A Véres Kardok

8 3 0
                                    

Kora reggel volt egy 16 éves parasztfiú az apjával éppen a földet művelte. Ezalatt a fiú két testvére anyjukkal takarított. A reggeli tiszta ég lassan szürkévé változott. Az öreg arcán vízcseppek csorogtak. Esett. Egyszerre leszakadt az ég Péter és apja bemenekültek a házba. A fiú kibámult az ablakon és így szólt.
-Apám öt lovas tart felénk!
-Biztosan menedéket keresnek. - legyintett anyja.
A beszélgetést hangos kopogás szakította félbe.
-Ki az? - kérdezte az öreg
-Fáradt utazók vagyunk az eső elől menekülünk.-válaszolt egy mély hang
-Engedd be őket-vágta rá felesége.
-Jöjjenek be. - mondta az öreg miután kinyitott az ajtaját.
Öt magas férfi ment be a házikóba egyikük karján hatalmas heg. A sebesülés láttán mindhárom gyerek el akart futni, kettő meg is tette, de a legnagyobbat apja gyorsan félrehúzta.
-Most kimész és biztos helyre kíséred az urak lovait!
-Dehát atyám kint szakad az eső!
-Nincs kifogás most azonnal kimész! - mondta az apja enyhén idegesen. De nem a fiú kifogása miatt volt ideges mivel aggodalom is ült arcán.
Péter kiment és úgy tett ahogy apja mondta. Amikor beértek az istállóba a fiú egy kardot vett észre az egyik ló oldalán. Minek vándorolnak kard? Gondolta. Mire rájött már késő volt. Hangos fémes csattanások hallatszott bentről. Azonnal elvette a kardot a lovat pedíg elrejtette. Gyorsan az ajtóhoz osont kis idő múlva rájött hogy a banditák hátul juthattak ki. Rögtön berontott a házba. Az előszobában borzalmas látvány fogadta anyja véres teteme. Könnyeit leküzdve tovább ment. A konyhában dulakodás nyomai mellett apját is megtalálta vérbefagyva. Lába reszketett de még meg kellett tudnia testvérei jól vannak e. Berohant a szobájukba ahol csupán 4 és 6 éves testvéreit hatalmas vágások tarkították. Egyenesen dühöngött Ki az az elmebeteg aki képes ilyesmire vetemedni?! Gondolta. Kiosont az elrejtett lóhoz amikor meghallotta az útonállókat.
-Gratulálok ellopta a kardod a lovad és minden élelmed. Most hogy jutsz el Egerbe.
-Dehát még mindíg meg kell keresni a fiút addíg tudok lopni valamit magamnak.
-Kardot nehéz lopni, mert akinek van az használni is fogja.
Most nem támadhatom meg őket túl sokan vannak. Gondolta Péter
Ám gonfolatait egy üvöltés megállított a hegyes fickó egy percíg se habozott felnyársalta az úgymond felesleget. Ez egy beteg állat saját társát megöli! Folytatta gondolat menetét.
-Most szétszóródunk megkeressük a fiút és két nap múlva itt találkozunk, ha valaki nem lesz itt elindulunk majd oda ahová az eltűnt ment. - mondta a heges. Csodás a leggyengébbet követem és megölöm aztán meglátom mi lesz. Tervelte ki Péter bosszúját. Az a szőke alultápláltnak tűnik. Gondolt majd elővett egy térképet és szenet a tarisznyájából és lerajzolta ki merre ment. Ezek után felület lovára és elkezdte követni az éhező banditát.

                           FOLYTATJUK

BosszúWhere stories live. Discover now