W połowie roku 2037 wybuchła III Wojna Światowa. Przyczyną wojny była chęć odejścia Zjednoczonego Królestwa z NATO, z chwilą przegłosowania przez rząd Wielkiej Brytanii odejścia od NATO, Ameryka wraz z Rosją wypowiedziały Zjednoczonemu Królestwu wojnę, która się przerodziła w III Wojnę Światową. Do Ameryki oraz Rosji dołączyły państwa Azji z wyjątkiem Japonii oraz Ukraina i Białoruś. Do Zjednoczonego Królestwa dołączył Meksyk, państwa Europejskie oraz Maroko wraz z Egiptem. Wojna rozpoczęła się dokładnie 24 czerwca 2037 roku a, zakończona została 16 marca 2045 roku. W dniu zakończenia wojny, w Dijon na terenie Francji, dowódca sił zbrojnych Rosji, Flavij Rotiev, dowódca sił zbrojnych Ameryki, Evan Rotlaw oraz dowódca sił zbrojnych Zjednoczonego Królestwa, Martin Huver podpisali pakt, dotyczący zakończenia wojny, w którym żadna z stron nie zostanie obarczona karą za wywołanie wojny. Państwa Europy Środkowej przestały istnieć, ze względu na użycie na tych terenach broni biologicznej, działanie broni biologicznej wpłynęły wyjątkowo intensywnie na ekosystem terenów Europy Środkowej. Po 3 latach od użycia broni biologicznej, 24 listopada 2047 roku, stworzono na terenach dawnych Niemiec oraz Polski, państwo nazwane Tanspycja. Państwo początkowo było pod wpływami Federacji Rosyjskiej, jednak po powstaniu w 13. rocznicę wybuchu III Wojny Światowej, państwo uzyskało niepodległość. Pierwszy prezydent Republiki Tanspyckiej, Siergiej Tarpovski nawiązał handel z Wielką Brytanią, sprzedawał Brytanii minerały, z czasem zaczęły rosnąć podejrzenia wobec prezydenta o próbę podporządkowania państwa Zjednoczonemu Królestwu. Następnie Tanspycja zaczęła zwiększać produkcję broni palnej, przez co państwo było w jakimś stopniu bezpieczne, jednak na wschodnich terenach państwa, zaczęła się zwiększać liczba ludzi zainfekowanych wirusem z broni biologicznej, ludzie zaczęli ich nazywać Przemienionymi. Siergiej postanowił utworzyć w kraju Zarząd do spraw Katastrof Biologicznych, który odciął tereny z Przemienionymi od reszty państwa, została utworzona specjalna strefa nazwana Strefą X, ponieważ jak dotąd tam jest największa ilość zarażonych. W strefie X stworzono specjalną bazę badawczą, ponieważ stężenie wirusa Tratia jest tam wyjątkowo wysokie, jednak jeszcze nie śmiertelne. Podjęto próby dostania się do punktu zrzutu nazwanego Punktem 0, jednak mgła wirusa zakłóca komunikację radiową, a nikt nie wrócił z tamtego rejonu żywy. Z czasem w państwie pojawiły się androidy z rynku Brytanii, pomagały one ludziom w życiu społecznym, jednak część ludzi uważało, że sztuczna inteligencja jest zagrożeniem dla ludzi. Z czasem rząd opublikował w sieci dane, które wskazywały na pracę ZKB nad lekarstwem na Tratie, jednak dnia 20 kwietnia 2053 roku, zniszczono część granicy między państwem, a strefą skażenia. Rząd powołał specjalny oddział, który miał na celu egzekucję wszelkich zakażonych, przy pomocy broni palnej oraz ognia. Po tych wydarzeniach aktywność Przemienionych w strefie X się intensywnie zwiększyła, ZKB wzmocniło granicę terenu skażenia, aby zminimalizować szansę na wejście wirusa między społeczeństwo. ZKB zaprojektowało stroje dzięki którym było w stanie przeżyć w mgle wirusa, jednak społeczeństwo było załamane gdy ZKB opublikowało pierwsze zdjęcia z okolic punktu 0, okazało się, iż blisko centrum mgły znajdują się mutanty ponad 3 razy większe od przeciętnego człowieka, ZKB zaplanowało bombard okolic punktu 0, jednak odwołali go ze względu na wcześniejszy incydent z użyciem broni przeciw infekcji. Dnia 30 marca 2054 roku ZKB opracowało lekarstwo na wirusa, które miało szansę całkowicie wykończyć wirusa, gdy ludność się o tym dowiedziała, ucieszyła się, jednak po kilku dniach okazało się, że ilość substancji jest niewystarczająca, a żeby zdobyć składniki w jak najkrótszym czasie, trzeba by było się uzależnić od Wielkiej Brytanii. Społeczeństwo wszczęło marsze protestanckie, aby spróbować samemu wyprodukować lekarstwo by nie uzależniać się od Wielkiej Brytanii, władzę pacyfikowały marsze, jednak ostatecznie przystało na żądania ludu.
YOU ARE READING
Wirus Początku
ActionRok 2054, w ciągu ostatnich kilku lat cywilizacja zaznała przełomu technologicznego po wojnie na skale światową, głównymi tytanami zbrojeniowymi są USA, Rosja, Zjednoczone Królestwo oraz Chiny. Akcja dzieję się w Tanspycji, państwie podległemu Zjedn...