Deel 5

354 8 0
                                    

P.O.V. Sammie
Het is vrijdagmiddag en ik ben net klaar met school. Ik loop samen met Jill langs onze kluisjes om de goede boeken en onze jas te pakken. We lopen lachend de school uit, naar onze fietsen toe. "Ik ga naar mijn biologische ouders, dus ik fiets niet mee" zeg ik tegen Jill. "Snap ik. Is helemaal goed. Dan zie ik je morgen" Ik knik. "Tot morgen" We fietsen allebei een andere kant op.

Ik kom aan bij het huis en meteen zie ik Fabian buiten staan, met een sigaret. "Moet je mee stoppen" zeg ik, knikkend naar zijn sigaret. Ik zet mijn fiets op de standaard en loop dan naar hem toe. "Je bent m'n moeder niet" zegt hij grinnikend. "Maar ik ben wel je zusje" zeg ik betweterig. Fabian rolt met zijn ogen en blaast expres de rook in mijn gezicht. "Gadverdamme! Ik snap niet hoe je dat kan inademen" zeg ik met mijn hoofd schuddend, terwijl ik naar binnen loop.

"Hey Sammie" zegt Miranda. "Hey" zeg ik terug, terwijl ik haar een knuffel geef. "Carlos zit in de woonkamer. Hij zou het leuk vinden om even met je te kletsen" zegt ze. Ik knik en loop er dan heen.

De woonkamer is super groot en er staat een grote loungebank in met een glazen salontafel en luxueuze stoelen en decoraties.

"Hoi" zeg ik tegen Carlos. Hij kijkt op en glimlacht dan. "Hey, kom zitten" Ik knik en ga tegenover hem op de stoel zitten. "Is het nieuws al een beetje ingedaald?" Vraagt hij. "Ja. Meestal gebeurt dat bij mij niet zo snel, maar toen ik hier aankwam voelde ik me al op mijn gemak, dus daar was ik wel blij mee" "Ik had van Miranda gehoord dat je al een goede band hebt met Fabian en Jackson" Ik grinnik en knik. "Ja, ze zijn echt heel lief" zeg ik. "Tegen jou misschien" zegt hij lachend. "Hoezo?" Vraag ik. "Ze zijn nog al, hoe zeg je dat, beschermend over de mensen waar ze veel om geven, waardoor vooral Fabian wel eens in de problemen komt." "Oh zo, dat kan je inderdaad wel aan hem zien" zeg ik.

Na nog een tijdje gekletst te hebben, moet Carlos naar zijn werk. Ik ga naar boven om te kijken hoe met Jackson gaat. Ik klop op zijn deur en wacht op een antwoord. Als ik niks hoor, open ik zachtjes de deur. Ik zie hem slapen, waardoor ik een kleine glimlach op mijn gezicht krijg. Ik sluit de deur weer en loop naar beneden. "Hij is aan het slapen" zeg ik tegen Miranda. "Dat doet hij inderdaad steeds vaker de laatste keer" zegt ze verdrietig. "Hij heeft gewoon zo weinig energie dat hij nauwelijks meer een paar minuten kan praten" "Ik vind het echt heel sneu voor hem" zeg ik zuchtend. "Wij vinden dat ook allemaal, maar we kunnen er helaas niet veel meer aandoen" zegt ze. Ik knik begrijpend.

Er gaat een soort belletje af, waardoor ik Miranda niet-begrijpend aankijk. "Dat is Jackson. Zo kan hij ons roepen als hij iets nodig heeft" legt ze uit. "Ooh, dat is handig. Zal ik gaan kijken?" Vraag ik. "Ja is goed"

Ik loop naar boven en open de deur van de kamer van Jackson. Als hij mij in het zicht krijgt, krijgt hij een kleine glimlach op zijn gezicht. "Hey Sam" zegt hij zacht. "Hey" Ik loop naar hem toe en geef hem, voor zover dat gaat, een knuffel. "Hoe gaat het?" Vraag ik. "Het gaat wel oké" "Waarom belde je?" Vraag ik. "Ik wilde vragen of iemand gewoon naar me toe wilde komen voor gezelligheid" zegt hij glimlachend. "Dat kan ik wel begrijpen" zeg ik. "Hier, kom liggen. Wil je een film kijken?" Vraagt hij. Ik knik goedkeurend.

Ik ga bij hem in het bed liggen en zet een film aan die ons allebei wel leuk leek. Ik ga dicht tegen hem aanliggen en Jackson legt moeilijk een arm om mij heen, waardoor ik glimlach.

"Heb jij eigenlijk al een vriendje?" Vraagt Jackson uit het niets. "Nee, maar ik ga overmorgen op date met een jongen van mijn klas" zeg ik. "Oeehh, ik wil wel alles weten daarna" zegt hij. "Ik hoop dat het goed gaat" zeg ik zuchtend. "Hoezo zou het niet goed gaan? Je bent hartstikke leuk!" Zegt hij overtuigend. "Ik sta er nog al om bekend dat ik social awkward ben. Ik kon pas na een paar maanden normaal praten tegen, nu, mijn beste vriendin" zeg ik. "Gewoon relaxt blijven, meer dan dat kan je niet doen" Ik knik en kijk dan weer verder naar de film.

Als de film is afgelopen, zie ik dat Jackson weer in slaap is gevallen. Ik zet de tv uit en stap dan voorzichtig uit zijn bed. Ik geef hem een kus op zijn voorhoofd en loop dan stil de kamer uit.

Het is alweer tijd om naar huis te gaan. Ik zeg iedereen gedag en loop dan naar mijn fiets toe. Ik stap op en fiets dan in een rustig tempo naar huis.

Sister of the Badboy •Dutch• {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu