Hari Rabu bersamaan 13 Februari 2020 , pertandingan kawad kaki statik dan dinamik antara 8 buah sekolah . em gila tak nervous . sudahla aku jadi penanda sebelah kiri . besar peranan tu woi .
Tahun ni comand kami smkbalung adalah s dodie , eish budak konyol tu yang trip hndsome . tapi memang handsome la nda dapat d nafikan .
Dodie ni pengerusi kadet bomba d sekolah aku . tak pandai marah , asal dia marah sj aku akan terus gelak sbab seriously sumpah tkpernah nampak dia marah so rasa mcam lawak bila dia marah .
Habis sja kawad kaki , kami semua pun rehatla . ttut ttut ttut bru sja duduk mau makan , terus kena panggil berbaris em dlam keadaan lapar ku gagahkn langkahku . Habis sja berbaris tu kami pun take some picture la and then senarai nama yang layak ke peringkat negeri pun di umukan . woi nervous woi nervous .
Aku berdiri dekat belakang jentera menanti nama aku di sebut tu em satu penyiksaan ba . nama kawan kawan aku yang lain semua suda kena sebut and oke aku kata pada diri sendiri "tahun ni kau takdapat maria just fokus to spm ok"
suddenly........................................................
pegawai : maria dari balung
me *dead inside*
seriusla aku dapat wehaku lari ke depan tu punyala pecut mcm sja balai tu d dubai ba.
Bukan sampai situ sja ya , masih ada lagi kena test kena uji kawad kami , fuyooo nasib aku lepas doh maklumla aku kan hebat bab bab kawad ni wkwkwkkw (maaf saya memang suka perasan)
actually kami dari balung ni 11 orang kena pilih tapi 2 orang tu tak lepas time kena test kawad maklumla nervous ba time tu jadi salah salah na dorang kawad . so kami tinggal 9 orang sja . tapi satu pegawai bomba tu dia mau tolong kawan ku yg lagi satu tu , and alhamdulillah dia dapat yeahhhhh .
Hari khamis tu kami sekolah macam biasa tapi aku tak pergi sekolah , biasa la budak bermasalah macam aku ni memang jarang ke sekolah HAHAHA . eh tidakla ba sampai begitu . Aku just penat , so perlukan rehat wak nyaaa . aku kalau nak cuti aku ajak sekali budak bomba yang sekelas dengan aku . ah s dodie budak bomba yang sekelas dengan aku . masa tu pun dia setuju nak cuti so kita kasih go sja la dia . time haritu pergh tidak dinafikan la lagi banyak budak bomba yang ambil cuti HAHAHAHAHHAA dasar konyol
Maaf kami budak bomba ni memang konyol konyol HAHAHAHAHAHA oke saya merapuh
chapter selanjutnya saya akan publish kan , sekarang tengah buat chapter 2 oke . stay tune .
JANGAN LUPA VOTE YA INSYAALLAH , SAYA JAMIN CERITA NI BEST .
SELAMAT MEMBACA !!
YOU ARE READING
Crush Aku Abang Bomba
Romancekecang kecung kecang kecung , latihan pusat di balai bomba tawau buat aku rasa bahagia . setiap kali pt pagi , aku rasa bersemangat setiap kali nampak crush . bahagia tak trkata . oke lets do it .