Di sklh Sihswam (sklh pompuan)
Ada seorang gadis yg berambut panjang. Muka yg cantik namun dia seorang yg sangat aneh. Ramai orang tak mahu berkawan dgn dia.
"Ouch!"melatah queenka sekolah. "Sorry..."kata gadis aneh itu lalu beredar. "Eh, pompuan! Kau pikir kau siapa nk langgar aku?"marah queenka.
Dia menarik tgn gadis itu dan campak gadis itu ke lantai. "Jwb soalan akulah, b__i!" "Sorry..."kata gadis itu dgn lemah sekali. Dia beredar begitu sahaja.
Gadis aneh itu selalu bersendirian. Di dlm kelas, dia mengeluarkan sebuah buku diary dan tulis sesuatu.
"Saya nk ada peneman hidup....iaitu boyfriend..." tulisan yg terdapat dlm diary itu. Dia hanya tersenyum sendirian. Semua org memandang dia aneh.
____
Suatu hari, sklh Sihswam dan Seuli iaitu sklh lelaki mahu gabung sekolah. Jadi, semua pelajar tidak sabar nk ada kwn laki, lover atau suami.
Kelas gadis itu, 5A dimasuki oleh beberapa pelajar lelaki. Salah seorang lelaki duduk sebelah gadis aneh. Dia senyum kpd gadis itu.
"Nama awak siapa?"tanya lelaki itu. "Moonbyul..." "Cantiknya nama tu. Saya Seo Inwoon"kata lelaki itu. Mereka berkenalan dan berkawan.
____
Moonbyul menuju ke bilik persalinan perempuan. Disebabkan dia selalu berseorangan, dia duduk di dlm bilik itu. Moonbyul menyanyi lagu di bilik keseorangan.
Tiba tiba, ada bunyi tapakan kaki menuju bilik persalinan perempuan. Sliding door bilik dibuka dan....
"In mmmm.." "Shhh...nanti ada org perasan."kata Inwoon. Inwoon melepaskan tgn dari mulut Moonbyul. "Knp awak ada kt sini. Ni bilik persalinan perempuan. Bilik persalinan lelaki di sebelah."kata Moonbyul.
"Awak nk tahu something tk?"kata Inwoon sambil memandang mata Moonbyul yg cantik. "Apa..die.."
"Saya suka awak. Dari firstime kite berjumpa."kata Inwoon lalu mencium bibir Moonbyul. Moonbyul terkejut dgn kelakuan Inwoon yg out of the blue.
____
Moonbyul dan Inwoon bercouple. Semua pelajar pelik sebab gadis aneh memiliki boyfriend yg terkacak di sklh. Disebabkan itu, kejealousan queenka meningkat.
"Inwoon, saya nk gi tandas jap. Jagakan beg saya."kata Moonbyul lalu menghulurkan beg sandang nike.
Inwoon membuka zip beg moonbyul dan menjumpai satu buku diary hitam bulan sabit merah. "Asal aneh je buku ni?" Inwoon terus membuka buku diary.
"Ni ke diri sebenar Moonbyul?"kata Inwoon dgn reaksi terkejut. "Inwoon! Jom pergi!"jerit Moonbyul. "Oh, okey!" Inwoon terus memasukkan diary itu ke dlm beg Moonbyul. Mereka balik bersama.
Sewaktu balik...
"Awak ade baca diary saya ke?"tanya Moonbyul. "Mustahillah saya nk usha beg awak. Usha muka awak pun dh cukup."kata Inwoon sambil mencucuk pipi gebu Moonbyul. Namun tgn Inwoon ditepis.
"Aku tanya serius ni. Kau dh langgar pantang larang."kata Moonbyul. "Sorry. Memang saya ada baca diary awak."kata Inwoon sambil meminta ampun.
"Saya akan lalu jalan raya demi awak! Tunggu!"kata Inwoon lalu jalan ke jalan raya yg agak sibuk. "Sejak biler aku suruh... "
Pakk!! Blum habis lagi Moonbyul nk ckp, dia dh dilanggar oleh lori besar. Moonbyul rebah di situ. "Inwoon!!!"nangis Moonbyul.
____
Hari sudah berlalu....ramai org jauhi diri dari aku. Queenka terus membuli aku. Sampai satu tahap, aku rasa diri aku tk berguna lagi.
Sewaktu balik..
"Moonbyul!!"jerit seseorang dari belakang. "Jihyo? Kenapa kau cari aku?" "Aku nk ajak kau pergi ke party kt umah aku. Nh kad jemputan."kata Jihyo lalu menghulurkan kad.
"Kamsahmida! Aku akan dtg nanti."kata Moonbyul. Jihyo berlalu begitu sahaja. Tk sangka ada org nk ajak aku jugak untuk kawan.
___
Di party...
Ramai org bergembira loncat sana sini sebab tema diorang kelab. Aku tk biasa dgn tempat mcm ni. Aku nk lari tapi ramai sgt org. So, teperangkap aku kt tgh.
"Moonbyul! Minumlah!"ajak Jihyo. "Takpelah, saya tk pandai minum."kata Moonbyul. Semua org kecam aku tk minum. Akhirnya, aku pun terpaksa minum 2 botol sampai mabuk.
Tk tentu arah, aku termasuk dlm kolam. Tk sedar, ada seseorang selamatkan aku. Aku tak tau tapi esok pagi...
"Aku...kt mana...ni...mana baju aku!" Aku di atas katil bilik seseorang dgn ber----l. Aku mengambil baju aku di lantai dan pergi balik. Aku keluar melalui tingkap.
"Aku berlari tk berkasut. Bile aku sampai umah anak yatim, aku terus masuk ke dlm bilikku. Aku menangis berlagu On.
Aku terus membuka diary aku dan tulis sesuatu sampai aku gelak dan nangis sekuat hati. "Aku benci diri aku. Aku nk semua yg benci diri aku merana!" Aku menamatkan luahan dgn pen merah.
____
Aku berjalan ke blok sekolah pada waktu mlm sebab aku tinggal diary aku. Bahaya kalau ada org baca. Biler aku sampai ke kelas, aku nmpk...
"Jihyo! Apa hak kau nk sentuh aku punya diary aku!"marah Moonbyul lalu merampas diary. "Kau nk mampuskan kitorang. Kau tgk diri kau dulu."kata Jihyo.
Blum habis lagi, Jihyo seperti diangkat di atas dan kepalanya seperti menggantung diri. Moonbyul tersenyum. "Hoi, pompuan! Kau bagitahu aku ape rahsia kau!"kata Jihyo.
"Buku ni...blh bunuh org yg membukanya selain aku melainkan satu sebab je, aku suka dia."kata Moonbyul sambil menunjukkan diari hitam itu.
"Kau....uwak!!" Jihyo memuntahkan darah dari mulutnya......Bdnnya yg dipenuhi dgn luka darah.... dan darah haidnya keluar secara tibe tibe..
"Sorry atas perlakuan aku. Aku akan pergi dulu."kata Moonbyul lalu meninggalkan Jihyo. Aku berlari menuju ke umah.
___
Aku menghirup udara segar. Setakat ni aku tgk, ramai pompuan sklh aku ngandung anak luar nikah, couple, bunuh diri. Berdasarkan pelajar sebenar sklh Sihswam tinggal 20 org.
"Adakah semua gara gara diary aku ni?"kataku lalu mengeluarkan diaryku dan air mataku. Aku pergi ke blkg sklh pada waktu mlm. Aku menyalakan api untuk bakar diary.
Aku nk cmpk tapi....aku padam api tu dgn air. Aku tk sanggup nk bakar. Ni hadiah arwah ibu aku! Knp benda ni kena bersama aku!
Aku dlm perjalanan pergi ke kelas sebab aku nk tgk yg ada sesuatu berlaku ke. Dlm aku on the way, aku tersadung. Kepalaku sakit berdarah sebab terlanggar dinding.
"Tolong.....aku...."kataku. Aku ternampak satu lembaga. Aku pikir dia nk selamatkan aku tapi......Aku ketuk kepalaku dgn batu bata di situ! Dia senyum dn tolak aku bergolek lalu aku mati.... Aku sempat senyum sebelum aku mati.
YOU ARE READING
MOON DIARY || moonbyul✔
Mystery / ThrillerKisah silam yg lalu... Seorang gadis bernama moonbyul mati akibat batu bata hempap di kepalanya dan bergolek di tangga sekolah sehingga mati..... "Mustahillah ada citer mcm tu...mustahil!"rontak Yoon Siyoon, pelajar yg penakut. "Kau ni penakut sgtl...