- i need you more than you think -
⚠️95 votes to unlock nextchap⚠️
Mundar-mandir Hailee di luar bilik tetamu itu . Tak senang hati dia melihat muka Afrina yang kelihatan pucat sewaktu tiba di rumah tadi . Ini semua berpunca dari dia . Ya , memang dia .
Bryan , langsung tidak bercakap dengan dirinya . Sepatah kata langsung tidak keluar dari mulut . Hailee yakin yang Bryan akan memarahi dia , sebentar saja lagi .
" Puas ? Puas tengok Fina jadi macam tu ? "
Kan betul tekaannya . Atas bawah saja Bryan memandang dirinya . Hailee tertunduk , rasa bersalah .
" Sorry "
" Minta maaf dekat dia . Jangan bercakap dengan I selagi you tak minta maaf pada dia " usai itu , Bryan melangkah pergi . Hailee mengejar langkah suaminya dari arah belakang .
" I buat semua tu sebab nak bagi pengajaran dekat dia . I minta maaf "
" Pengajaran apa ?! Pengajaran sebab dia pernah suka dekat I sebelum ni ? You tahukan yang Fina tu tanggungjawab kita semua ! " Lantang suara Bryan menengking Hailee dihadapannya .
" I tahu ! Tapi rasanya you tak perlu kot tengking-tengking dekat I . I dah minta maaf kan , apa lagi yang you nak ? " Bergetar suara Hailee menahan tangisannya dari keluar . Dia kecil hati dengan suaminya .
Kenapa ? Kenapa sampai nak tengking-tengking ? Dia tanya elok-elok . Bukannya dia tanya macam orang gangster .
" Apa lagi yang you nak buat lepas ni ? Bunuh dia ? Macam mana you bunuh musuh-musuh you sebelum ni ? "
Sungguh pun Bryan melampau . Tidak perlu rasanya mengungkit masa silamnya . Dia dah berubah .
" You melampau tahu tak ! Sekurang-kurangnya I dah berubah ! Bukan macam you , masih lagi nak bunuh orang sana sini ! Jangan sampai satu hari nanti , nyawa dalam perut ni jadi mangsa keadaan sebab musuh-musuh you ! Eh ! Susah lah cakap dengan orang tak sedar diri ni . Lain kali tengok cermin dulu ! "
" Eh kau ! -"
" Apa you nak pukul I pula ? You nak pukul wanita yang kandung anak you ni ? Pukul lah ! Memang ni pun hobi you kan ? Lain kali lebihkan lagi orang luar daripada isteri sendiri ! "
Biar ! Biar bergaduh pun , dia tak kisah . Penat lah cakap elok-elok dengan orang yang macam tu ! Memang apa yang dia buat semua salah , Bryan saja yang betul !
" You jagalah perempuan tu 24 jam . Dia tu bukan tanggungjawab kita ! Tanggungjawab you saja . I tak ada kena mengena "
Tercebik-cebik mulut Hailee ingin menahan tangisannya . Bibir digigit . Ditatapnya mata Bryan yang tajam bagai helang itu . Dia tak heran langsung !
Tepat 12 saat tatap , akhirnya air mata Hailee tumpah . Sepasang kakinya melangkah pergi dari situ . Tidak betah berlama-lama , takut nanti lagi banyak air mata yang mengalir .
Bryan hanya memandang dengan ekor matanya sahaja . Nafas dihela panjang . Dia penat juga . Cari rezeki untuk anak bini juga , sanggup pula tu buat candle light dinner untuk isterinya . Tetapi ini yang dia dapat .
YOU ARE READING
[SU] LOVELY MAFIA
Romance• i will always , honestly , truly , completely , love you • [ACTION + ROMANCE]🤘🏻🥀 Bryan Steve seorang lelaki kacukan spanish dan juga seorang mafia. Lelaki itu bukan calang-calang orang. Semua orang sanggup melutut dekat dirinya, asalkan mereka...