🍱03

222 27 5
                                    

┊     ┊     ┊       ┊   ┊   ˚✩ ⋆。˚ ✩ °   ┊ ˚ ✩

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

┊     ┊     ┊       ┊   ┊   ˚✩ ⋆。˚ ✩ °   ┊ ˚ ✩.    ┊     ┊

┊     ┊     ┊       ┊ .✫ °                        ┊        ⊹ ┊     ┊

┊     ✫.    ┊       ☪︎⋆                            ° ┊           ✫      ┊

,┊ ⊹         °┊                                           ☪︎ ⋆                     ┊

☪︎ ⋆.          ┊. ˚                                                                  ˚✩        

                   ┊

                ˚✩

" Azra nie pergi jumpa pengawas ke. Pergi bertukang dalam tu? " helena membebel sendiri. Dia tercari-cari kelibat azra, namun. Tiada.

" saem! Saya nak pergi ke toilet. " gurunya angguk. Tanpa buang masa helena pergi mencari azra.

" Hoi , korang ada tak nampak azra ? " soal helena pada sekumpulan pelajar lelaki yanh baru lepas ponteng kelas . Ingat tak tahu?

" mana tahu , kitaorg baru je keluar dari tandas . "

" korang ? Buat apa dalam tandaa ramai -ramai ? Korang gay ehy ? " sedap mak bedah dia aje . Helena buat muka lalu beredar dari situ .

" kenapa dengan awek kau tu , chanyeol ? " soal kawannya , baekhyun . Chanyeol tersedak , dia buat muka.

" tak kelakar lah . Kau pun nak suruh aku ada girlfriend , tolonglah jangan dia . Nak suruh aku mati kena belasah dengan abang dia ke ? " chanyeol naik atas . Masuk kelas .

" aku tahu , kau nak dengan azra je kan . " sempat lagi minseok menjerit lalu lari pergi ke tangga .

Helena tercari-cari azra.  Dia terus masuk ke dalam bilik matematik tersebut . Namun, takde siapa .

" kasut ada , orang takde ! Apa yang pelik sangat nie ? " tanpa buang masa helena menjejak kakinya masuk ke dalam .

" Azra , ariana azra . Tak lawak lah babe . Kau jangan lah buat kejutan sangat , bukan birthday aku pun ! " boleh dikatakan ketar-ketar jugak lah kaki helena .

Dia tak sedap hati . Sejak budak tu suruh azra pergi ke sini lagi , dia tahu ada benda tak kena . Helena cuba kuatkan dirinya telek ke luar tingkap .

Nampak sebuah van putih yang cukup mewah , boleh dikatakan bukan van tapi kereta . Helena tak dapat cam muka siapa tapi dia dapat tangkap wajah seorang lelaki .

" macam kenal ! " cepat-cepat dia buka telefon bimbitnya .

" tu kan wanted dan orang paling bahaya dekat sini , apa dia buat dekat sini . Entah -entah -- "

Oh mak kau .

Latah helena . Dia terkejut nampak ada orang bukak pintu .

" helena kenapa kamu ada dekat sini ? "

"Takde apa , saya pergi dulu . " helena tunduk lalu keluar dari situ.

°•✮•°

" finally i got you . " azra sedang pengsan itu dibawa ke dalam biliknya .

Beberapa jam kemudian , azra terjaga . Sumpah kata kepala dia sakit sangat , sampai nak pecah pun ada .

" aku dekat mana pulak nie ? " matanya mengenal pasti sekeliling bilik tersebut . Sampai dia perasan satu tangan melingkari pinggangnya .

Ughh

Satu jeritan keluar dari mulut azra . Dia tolak badan lelaki misteri itu , lalu berdiri disebelah katil . Dia terjaga , lalu tersenyum senget .

" sweetheart dah bangun . " dia sarung bajunya semula , lalu dekati azra yang sedang terketar seluruh badan .

" siapa awak? Macam mana saya boleh ada dekat sini ? " soal azra bertubi-tubi .

" amboi banyaknya soalan , pertama saya kim taehyung , or your husband . " azra buat muka terkejutnya . Nasib comel . Hiks .

" Soalan kedua maybe sebab , kita ditakdirkan bersama . Lebih kata jodoh ? " selepas beri jawapan taehyung beredar dari situ.

" jodoh ke bodoh ! " kata azra serba berbisik . Taehyung kembali pandangnya semula , berdebar sekejap jantungnya.

" awak saya nak keluar dari sini , hantar saya balik sekarang . " pinta azra tak dilayannya . Taehyung teruskan perjalanannya turun ke bawah .

" yah !! Taehyung . Kim taehyung . " jerit azra lalu ikutnya sampai di pintu bilik . Tiba disitu seorang perempuan muncul .

" aku nak kau siapkan semuanya dekat dia , dalam pukul 3 siap . Faham ?! " pesan taehyung pada budak itu . Dia hanya angguk faham .

" wait , tapi kenapa ? nak pergi mana ? " taehyung memandang azra dengan pandangan kosong .

" untuk majlis perkahwinan kita ! "

To

Be

Continue

Vote and comments
💜

Vote and comments💜

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
【ɢᴜᴄᴄɪ : ᴋɪᴍ ᴛᴀᴇʜYᴜɴɢ】Where stories live. Discover now