Taehyung merenung susuk tubuh Jungkook yang masih terbaring membelakanginya .Sudahlah lambat masuk kerja , Pergi kerja pula mahu orang yang jemputkan . Bertuah betul sepupunya ini .
" YAH JUNGKOOK " pelan suara memanggil Jungkook . Namun masih sunyi tiada sahutan . Taehyung pula hanya mampu menahan sabar .
Bibir diketap geram . Rasa migrain dia datang balik sebab layan perangai budak ini .
Tangan Diseluk masuk kedalam poket . Hanya tunggu masa lagi Taehyung meletupkan seluruh kamar Jungkook .
" YAH JEON JUNGKOOK ! " lantang suara Taehyung memanggil nama penuh Jungkook .
" Aku tahu kau dah bangun jungkook . Sampai bila kau buat perangai macam ini ? sampai bila taknak bertegur dengan aku ? Setiap hari mengelak diri kau dari aku . Cuba bagitahu apa salah aku . pasal perempuan tu ? " Ujar Taehyung separuh geram menahan sabar . Dah bangun buat buat tidur . Sudah sudahlah nak berlakon . Buang bakat saja .
Kedengaran Jungkook mengeluh kasar . Kedudukan masih membelakangi Taehyung yang berdiri tegak dibelakangnya .
" Hyung , kau dah tahu asal kau tanya lagi ? " balas Jungkook dingin .
Taehyung meraup wajahnya . Dia sudah menyangka itu yang menyebabkan Jungkook cuba menjauhkan diri darinya .
" hey come on , pasal perempuan tu kau nak merajuk macam ni ? taknak turun kerja . Setiap hari kena paksa macam nii . Aku pun ada job nak kena handle dekat pejabat bukannya datang bazirkan masa . paksa kau macam nii ? "
" Kalau kau taknak paksa aku dengan cara macam nii , kau batalkan niat kau kahwin dengan perempuan tu . settle " Balas Jungkook .
Taehyung tersengih seorang diri . Dia cuma tidak faham apa yang dimaksudkan oleh Jungkook . Hanya dengan cara itu , dia boleh larikan diri dari Puan Kim yang selalu mendesak dirinya Berumah Tangga .
" apa maksud kau nii Kook ? "
" aku taknak ulang benda yang sama berpuluh kali Hyung . Kau pun tahukan ? " Jungkook bangun lalu duduk bersila memandang Taehyung .
" Bagi aku sebab kenapa ? " Keningnya dijongket . Sofa yang terletak elok diruangan kamar Jungkook diduduk .
" sebab ak- aku pun taknak kahwin dengan Sepupu kita tu , Yoora . Kita berdua ni sama sama taknak hyung . " Bibir dimuncung panjang . Jungkook pun tak mahu menjadi mangsa keadaan .
" What the fu- " dahi berkerut menahan marah .
Jungkook masih diam memaku diatas katil . Dia dah agak Taehyung akan beriaksi begitu .
" benda itu yang buat kau gelabah semacam ? aku tak sangka lelaki muka kacak macam kau , belajar tinggi pun bengap " balasnya lalu keluar dari bilik Jungkook .
" cepat mandi " pesannya sebelum meninggalkan kamar jungkook .
Jungkook menyerabutkan rambutnya yang sedia serabut .
_______
Angela sibuk mengambil pesanan . Tak kira pagi , petang ke malam . Starbuck sentiasa penuh dengan kehadiran pelanggan .
Adanya pelajar , pasangan kekasih dan para Gamers pun ada cuba untuk memeriahkan suasana Starbucks .
Angela perasan akan sosok tubuh yang berhenti dihadapannya cuma , gadis itu masih ligat menyusun kertas kertas minuman .
" Yaa nak pesan apa ? " soalnya lalu kepala perlahan mendongak . Perlahan lahan senyumannya pudar .
" aku nak Iced lemon Tea and yeah , we meet again " Sengih lelaki itu . Mata memandang lembut kearah Angela .
Gadis itu hanya membalas dengan senyuman tidak ikhlas . Bukannya dia tak kenal lelaki itu .
Si Taehyung lelaki yang mengugutnya hanya disebabkan hal kecil itu .
" Aku datang nak tagih hak aku " ujar taehyung sambil menongkat dagunya diatas .
Hak yamg dimaksudkan oleh Teahyung adalah Angela dan Taehyung sudah terang terang mengaku Angela itu adalah Hak nya .
Mata menjeling Taehyung . Tak malu ke claim anak orang itu hak dia ? kutuknya didalam hati .
" sejak bila saya nii hak awak ? mengadanya " Angela membuat muka jijik . Taehyung berdiri memeluk tubuh sambil mata merenung Angela .
" sejak semalam lagi sayang , tak ingat ? " balas Taehyung . Angela mengguling matanya . Tak habis habis lagi rupanya .
Dia pun tidak tahu , perangainya yang suka menyakat itu tiba tiba keluar apabila bertemu dengan gadis starbuck ini . lagi lagi gadis itu orang asing baginya .
" saya bayarlah ! masih ada waktu lagi kan ? kenapa terus desak saya ? " kesabarannya tipis , kenapa dia perlu berurusan dengan lelaki itu . Geram pula hatinya .
" Sebab aku pun terdesak juga sekarang ni ? apa kata kau terima jelah lam- "
" Ehh , taehyung kamu buat apa kat sini ? sekarang waktu kerjaa ? " sergah seseorang dari belakang membuatkan ayatnya tergantung .
Angela hanya mampu memerhati mereka berdua .
____
TBC
Please vote and comment juseyo !
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanfictionTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...