jawab Y/n dengan mengusutkan rambut nya dah macam hantu tak sikat rambut.

"Ok! Ok! Kau tengah stress! Kau 'bulan' eh?" Soal Fina.

"Mana kau tahu?" Tanya Y/n balik.

"Kau ingat aku laki ke? Aku pun pernah merasa la!" Balas Fina.

"Fine!"

"Ok jom masuk kelas kita tenang kan fikiran... Ye... Ha jom jom." Pujuk Fina dan membawa nya ke kelas.

S
K
I
P

T
I
M
E

Di Kantin

".... Y/n..! Kalau nak makan tu selak la rambut tu dulu... Dah macam hantu yang ada kat depan aku ni." Tegur Fina. Y/n tidak menjawab tetapi hanya merungus kasar pada nya membuatkan Fina menelan air liur.

Y/n sambung makan dengan rambut nya macam scare Riana (kenal kan Riana :D?) Kelakuannya di perhatikan oleh semua orang yang berada di situ. Mereka melihat Y/n yang sedikit pelik dan menakutkan dan tidak mahu untuk mencari masalah dengan nya. She be like don't mess with me XD.

Private School [SU]Where stories live. Discover now