12.Bölüm: "Sevgiye Muhtaç"
Bölüm Şarkısı: "Sümbül"
Yoğun baş ağrımla gözlerimi açtım.Dün geç saate kadar ders çalışmış,sonra da uyuya kalmıştım.
Ayaklarımı sürüyerek lavaboya gittim.Yüzümü güzelce yıkayıp kuruladım.Aynadaki yansımama kaydı gözlerim.Saçlarım çok uzamıştı,kestirmeliydim.Tarağı elime alıp taramaya başladım.Ne yaparsam yapayım saçlarım güzelleşmeyecekti.Benim saçlarımın okşanmaya ihtiyacı vardı.Ben küçücük bir sevgiye muhtaçtım...
***
Üzerimi giyindikten sonra yatağı da toplayıp aşağı indim.Bartu Bey'in bağırma seslerini duyunca telaşla mutfağa girdim.Boynundaki damarlar belirginleşmiş,yüzü sinirden kıpkırmızı olmuştu.Dehşet içinde ona bakarken o hâlâ hiddetle konuşmaya devam ediyordu.
"Sen nasıl bir annesin?Kendi çocuğunu gelip haftada bir kere bile görmüyorsun!"
Aldığı cevapla daha da sinirlenmişti."Sana dünyayı dar ederim Seren!Benim kızımın beş yaşı var daha.Kaldıramayacağı şeyler yaşıyor.Sırf diğer çocukları anneleri getirir,o üzülür diye kreşe götürmüyordum.Benim niye arkadaşlarım yok dediğinde de bir şekilde geçiştiriyordum."
Sinirle burnundan nefesler alıp veriyordu.
"Yarın Ecrini görmeye geleceksin.Gelir,o evi başına yıkarım!"
Cevap vermesini beklemeden telefonu duvara fırlattı.Sinirle soluyarak gözlerini bana doğru çevirdi.Korkarak geri çekildim.
"Korkma!Sana zarar verecek değilim."
"Ben korkmuyorum.." dedim yalan söyleyerek.Nasıl korkmazdım ki?
"Siz iyi misiniz?" diye devam ettiğimde beni cevapsız bırakarak bir bardak su doldurup içti.Daha sonra konuşmaya başladı.
"Ben nerede yanlış yapıyorum Süveyda?"
Anlamamışca ona bakarken devam etti."Etrafımdaki herkese zarar veriyorum."
Ağzımı açıp konuşacakken beni susturdu."Ecrin'in onu seven bir annesi yok,benim yüzümden.Olduramayacağım bir evliliği yapmasaydım Ecrin doğmayacaktı ve böyle berbat bir anneye sahip olmayacak-"
Sözünü kesip konuştum.Hep o mu benim sözümü kesecekti?
"Böyle mükemmel bir babaya da sahip olamayacaktı o zaman."
Acı bir şekilde gülümsedi."Ben mükemmel miyim?"
Gözlerine baktım,konuşmaya başladım hızlı kalp atışlarımı umursamadan."Benim babam hiçbir zaman saçlarımı okşamadı,asla sarılmadı bana.Benim babam bana "kızım" diyemedi.Vardı ama yoktu anlıyor musunuz?"
Burukça gülümsedim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Süveyda
RomanceYürüyordum.. Gelinliğimin havada uçuşan eteklerini umursamadan, gözümden akan yaşları umursamadan... Yanımda 15 yıllık çocukluk arkadaşımla, kardeşim bildiğim adamla cehennemime doğru yürüyordum. Ben kim miyim? Süveyda ben, hayatında kitaplardan baş...