"Hyung!"
"Ahhh sorry Yuvin saya tengah fikirkan sesuatu tadi. Nah suratnya, sila beri kerjasama ye"
"Takpe dan ye kami akan beri 100% kerjasama untuk project ni" ucap Yuvin dengan penuh bersemangat.
"Ada-ada ajalah kamu ini btw nak lunch sama-sama tak?" Pelawa Soonyoung.
"Erk sorry hyung, saya dah janji nak makan dengan majikan saya. Saya pergi dulu ye"
"Kalau macam tu baiklah." Soonyoung terus mengiring Yuvin keluar dari pejabatnya. Selepas kelibat Yuvin hilang Soonyoung bergegas ke bilik Seokmin.
~~~~~~~~
"Eh hyung? Sekejapnya jumpa client?" Soal Seokmin yang sedang memegang kertas kerjanya.
"Hmmm harini aku just sign je tadi. Tulah tak lama sangat. Seok mana Hyun?"
"Owh Hyun ada je kat sofa tu tengah tidur. Tadi dia minta aku nyanyikan lagu untuk dia tapi tak sangka pulak sampai boleh tertidur.
Soonyoung terus pergi ke sofa dan melihat anaknya yang sedang nyenyak dibuai mimpi.
"Haish sayang appa ni. Tak sanggup pulak nak kejutkan" Soonyoung mencium pipi anaknya sekilas dan Seokmin disitu hanya tersenyum melihat gelagat rakannya itu.
"Hyung dah jumpa Hyunji noona ke belum?" Soal Seokmin sambil melihat wajah rakannya itu dengan muka serius.
"Hmmm belum Seok tapi....."
"Tapi apa?
"Masa Yuvin cakap pasal majikan, dia aku rasa macam...."
"Hyung rasa majikan Yuvin tu Hyunji noona kan?" Teka Seokmin sambil tersenyum melihat wajah Soonyoung.
"Haah, tapi tu just firasat aku je." Keluh Soonyoung lalu dia menghempaskan badannya di kerusi dihadapan meja Seokmin.
"Haish betullah cakap orang kalau dah jodoh tak kan kemana" ujar Seokmin perlahan.
"Apa kau cakap? Jodoh? Aku belum ada scandal lagilah. Jangan macam-macam.
"Tak sangka kawan aku sorang ni boleh tahan bengap." Getus hati Seokmin.
"Haish hyung ni. Hyung tahu tak siapa nama majikan si Yuvin tu?" Soal Seokmin sedikit pasrah dengan rakannya yang blur tu.
"Tak tapi yang pasti dia manusia"
Seokmin pasrah dan terus memberikan helaian kertas yang dipegangnya kepada Soonyoung.
"Tak, tak mungkin yang....."
"Haah memang pun, mungkin sebab dia tahu yang hyung akan ambil alih project ni.
"Jadi maksudnya dia nak mengelak dari akulah ni?" Soal Soonyoung tidak percaya akan kertas yang dilihatnya.
"Errk mungkin dan lagi satu status dia"
"Belum pernah berkahwin" ucap Soonyoung perlahan
"Hyung tak rasa ke yang mungkin Hyunji noona dah lupakan hyung? Sebab dalam tu cakap dia pernah jalani pemedahan, mungkin masa tu dia hilang ingatan."
Soonyoung diam membisu disitu. Setiap helaian kertas itu dilihat dengan penuh teliti.
"Ataupun mungkin dia bukan cuba nak mengelak dari hyung. Hyung sendiri cakap masa hyung jumpa Hyunji noona dia pakai kerusi roda right?"
Soonyoung mengangukkan kepalanya dengan laju.
"Jadi dia mana boleh bergerak sangat. Mungkin dia sendiri tak tahu yang dia akan bekerjasama dengan hyung" ujar Seokmin yang cuba memberikan pendapat yang positif kepada rakannya itu.
"Jadi apa yang kau cuba sampaikan sekarang ni ialah kau suruh aku pergi syarikat dia setiap kali kami ada meeting lah ni?"
"Yes hyung"
Thanks sebab baca 😃
Vote and Comments 😁
YOU ARE READING
[✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢ
Fiksi Penggemarᴅɪsᴇʙᴀʙᴋᴀɴ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ʙᴇʀᴊᴜᴍᴘᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴀʟɪ ᴋᴇᴅᴜᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴘᴇɴᴇᴍᴜᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴛɪᴅᴀᴋ ᴅɪᴊᴀɴɢᴋᴀ. ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ᴍᴀsɪɴɢ-ᴍᴀsɪɴɢ ᴍᴀsɪʜ ʙᴇʟᴜᴍ ᴛᴇʀᴜʙᴀᴛ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋɪsᴀʜ sɪʟᴀᴍ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴅᴀʜᴜʟᴜ. ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ʏᴀɴɢ ᴅɪʙᴇʀɪᴋᴀɴ ɪɴɪ ᴅᴀᴘᴀᴛ ᴍᴇɴʏᴀᴛᴜᴋᴀɴ ᴅᴜᴀ ᴘᴀsᴀɴɢᴀɴ ɪɴɪ ᴋᴇ...