Namjoon dan Somin mula menghurungi Angela yamg masih denga wajah masamnya . Dia betul betul tak ada mood hari ini .
Pagi tadi dia dah cukup rimas , Pak cik dia tiba tiba datang ingin bertemu dengannya .
Nasib baik bukan ditempat kerja , hanya kebetulan Angela selalu menggunakan pejalan kaki yang sering dilaluinya .
Tak ada topik lagi lagi selain duit . Habis segala duit Angela dirampas , kalau tak , nyawa nenek terancam .
" Geram betul aku dengan lelaki tadi , dia buat apa dekat kau sampai kau nangis macam nii ? "
" dia buli kau ekk ? "
" or dia ugut nak bunuh kauu "
soal namjoon bertubi tubi . Penumbuk dikepal telapak tangan pula menjadi mangsa .
" ee , geramnyaa aku . nak je aku pergi tumbuk muka dia tadi " luah Namjoon geram . Angela cuba meredakan keadaan tapi namjoon pula yang terlebih protective .
" ehh , habis pecah muka anak orang kau tumbuk nanti " balas Somin pula .
kau ape tahu , selembut lembut namjoon tuu , energy lelaki dia kuat tahu .
" eh apa kesah akuu , siapa yang suruh dia buat princess kite ni nanges haa . tulah , small smal not die , big big making trouble , eh betul ke idiom aku nii . eh , apa aku care . Janji baby aku tak nangis lagi " balasnya lagi lalu kedua belah pipi Angela ditekup . Jatuh kasihan diaa .
Angela hanya tersenyum hambar . inilah pengubat rasa down . Ada masalah sikit cuba kacau Angela . Tengok , mulalah si namjoon baby -ing kan Angela . Tak ubah macam mak dengan anak .
" small matter jelah hyung . Nanti Anne tahu macam mana nakk handle . im okay now " balas Angela cuba meredakan keresahan namjoon dan Somin .
" betul nii ? " soal Somin kurang yakin . Bukan boleh percaya , Angela ini diam diam ubi berisi , banyak rahsia dia simpan , dia tanggung seorang diri .
Jadi anak yatim bukannya perkara yang bagus . Tak , tak bagus langsung . kalau dah ajal menjemput keluarganya , kita sebagai manusia ini hanya perlu redha saja .
Dia tahu Angela tabah .
" Ye betul " ujarnya sambil mengangkat jari tanda okay .
" hey anne , boss nak jumpa kauu "
Namjoon dan somin memandang satu sama lain . Gawat !
______
" yaa puan , saya janji perkara macam ni tak akan berlaku lagi . "
Angela menghela nafas lega . Nasib baik dia tak diberhentikan . Kerja ini yang senang . Tak begitu memudaratkannyaa . maklumlah , angela terpaksa kerja malam juga .
Satu pekerjaan tak akan cukup menampung keperluan hidup mereka .
" Memandangkan ini kali pertama kamu buat kesalahan , saya maafkan . Tapi ingat ? kalau kamu buat kesalahan yang sama untuk kedua kali , saya tak akan teragak agak memberhentikan kamu berkerja dari sini . Angela yaa ? kamu perkerja terbaik kat sini . jangan buat saya kecewa dengan kamu " pesan Wanita kian berusia itu kepada Angela .
Angela mengangguk laju . Yaa dia berjanji dia tak akan ulang kesalahannya lagi . Ini yang kali terakhir !
" Baik puan , terima kasih sebab beri kepercayaan kepada saya " Badan dibongkok beberapa kali .
" Sama sama , kamu boleh keluar sekarang . Ingat pesan saya tadi . " pesan Bossnya sekali lagi .
Angela pula mengangguk laju lalu senyuman comel terlakar dibibir .
Ya , dia ingat .
+tbc+
_______
update pendek saja harini . writer block datang balik :(
down pula rasa sebab tengok jumlah vote tu emm :(
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanficTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...