Love Ya

236 9 0
                                    

JeongIn's POV.

"Jeongin!! Bangun!!" kejut ommaku iaitu Puan Suzy, "Halaa harini cutilah omma," jawab Ku sambil menguap.  "Jeongin lupa ke mana harini ada orang nak merisik kamu. Sila bangun dan dapatkan siap!! Ppalil" arah puan suzy.

Aku mencapai tuala yang tersangkut di almari lalu menuju ke kamar mandi .. Well. Aku terpaksa akur dengan kehendak ommaku. Aku akhirmya sudah berkahwin dengan Hyunjin, lelaki yang sama sekali aku tak cintai kerana paksaan dari ommaku dan juga eomma Jimin.

Walaupun aku dan dia masih belajar dan menuntut di sekolah yang sama. Begitu juga dengan Hyunjin, dia dipaksa berkahwin dengan aku atas alasan ommanya akan menjadikannya CEO  Syarikat appanya dan alasan ommanya berkawan dengan baik dengan eomma.

Hyunjin seorang anak jutawan yang sombong dan seorang playboy bersiri dan juga mempunyai ramai peminat di sekolah kerana ketampannanya itu .. Sebuah kereta Mercedes-Benz berhenti di depan sekolah.  depan pagar sekolah terutamanya pelajar perempuan dan beberapa pelajar lelaki.

Pemandu kereta Mercedes-Benz membuka pintu lalu Hyunjin keluar dari perut kereta itu. "Wahhh handsomenya, "kata salah seorang pelajar perempuan.  "Helloooo ... tepi sikit yer. I nak sambut kedatangan boyfriend I yang handsome ni"kata Daehwi sambil berjalan ke arah Hyunjin.

Semua pelajar menjeling ke arah Daehwi. Hampir kesemua pelajar merasa jengkel akan sifat Deahwi yang gedik teramat."Eii sabar je laa. Dah main tinggal je aku"kata ku seorang. Aku pun meneruskan pejalanan aku masuk ke sekolah. Tiba tiba aku teringat dengan ucapan Hyunjin.

-Flashback di rumah-

"Kau kena rahsiakan perkahwinan kita!! Ingat tu!"  arah Hyunjin kepada ku.  "Ehh aku pon tak kuasa la nak hebohkan aku ni kahwin dengan kau !!"  jawab ku lagi.  Hyunjin mendekatiku secara pelahan dan berkata, "Baik."  lalu terus beredar tanpa berpaling ke arahku.

-Flashback end-

Waktu pulang.

"Jeongin, jom!"  Hyunjin lagi lagi menarik lenganku lalu masuk ke dalam kereta miliknya itu.  Aku hanya mampu akur dengan perbuatan Hyunjin terhadapku.  "Ya! Perlu ke tarik lengan aku? Sakit lah !!"  Marahku sambil menggosok lengannya.  "Mianhae."  jawabnya ringkas.

"Ehh kali pertama saya dengar kau minta maaf ni hahahahaha-" gelak ku riuh.  Hyujin mendekati mukaku secara tiba tiba lalu mencium bibirku.

Aku tergaman serta terdiam.  "Pikir lawak ke? Tak nak gelak dah?"  tanya Hyunjin.  "Arasso."  aku tertunduk malu. Siapa yang tak malu? Even kalau dah kawin and sah kalau tak pernah dibuat mesti malu.

Di pantai.

Hyunjin POV.

"Uncle Kenapa bawa kami kat sini?"  tanya aku pelik.  "Uncle hanya menurut perintah omma kamu."  jawab pemandu kereta itu.  Dia terus beredar pulang meninggalkan aku dan Jeongin di situ, "Kenapa?"  tanya Jeongin.

"Entahlah, kajaa."  aku sekali lagi menarik lengannya.  Kami berdua berjalan di persisiran pantai sambil berpengangan tangan.  "Aduh kau ni.Akan nampak lah selama ini kau suka dia. Pabbo"  Rungut hati aku.  Tiba-tiba langkah Jeongin berhenti seketika.  Dia memandang kearah aku.

"Haduh pulak mamat ni cantik, kenapa dia tengok aku? Kenapa hati aku berdegup kencang nii?"  desus hatiku.  "Jeongin, stay with me hmm."  kata ku.  Dia hanya mengangguk,.  "Emm kita nak balik bila?"  tanya Jeongin.  "Kau nak balik ke? Aku tak nak balik, so just stay here with me."  jawab aku.  "Habistu, kita nak duduk kat mana?" "Eh, kau tak nampak ke banyak chalet tu, kami check in jelah."  jawabku lagi.  "Yelahhhhh."  balasnya lalu meninggalkan aku.

"Baiklah, kau tidur atas sofa yer, aku tidur atas katil yang empuk ni."  usikku kepada Jeongin sambil menepuk-nepuk tilam yang ditudukiku.  "Saya mengikut arahan !! Dahah aku nak keluar jap."  kata jeongin.  "Nak pergi mana?"  tanya ku.  "Pergilah mana pun."  ujarnya.

"Aku nak ikut."  kata ku lagi.  Aku sebenarnya bimbang akan Jeongin kerana aku sudah mula menyayangi lelaki itu lebih dari sedia ada.  "Ehh mamat playboy nih, pergi tidur jelah.", "Taknak, nak ikut juga."  jawab ku degil sambil buat muka ANNOYING(cute) aku.

Keesokkanya.

Aku perlahan-lahan membuka matanya, kelihatan Jeongin nyenyak tidur di atas sofa.  Aku bangun menuju ke arahnua.  Aku merenungnya dan berkata, "Kenapa kamu membuatnya begitu sukar? Saya mungkin seorang playboy tetapi saya fikir awak, saya sayang kamu."  tiba-tiba Jeongin menyedarkan dirinya.

"Hyunjin? Apa yang awak buat?"  tanya nya pelik kerana aku berada di sisinya.  "Tiada apa-apa. Kau bangun cepat kemudian siap ?."  kataku.  "Ah okay," jawab jeongin singkat.

Di persisiran pantai.

Aku menggengam erat tangan jeongin.  Rambut coklat milik lelaki itu sekali sekala terbuai dek angin laut yang kuat itu, "Ehem .." Hyunjin berdehem.  "Saranghae Jeongin."  ucap ku.  Jeong kelihan terkedu dengan kata-kataku sebentar tadi.  Dia merenung tajam dalam anak mataku untuk mencari kejujuran darinya.

Kami saling berpandangan.  Bunyi ombak yang menemani mereka saat ini.  "Me toi."  ucap Jeongin.  Aku lantas memeluk Jeongin kerana terlampau bahagia.  Kepalanya bersandar pada dadaku dan tangannya membalas pelukkanku kembali.

"Ada kalanya saya mahu mengawal diri saya daripada menyukai anda dan saya mula jatuh cinta padamu tetapi hari demi hari, perasaan saya menjadi semakin mendalam dan mendorong saya menjadi gila."  Jeonging menulis nota yang mengingatkan hari yang paling bahagia dia bersama aku. 







~•The END•~

Love Ya Mr Playboy[HyunIn][현인]✔️Where stories live. Discover now