A Gyenge

11 2 0
                                    

Fél napi lovaglás után elérkeztek egy kis faluba. Péter ismét elrejtett lovát és óvatosan követni kezdte a szőkét. A porlepte faluban sokan megriadtak a madárjel láttán tehát biztosan valamiféle terrorszervezet tagjai voltak.A férfi házról házra, szobáról szobára átkutatott mindent. Minden ágy alá benéztek.
    Ezt nem értem miért vagyok ennyire fontos nekik? Tán félnek hogy elmondom valakinek és a hír eljut a királynak? Most nem támadhatom meg túl sokféleképpen elmenekülhet és figyelmeztetheti a többit.-gondolkodott a fiú
Útközben észrevette hogy a szőke megállás nélkül a kocsmát figyeli és pár pengőjét. Nyilván nagyon megkívánt egy korsó sört. Az ifjúnak támadt is egy ötlete gyorsan beszaladt az ivó hátsó bejáratán és sugdolózni kezdett a kocsmárossal. A csapos fia izgatottan figyelte ahogyan tervezetek valamit.
-Huszár legény!-kiáltotta a fiú
-Nem vagyok én huszár kölyök.
-Megbocsásson a legény de aki magas erős kedves és kard van az oldalán az bizony egy huszár!
-Mindegy is-folytatta a kisfiú-Hallom hogy atyámmal tervezetek valamit, segíthetek?
-Te-mondta Péter -Te kapod a legfontosabb feladatot.
Pár perccel később a kisfiú visítva rohan a szőkéhez.
-Bácsi bácsi ha megöli a nagy kutyát a kocsmában apám fizeti a kővetkező italát!
Fel is csillant erre az útonálló szeme.
-Azonnal!-kiáltotta a szőke némi alkohol reményében.
Berontott az ajtón tett néhány lépést mire négy férfi padokkal eltorlaszolta a két kijáratot. A bandita zavarodott nézett körbe, mire a kocsmáros felkiáltott.
-Túl rég tűrjűk a terror tőletek most megtanuljátok a leckét!
Ekkor Péter kardját kivonva meg is vágta a térdét a szőkének. Nem is volt ideje reagálni a legény már szép madaras kitűzőjénél tartotta kardját ami pont a szíve fölött volt.
-Apádtól örökölte a cselességet. - mondta a bandita majd leköpte a lábát. Nagynak és erősnek akarta magát mutatni de reszketett mint csupasz macska hófúváskor.
-Miért tettétek? - kérdezte az ifjú dühösen
-Mert anyád szajha volt és emelt az áron!
-Jelezném hogy van még három akitől megtudhatom nem ajánlatos felbőszíteni! Tehát utoljára kérdem miért tettétek?
-mert anyád szajh...
Végíg se mondhatta szívében már benne volt a kard amit még meg is csavart Péter hogy jobban fájjon neki.
Pár perccel később a legény már törölgeti a vért a lóról.
-Ö gyenge volt. - mondta a csapos
-Akkor miért nem végeztetek vele ti?
-Mer van még három aki régóta űzi a szakmát! - felelt a pultos.
-Takarítsatok fe itt, én kivonszolom e tetemet és elásom. Ha kérdezik nem járt itt a madaras.
-Egri verebek.
-Te meg miről beszélsz?
-így hívják magukat.
Péter lenézett a hullára és létépte a veréb kitűzőt majd elrakta.
    Van még egy és fél napom ha sietek mégegyet megölök és így kénytelenek lesznek megint szétválni. - gondolta magában.
    Elő is vette rajzolt térképét és ellovagolt. A falu addíg mindent bezár amíg Péter jó hírekkel vissza nem tér.

                         Folytatjuk

BosszúNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ