EP 8 : Menantu palsu ✨

2.2K 272 25
                                    

" asal semua orang paksa aku kahwinn ?! " - kth

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" asal semua orang paksa aku kahwinn ?! " - kth








Angela merenggangkan sendi sendi tulangnya yang lenguh akibat seharian bekerja , itu pun baru sekarang dia balik rumah .

Hampir putus telinga dia mendengar Nenek membebel akibat lambat pulang kerumah .

maklumlah , kedai makcik Jung malam malam macam ni memang banyak pelanggan , itulah penyebab Angela pulang lewat malam .

Penat macam mana pun bekerja , itu ada hasilnyaa . Dia cuma berkerja keras menyara keluarga kecilnya . Maklumlah , dia seorang sahaja mampu diharap tiada yang lain . Harapkan pakciknya , merangkap abang kepada ibu angela apa yang dia tahu duit , duit , duit ?

disebabkan Pakcik , Angela terpaksa berpindah rumah demi keselamatan nenek , kadang kala lelaki itu bertindak luar kawalan jika mabuk .

berharap rumah sewa ke 19 mereka berdua tidak dapat dijejak oleh pakciknya .

" Angela , bila lagi kamu nak tidur ? " lamunannya tersentak apabila suara nenek menyapanya dari belakang .

lega hatinya apabila nenek datang menegurnya , kadang kala nenek marah sampai seminggu pun dia sanggup tak tegur angela .

mungkin kesalahan tadi boleh dimaafkan , memandangkan angela bukan selalu balik lambat .

perlahan tangan tua berurat itu mengurut lembut bahunya , serta merta hilang rasa penatnya .

mata dipejam erat , penangan nenek hampir membuatnya terus mengantuk .

Terus kepala disandar pada bahu sofa . Terlalu nikmat apabila bahunya diurut .

" Maafkan angel , angel tak ada niat pun balik lewat macam nii nek , lepas itu menyusahkan nenek tunggu angel balik pulak " ujarnya dengan suara serak tidak bermaya , tampak keletihan kerana bekerja seharian .

" Tak apalah , cuma nenek risau kamu nii kerja keras sangat nanti jatuh sakit , nenek tak reti nak telefon tambang kereta yang kamu selalu pesan tu , nenek tak larat nak bawa kamu jauh jauh , nenek dah tua " leter nenek panjang .

Angela hanya diam sambil mata masih terpejam erat . Tak larat dia nak menjawab . Apa yang dia nak sekarang tidur .

Mandi pun belum lagii .

" itulah nenek nak kamu kahwin " sambung nenek pula .

Angela mengiring tubuhnya , tangan nenek pula automatik berhenti mengurut bahunya .

Ni yang angela tak sukaa , perlahan Angela bangkit dari sofaa lalu pergi meninggalkan nenekk yang masih memandangnya sayu .

Nenek tak faham apa masalahnya susah sangat cari calon suami . Tak pengsan punyaa. 

Jumpa , cinta cintan , kahwin .dah selesai . tak susah punn .

" angel mandi dulu , letih . nak tidir pulakk " pamit angela berlalu pergi memasuki kamarnya .

" inilah penghujung diaa , suruh kahwin pandai dia mengelakk " gumam nenekk . Kepala digeleng .

sampai bila dia nak menghadap perangai keras kepala Angelaa nii .

Dia tidak ada masa sekarang ini , Nenek bukannya semakin muda , takut ajal terlebih dahulu datang menjemputnya .

Kempunan pulaa Nenek ingin melihat Angela kahwin .

________

Mereka bertiga berpecah menuju ke kereta masing masing , cuma jungkook sahaja yang menumpang Taehyung datang kemari .

Taehyung yang jemput, Taehyunglah yang pergi bawa balik .

Sebaik sahaja Taehyung dan Jungkook menghantar pemergian Junha ke keretanyaa . Giliran mereka berdua pula meninggalkan perkarangan rumah .

" Bye noonaa , leklok bawa keretaa , kalau boleh bawalah saya menuju kerumah tangga kitaa " eleh jungkook bagi pick up line . Kembang kempis hidung dia bilaa Junhaa membalas dengan sengihann terus bertukar serius .

" banyaklah kau punyaa rumahtangga ! balik sana sembelum aku sepak bontot kauu " sergah Junha acah melepar beg Tangannya .

" uishh , garanglaa noonaa kita nii , ni makin sayangg " usik jungkook lagii .

Malas Taehyung hendak menunggu Jungkook cuba masuk jarum Noona Junhaa .

Dia lupakah Noona Junhaa dah adaa tunang , bangganglaa Jungkook nii

" Leklokk drivee . Esok jumpaa lagii " Tangan melambai Junhaa yang sudah lenyap masuk kedalam perut kereta . Malas dia layan budak renab tuu . Naik angin je adalah .

Tak pasal pasal diaa kena soal siasat oleh puan Kim disebabkan calon menantu palsu tadii .

" Jungkook ah , palliwaa! " laung Taehyung lalu masuk kedalam keretaa , tidak lama enjin kereta dihidupkann lalu meninggalkan perkarangan Rumah Agam Keluarga Kim .

+tbc+

Adaa lagi kee yang nak bacaa :( . Nampak sangat mengarut citer nii

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now