Suyun Hafızası Var mı? Çok Şaşıracaksınız!

248 11 0
                                    

Suyun Hafızası Var!

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Suyun Hafızası Var!

Su, sakin, durgun haliyle huzur veren, insanı enerjisiyle kendine çeken bir doğa zenginliği.

Su, sakin, durgun haliyle huzur veren, insanı enerjisiyle kendine çeken bir doğa zenginliği. Şiddetiyle dağları aşıp, kayaları sürükleyecak kadar güçlü. Buharlaşarak göğe çıkıp, üstümüze yağmur olarak dökülen su, taşı toprağı yıkayıp hayat veriyor.
Eski efsanelerde yaraları iyileştiren, insanı ayağa kaldıran sulardan söz edilir. Ona böyle büyülü özellikler yakıştırılması tesadüf mü? "Sudaki enerji, eksik olanı tekrar yerine getirilebiliyor" inancı, alternatif tıpçılara göre etkili bir tedavi yöntemi.. Bu yazıyla size su hakkında yeniden düşünmeyi öneriyorum...

Hıdırellez'de suya atılan dilek notları
Çağlardan bu yana, insan topluluklarının bıraktığı bütün kalıntılarda suyun gizemine dair izler var. Suyun belleği olduğuna inanıldığından mı bilinmez, enteresan bir şekilde her çağda insanlar bu "sihirli" maddeye bir anlam yüklemiş. Dünyanın bir çok yerinde, bazı akarsulara, göllere ya da bir kutsal mekanların bahçesinde bulunan minik havuzlara bozuk para vs. atılıp, suya dilek fısıldandığı bir gerçek... Hıdırellez'de sanırım hepinizin dikkatini çekti. İnsanlar sahillere akın akın gidip, dileklerinin yazılı olduğu kağıtları kıyılardaki sulara bırakıp, Tanrı'ya mektup yolladılar! Bu tarzdaki folklorik ritüellere baktığımızda suyun hayli "sır" sakladığı ortada!

Su gibi ezberlemek

Sevilen bir kişi uzak bir yolculuğa giderken çabuk ve kazasız belasız dönsün diye arkasından su dökülür. Suyun kutsallığına hürmeten ayakta su içilmez. Korkan kişiye su içirilir. "Su iç de kendine gel" diyerek çok kez bir bardak su ikramı almışızdır. Aslında günlük konuşma içine yerleşmiş deyimlere kulak verildiğinde, sudaki mucizenin dili de etkilediği görülüyor. Bu çerçeveden bakınca, akla bir sürü soru hücum ediyor: "Su gibi ezberlemek" deyimini hiç bu yönden düşündünüz mü? Ondaki "kayıt etme" özelliğini akla getirmiyor mu bu deyim? "Suyun gizemi" onun kristalize haldeki resimlerine bakıldığında da fark ediliyor. Büyüleyici güzellikteki su kristallerinin (mikroskopla bakılmış halleri) görüntüleri şaşırtıcı..

Akarsulardan ve kaynaklardan alınan örneklerin meloküllerini yayınlamışlar bilimsel dergilerde. Doğanın bağrından çıkan, hiç işlenmemiş kaynak sularına mikroskopla bakıldığında, sanatsal ve düzgün geometrik şekiller ortaya çıkmış. Su borularından evlerimize akan ve depolarda bekletilen suların görüntülerinde ise bir bozukluk göze çarpmış.

İyileştirici doğal doktor

Ab-ı Hayat'a yüklenen "bilge" anlam, insanlığın doğuşundan bu yana var.. Tüm insan kültürleri ona hak ettiği değeri vermişler. Ayetler, destanlar, türküler ve şiirler bunu kanıtlıyor... Hemen her çağın insanı onun kutsallığına inanmış. İbadet mekanlarında bulunan sular örneğin: Kabe'deki zemzem suyu... Efes'te, Meryem Ana'nın evinin bulunduğu yerdeki su.. Tarsus'taki Aziz Pavlos'un doğduğu evdeki kuyu suyu.. Antakya'daki Aziz Petrus Kilisesi'ndeki kaynak suları. Hepsi her yaz tatile çıkan insanların akınına uğruyor.

Araştırma ve Makaleler 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin