2

142 21 122
                                    

[ 9:30 pm ]

"Yeay akhirnya boleh balik!" Sungkie memasukkan buku di dalam begnya. Namun kegembiraannya tidak bertahan lama setelah mendengar satu pengumuman.

"Perhatian kepada murid kelas 12-A1 iaitu Ariel Kim, Asha Lee, Han Daeyoung, Kim Haneul, Lee Jiera dan Park Jichan. Seterusnya, murid kelas 11-A1 iaitu Aria Park, Byun Baekbom, Kim Jinhyun, Moon Mayra, Song Jiwoon dan Song Ricky. Dan terakhir Han Sungkie dari kelas 10-A1. Kepada nama-nama yang saya panggil, sila ke bilik darjah yang berada di tingkat 3 dengan kadar segera. Terima kasih."

"Aik, kenapa kau sorang je pelajar kelas 10 yang kena panggil?" Zhanghao memandang Sungkie dengan pandangan yang pelik. Kenapa pula perlu berjumpa di malam hari?

"Aku tak tahu, aku sendiri pun terkejut ni." Sungkie menggalas beg sekolahnya. Mahu tak tidak, dia terpaksa pergi. Bimbang jika namanya di panggil ke bilik disiplin.

"Aku tunggu kau eh. Tak kan kau nak balik sorang-sorang nanti."

"Tak apa Zhanghao. Kau baliklah dulu, nanti mak kau marah pula kau balik lambat. Tadi aku dengar nama Haneul hyung ada, aku tumpang dia je nanti." Zhanghao mengangguk dan menepuk bahu Sungkie.

"Aku balik dulu tau. Jumpa esok!" Zhanghao melambaikan tangannya sebelum berlari keluar. Sungkie melangkah ke bilik darjah yang disebut dengan perasaan yang sangat malas.

"Maaf lambat." Sungkie segera duduk di tempat kosong apabila menyedari dirinya yang terakhir tiba di bilik darjah tersebut. Jake mengangguk sebelum memandang wajah 13 orang muridnya.

"Ada apa Sir Jake panggil kami? Saya tak boleh lambat ni, esok pagi saya kena bertugas awal." Daeyoung bersuara setelah situasi menjadi sepi.

"Kamu bertiga belas terpilih untuk menyertai satu permainan-" Belum sempat Jake menghabiskan ayatnya, Jiwoon sudah pun bangun dan memotong bicara Jake.

"Sir, sekarang dah nak dekat pukul 10 malam. Orang main apa malam-malam ni? Saya nak balik tidurlah!" Jiwoon mulai emosi apabila mengetahui mereka dipanggil hanya semata untuk menyertai satu permainan.

Jiwoon mengambil begnya dan berjalan menuju ke pintu. Namun dirinya ditarik ke belakang sebelum badannya dihentak ke dinding.

"Sir?!" Jiwoon terkejut apabila Jake mencekik lehernya. Dia meronta sambil melihat Jake memandang tajam, tepat ke arah anak matanya.

"Duduk atau?" Jiwoon menolak Jake dan segera duduk di tempat asalnya.

"Gila.." Ricky mulai bersuara. Dia tidak percaya dengan apa yang dia lihat tadi. Dia senyum sinis sebelum berdiri dan memandang Jake. Dia sengaja mahu mencabar gurunya.

"Apa sir nak buat kalau kami tetap nak balik?" Tanya Ricky.

"Cubalah." Jake memeluk tubuhnya sambil memandang Ricky. Ricky memandang Haneul yang berada berhampiran dengan pintu.

"Haneul, buka pintu tu pastu kita blah dari sini." Haneul perlahan-lahan bangun dan membuka pintu kelas tersebut.

"Pintu ni terkunci. Tak boleh bukalah!" Kata Haneul. Ricky mendengus dan menghampiri Haneul. Baru sahaja dia ingin memecahkan pintu tersebut, dia mendengar suara jeritan dari Aria.

"SIR?!!" Aria menutup mulutnya apabila melihat Jake menarik Mayra dan mengacu sebilah pisau pada leher Mayra.

"Cubalah lari atau kawan korang ni mati." Mayra terkaku apabila merasakan mata pisau itu semakin dekat dengannya. Dia melihat Ricky yang masih ingin membuat cubaan untuk membuka pintu.

☾︎𝐂☽︎ ᴡʜɪsᴘᴇʀs ɪɴ ᴛʜᴇ ᴅᴀʀᴋ: ᴛʜᴇ sᴄʜᴏᴏʟ ᴏғ sᴇᴄʀᴇᴛsWhere stories live. Discover now