Sebelum kita start membaca aku nak tanya ni... Ok yang pertama... Best sangat ke citer love is not over tu?! 😂 Aku dah naik muak nak tulis... Bukan apa aku just takut nak tulis la... -∆- takut korang tak suka jalan citer dia 🥺 sorry la kalau buat korang tunggu kalau korang betul-betul tak kesah apa yang aku tulis nanti tak apa ke? Nanti korang benci aku pula kan... Aku okay je apa yang korang nak... Tak pun korang nak aku tukar jalan citer? Pilih la korang nak aku sambung ke.... Nak aku tukar jalan citer? Tapi tajuk still sama? Mungkin lagi sweet daripada citer aku buat selama ni... Nak tak? Kedua... Korang masih lagi nak baca gempa or gegem ke? Kalau nak aku boleh update nanti... Aku tahu buku tu banyak typo maaf la ye 😂 ala biasa la tu author mana yang tak pernah typo kan... 🤣🤣 Aku akan update gempa or gegem tu tapi slow update la... Tak apa kan... Ala korang baik kan lembut sikit la dengan aku ye... Alololo sayang kome 😂❤️ ha! Satu lagi aku nak promoto... Mari la baca buku siri bosan aku tu... 😂 Aku buat cerita pasal anime tak nak baca ke sayang oi... 😂 Yang weebs tu konfem tak menyesal... Okiey 😂❤️ nah sambung balik citer ni... Baca dengan teliti jangan sampai keliru ye sahabat kesayangan ku 😂❣️
____
"Weh! Kenapa kau ponteng kelas tadi?" Tanya Fina.
"Kenapa? Tak boleh ke? First time aku ponteng ni tau bukan selalu." Jawab Y/n.
"Senang kau jawab eh." Kata Fina.
"Mesti la bukan nya kau bagi aku soalan KBAT." Balas Y/n.
Fina terdiam dan memandang Y/n dengan penuh sakit hati. Iyelah siapa yang tak sakit hati kalau dapat member pandai menjawab.
°°°°
Y/N POV
Apa yang dia nak cakap tadi eh? I'm so curious YEET aku malas la nak pergi kelas balik, aku menuju ke perpustakaan syurga bagi semua pelajar ulat buku gitu... Macam biasa aku ambil buku... Emm.... Banyak sikit la aku ambil dalam 2 3 jenis buku lalu terus duduk di tempat favourite aku. Tapi ada orang tidur pula kat situ... Ah! Lantak lah bukan aku kacau dia pun. Siapa ni eh? Eh eh, dia pusing kepala ke arah aku la. Aye? Oh! Budak merah ni ke. Hensem pula tengok- wait what? Asal aku cakap macam tu? Eih! Aku buka buku dan sambung membaca.
HALI POV
Dia tengok aku kan... Dia tengah usya aku kan... Tak..tak..tak... Dia tak buat apa-apa pun dia duduk diam dan baca buku je... Tapi kenapa dia baca kat sini... Apa motif dia baca kat sini... Tempat lain kan ade... Perpustakaan ni besar kot... Asal dia duduk sini... Jangan la duduk sini... Berambus la kau akan buat muka aku merah je nanti... Oi...!! Oi...! Oi...! Aaaawwhhh kenapa aku rasa macam dia tengah tenung kat depan muka aku ni...! Sabar Hali... Sabar... Kawal diri... Cover muka kau hanya buat dia rasa pelik je nanti... Aduuh...!! Gempa!!! Tolong aku... Aku dah tak tahan dah...!
"Woi!"
Eh..?! Tu suara Solar... Minta tolong Gempa dia pula muncul... Aduuh... Tak suka ah!!
"Oh hye!! Megane kun- maksud aku mata empat! Apa kau buat kat sini?"
Bahasa apa lagi yang budak ni pandai cakap dowh... Ah!! Tak kesah lah si lembab ni pun cepat la buat dia berambus!!
"Siapa kau panggil mata empat tak guna!!"
"Sshuussh!!! Bila kali terakhir kau datang library huh? Kau pun tahu peraturan pertama jangan bising... Apa la..."
"Hello... Dalam perpustakaan ni aku yang berkuasa tau... Aku ketua pengawas pusat sumber... Suka hati aku la!
"Ceh! Macam la aku kesah... Aku pun tak tanya la kau siapa... Dah berambus! Buat mata aku sakit je..."
Maak... Betul kuat lawan nya...
YOU ARE READING
Private School [SU]
Fanfic(ELEMENTALS X READER) Apa perasaan kau bila dapat masuk private school? Padahal gaji mak ayah kau tak ada la sebesar gaji kerja kerajaan cuma sekadar cukup makan kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. And then bila dah masuk kau jadi bahan...