Ik zit half slapend in een coupés met Alisa en Terry. 'Wakker worden!' Roept Terry dan.
Ik schrik en zit gelijk recht op. Terry schiet gelijk in de lach. Ik rol vermoeid met me ogen. 'Terry.' Zegt Alisa en beetje zacht.
'Wat? Ik mag toch wel een grap uit halen.' Zegt die dan. 'Ja maar ze heeft een vermoeide vakantie gehad, ze gaat vervroegd examen doen. Ze is al orde lid en dan jou zo er bij gebruiken.' Ze fronst er wenkbrauwen een beetje.
Ik kijk Terry vragend aan. Dit is niet mijn beste vriendin Alisa. 'Lis? Wat is er?' Vraag ik. 'Niks.' Piept ze er uit. Alisa heeft wat meisjes achtige kant maar piepen en zo lief hartelijk doen, no way.
'Als er iets is?' 'Er is niets!' Roept ze en loopt de coupés uit.
'We hebben wat gemist.' Zeg ik. 'Ook niet zo weinig.' Zegt Terry met grote ogen. We kijken elkaar aan en staan dan snel op. 'Alisa.' Zeggen we als we haar volgen de gang door.
'Ik kan dit niet! Er is iets tussen jullie en ik moet het weeten.' Zegt ze. 'Lis, er is niks. Loop even rustig mee terug naar de coupés.' Zeg ik en loop naar haar toe. 'Ik kan dit niet, Al.' Nu ik dichter bij sta zie ik dat ze tril.
'Kom.' Ik pak haar hand en draai me naar Terry om. Hij begint al met terug lopen.
'Wat is er?' We gaan beide zitten en Terry neemt plaats tegen over ons. 'Me ouders, ze gaan scheiden. Penlepoe is het huis en ze maken alleen maar ruzie.' Zegt ze en speelt met haar vingers. 'En jij bent blijkbaar in gevaar als Voldermort terug is.'
'En dan Terry zijn moeder, ik wist niet. Ik wou dat ik het begrijpen kon jullie leven. Gevaar, duister. Jullie kennen het al. Me ouders zijn boos op me dat ik me met die dingen bemoei, de orde. Ze wouden me verbieden met jullie om te gaan. Ze hebben ruzie over Voldermort, mij, Penlepoe, Dumbledore, jullie. Het is te veel.' Ratelt ze.
Ik doe een arm om haar heen. 'Het komt goed, het is altijd onze drieën geweest, en een Roger,' Grinnik ik. 'En dat blijft zo, en die Voldermort mag de pot op–' En mijn moeder ook.' Voegt Terry toe. Alisa glimlacht zwakjes naar Terry.
'We overleven dit jaar wel, het is onze laatste jaar hier samen. Dus we maken dit ook ons beste jaar.' Zeg ik.
Ik steek me hand uit. Terry rolt ze ogen een legt hand oo de mijne. Alisa op de van Terry. 'Beste vrienden?' Vraag ik. 'Beste vrienden.' Zeggen Alisa en Terry tegelijk.
JE LEEST
A story of a lifetime~ George Weasley(voltooid)
FanfictionElena Walburga Black-McKinnon is de dochter van je raad het al, Sirius Black en Marlene McKinnon. Ze woont sinds ze vier is al bij de Weasleys. Ze is populair, knap en slimste heks van haar jaar. Ze gaat vooral om met haar vriendengroep waar in Roge...