Ep 7 : Partner ✨

2.2K 257 27
                                    

" Bila aku nak kahwin ? tanya jodoh aku sana ! mana aku tahu "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Bila aku nak kahwin ? tanya jodoh aku sana ! mana aku tahu "









Jungkook masukk kedalam kereta mewah milik Taehyung sebaik sahaja lelaki itu berhenti tepat dihadapan rumah keluarganya .

" asal ajak aku hyung ? family dinner kann ? " soal jungkook hairan . Wajah masam Taehyung dipandang lama walaupun keadaan gelap dalam kereta tapi mata jungkook masih boleh menangkap raut wajah Taehyung .

" apa kau bukan family aku juga ke ? kau tak nak ikut takpelah , aku okay saja . Kau boleh buka pintu tuu " sengaja Taehyung memuncungkan bibirnya menghala pintu kereta mewahnya .

Jungkook berdecit . Geram pula hati dia bila terasa dipermainkan

" aku dah kacak macam ni nak makan malam boleh pulak kau usir aku balik hyung . aku belum makan lagi nii " kini giliran jungkook berbalas mulut .

" kacak konon . apa kes pakai pajama kartoon BT21 nii ? , tak ada class lahh . "

" Yahh!! " jeritnya tiba tiba seperti maknyah . Nasib baik dalam kereta kalau kat luar ? mahu orang syak jungkook kena rogol .

" Tunggu aku hyung. aku nak tukar baju " pecut Jungkook , tanpa dia sedar pajama Cooky masih tergantung elok pada tubuhnya .

Taehyung hanya mengeleng kepala . Ada saja perangai tak betul budak renab itu .








Puan memandang tajam kearah Taehyung tetapi Taehyung hanya beriak selamba . Langsung tidak ada rasa bersalah .

Dia langsung tak dapat beza family dinner dengan annual dinner kah ?

Bukan sahaja Jungkook malah Junha pula dipaksa mengikutnya pergi kerumah keluarganya untuk menikmati makan malam .

Bukannya Junha tidak tahu akan niat sebenar Taehyung , saja hendak melarikan diri dari Puan Kim .

Puan kim hanya mampu menarik nafas lega , sudah masuk 2 bulan taehyung belum pernah menjejak kaki ke rumah lagi sejak Puan Kim menimbulkan isu kahwin .

Tapi sekurang kurangnya Taehyung mahu pulang kerumah .

" Makanlah , nanti makanan dah sejuk , tak ada selera pula nak makann . " pelawa Tuan kim, merangkap Ayah Taehyung .

Senyuman mesra dikuntum buat Junha dan Jungkook . Muka tidak asing baginya . Semua orang terdekat

" ba-baiklah " jawab mereka berdua serentak
Junha dan Jungkook memandang satu sama lain , saling berbalas pandangan . Rasa seram sejuk pula bila Puan Kim dari tadi merenung tajam kearah Taehyung .

Sepatutnya mereka berdua membantah keras ajakan Taehyung tetapi macam mana nak tolak kalau taehyung pula berkeras mengajak mereka kemari . Mereka berdua dihimpit rasa bersalah .

" kerja kamu macam mana Taehyung ? Appa harap semua berjalan lancar " soal Tuan kim untuk menghidup suasana makan malam mereka yang sedia suram itu .

Taehyung mengangguk perlahan , Steak hangat yang baru sahaja dihidang dipandang sekilas lalu menghadap si ayah di hujung meja makan .

" Okay , cuma ada sedikit masalah nak kena handle Paa , nasib baik bukan masalah serius " ujar Taehyung . penjelasan taehyung mendapat senyuman manis dari Tuan Kim .

Dia bangga kerana Taehyung mampu menguruskan Syarikat mereka dengan betul . Cuma hati tua itu merindukan seseorang yang sekian lama pergi meninggalkan keluarga mereka tanpa khabar berita .

Disebabkan sedikit salah faham lelaki itu pergi melarikan diri kerana rasa kurang adil dalam dirinya .

" banyak lagi benda yang perlu kamu uruskan Taehyung " sampuk Puan Kim , steak yang selesai dipotong itu disuap perlahan kedalam mulut .

" bawakan menantu untuk eomma secepat mungkin sebelum eomma yang tolong carikan buat kamu , itu yang kamu nak kan ? " soal Puan kim dingin , sengihnya buat taehyung , riak wajah seriusnya tidak dapat disembunyikan lagi . Anak mata tajam memandang Taehyung hanya berbuat tidak tahu akan kemahuannya .

Dia mahukan menantu , lagi lagi cucu .

Hilang selera pula Taehyung apabila Puan Kim mengungkit semula tentang perkahwinan , dia benci akan perkataan kahwin itu .

" Ini bukan masa yang sesuai untuk bincang perkara nii " balas Tuan Kim cuba meredakan Puan Kim .

Dia sudah kemaruk mahukan menantu , Tetapi Taehyung sukar menepati kehendaknya . itu yang membuatkan Puan Kim berang .

Kedegilan Taehyung sukar dipisahkan dalam diri Taehyung yang kian sebati dalam diri Taehyung .

" Auntie jangan risau , hyung dah ada calon untuk auntie untuk uncle juga . Cuma diaa tak bersedia kenalkan bakal isteri dia dekat auntie . " sampuk Jungkook sambil bibirnya tersenyum kekok .

Dia pula yang binggung dengan keluarga sebelah ibunya , obses sangat suruh Taehyung ni kahwin .

Taehyung membuntang luas matanya , like sejak-bila-aku-ada-bakal-isteri .

Junha pula tersedak daging panggang apabila Jungkook memberitahu berita 'palsu' itu dekat Puan Kim . Merah mukanya menahan batuk agar tidak ketara reaksinya yang terkejut bak berut .

" kann noona Jun ? " soal Jungkook lagi . Tersenyum paksa hingga semua Gigi tertayang . Mata jungkook menjegil tajam membuat tanda isyarat buat Junha .

Gadis itu hanya mengangguk laju , hanya mampu menurut arahan dari Jungkook .

" iy- iya auntie , betul apa yang jungkook cakap tu " terbabak babak Junha apabila puan Kim merenung kearahnya pula .

anak mata junha pula memandang tajam kembali kearah Jungkook ,

" apa ni setan ?! " marah Junha tanpa suara , dia tahu jungkook faham isyarat mulutnya . Boleh pula dia libatkan Junha dalam masalah Taehyung .

kurang masin betul budak renab nii .

Taehyung dari tadi diam , dia tidak tahu hendak menjawab apa , apa yang didalam fikirannya adalah 'perlukah aku bunuh si jungkook ni' ?






To Be Continued

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now