Kurtarıcı (Kolçu)

10 1 0
                                    

     Çok eski zamanlarda insanlar yoldan çıkmışlar.
Suları kirleten , kaldığı yeri pisleyen insanlar artmış ve inanmazsınız ki kadınları tecavüz çocukları ise katlediyor olmuşlar . Bir gün bir boy ile bir diğer boy savaşa girmiş öyle müthiş bir strateji ile savaşıyormuş ki Hu boyu karşısındaki düşman ne yapacağını şaşırmış hemen otağlarını kurdukları tepenin arkasındaki yere kaçmışlar atlar dört nala koşa koşa yorulmuş diğer Hu boyu ise kovalamacadan bıkmış . Hu boyu bunları artık köşeye sıkıştırmış aniden çadırları yağmalamaya başlamışlar boyun hemen hemen tüm erkeklerini öldürmüşler geriye kalanları ise mankurt yapmak için zincire vurmuşlar artık eşsiz kalan kadınları tecavüz edip zevk yaşamak ve intikam almasınlar diye çocukları öldürmek kalmış geriye barbarca şarap içip tektek tüm kadınların ırzına geçmişler çocukları yakalamışlar onlarıda zincire vurmuşlar sarhoş oldukları için sabah öldürmeye karar vermişler. Ama ama ama hesaba katmadıkları birşey varmış çocuklardan birinin elleri zinciri az zorlasa çıkacak gibiymiş saat gece 4 sularında hemen kaçma planları kurmaya başlamış , nihayet başarmış sessizce az ilerideki Kam'ın çadırına doğru yol almış kapıyı korku ile sert bi ses ile çalmış Kam sakince kapıyı açmış ne olduğunu sormuş telaş ile anlatmaya başlamış Kam hemen davulunu kapmış atlarından birini çocuğa verip onu takip etmesini istemiş hızla oradan kaçmışlar .
-Eyy Ulu Tengri yerin ve göğün efendisi bize yardım et ulusun doğru yolda değil bize yardım diyerek.
Yakarmaya dua etmeye ve ritüel yapmaya başlamışlar . Ulu Tengri zaten durumdan haberdardır hemen bütün hayvanlardan birer tane çıkarmış göğe ve özelliklerini birleştirip bir kurtarıcı yaratmış ve demiş ona
- Ey kulum senin bundan sonra adın Kolçu sen kurtarıcısın insanlar saptı ve beni unuttular çocukları unuttular , kadınların kıymetini unuttular senin görevin huzuru sağlamak şimdi toprağa in ve ulusuma ders ver ama bana dua eden çocuğuyu ve Kam'ı unutma onları koru bana tek dua edenler onlardı, onlara yardım için gittiğini söyle .
Yere doğru süzülmeye başlamış bir gitmiş ki hayla dua ediyorlar söylemiş.
-Tengri sizinle .
Çocuk şaşırmış bir anlık dili tutulmuş Kam ise hayretler içindeymiş .
Kolçu çadırların olduğu yere gitmiş ve insan kılığına girmiş bağırmış.
-Heyy kalkın sizi sarhoş herifler kaldında kendinizden utanın .
Hu boyu birden uykularından kalkıp ayaklanmışlar Kolçu onların hepsine meydan okumuş Hu'lar gülmeye başlamış
-Biz burada 58 kişiyiz bu sarhoş ayyaş halimizle bile senin kemiğini bırakmayız demiş.
-Kolçu da hadi o zaman demiş.
Bir anda Tengrinin kolcusu Kolçu kendi kılığına girmiş.
Hu'lar birden dona kalmış korkarak kaçmaya başlamışlar Kolçu hepsini teker teker yakalamış koca bir dağın içini oymaları için onlara emretmiş eğer kazmam diyen varsa ölür diye tehdid etmiş kaçanlar ölmüş kalanlar ise kazmış kocaman bi mağara yaptırmış onlara .
-Bundan sonra burada yaşayacaksınız ben Tengrinin size cezasıyım aranızdan birini seçtik ki o buraya zorla getirilmiştir , savaş istemeyen biridir onu bu haberi yayması için serbest bırakıyorum demiş.
Mağarayı kapamış artık mağarada tıkalı kalmışlar.
Kolçu ise kimsenin bilmediği bi yere uçmaya başlamış . Eğer Kötülükler Kolçu Bize Ders Vermeye Gelebilir.

Yazım hatam varsa özür dilerim affedin :)
-Bilinmeyen kelimeler ve anlamları;
-Kolçu(kolcu,koruyucu)
-Kam(Şamanizm de dini kişi)
-Otağ(çadır)
-Boy(millet)
-Tengri(Tanrı)

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Feb 12, 2020 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Koruyucu (Kolçu)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin