#9 Dieta

490 14 10
                                    

Dieta, dieta i jeszcze raz dieta. Ile razy Ci się zdarzyło spojrzeć w lustro i stwierdzić: "No dobra od jutra dieta." po czym zacząć się objadać?  Bo mi cały czas. Wiele nastolatek (i nie tylko) nawet jeśli już się zabierze za dietę, robi to źle.
   Przecież w diecie nie chodzi o zupełne rzucenie słodyczy, ciast, mięsa i jedzenie tylko tysiąca kalorii dziennie. Chodzi, owszem, o ograniczenie spożycia kalorii, ale nie aż takie!
   W internecie znajdziesz pełno stron, w których można obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne, w zależności od tego czy chcesz schudnąć, utrzymać wagę, czy przytyć.
   Możesz jeść słodycze ale z umiarem. To samo tyczy się fast-food'ów, choć jak z nich zrezygnujesz, nic się nie stanie, a wręcz przeciwnie - tylko na tym zyskasz.
    Najważniejsze jednak, w każdej diecie, jest picie wody. Żadna dieta nie da wspaniałych rezultatów, jeśli będziesz słodkie napoje pić litrami, a wody prawie wcale. Woda jest niezbędna do wszystkich procesów zachodzących w organizmie. Nie zapominajmy również, że jeśli dostarczymy jej organizmowi za mało zgromadzi się ona w nim przez co będziemy miały cellulit (oczywiście nie mówię, że cellulit jest tylko od tego. Jeśli chcecie, mogę zrobić o nim osobny rozdział) i mówiąc brzydko będziemy sprawiały wrażenie grubszych niż jesteśmy. By pozbyć się wody z organizmu musimy pić wodę. Taka trochę wymiana starej na nową.
   Jeśli nie lubisz smaku wody (wiem,wiem woda niby jest bezsmakowa, ale jednak jakiś swój smaczek ma) możesz dodać do niej cytrynę, limonkę, miętę, ogórka czy co Ci przyjdzie do głowy. Byle nie była to kupiona smakowa woda, bo takie mają pełno cukru.
    Mięso. Kolejnym mitem jest, że aby schudnąć nie wolno jeść mięsa. Mięso także jest potrzebne naszemu organizmowi. Jednak zamiast kolejny raz smażyć na głębokim oleju mięso można je ugotować na parze, będzie ono dużo zdrowsze. Z resztą w internecie znajdziesz wiele przepisów.
     Na tą chwilę nie mogę sobie przypomnieć nic więcej, zwłaszcza że dopadł mnie ból głowy, ale obiecuję, że zrobię więcej rozdziałów o dietach, w tym o poszczególnych rodzajach. Napiszcie w komentarzach o czym chciałbyście kolejne rozdziały.

Poradnik NastolatkiOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz