De tijd haat voorbij, George en ik zijn zo vaak samen als maar kan. Dorcas zit weer terug in azkaban. Ik mag hopen dat ze er zo lang mogelijk weer blijft.
Het is kerst. Ciara die gaat ook mee, Molly stond er op dat ze geen kerst alleen zou vieren.
'Ciara, kom nou.' Zeg ik als ik haar aan haar arm mee trek.
'Moet het echt, ik vierde nooit kerst met de greenwells.' Zucht ze. 'Je kent nu de Weasleys. Die laten je nooit alleen met feestdagen en als je ziek bent kom je ook niet van ze af. Dus geen optie mogelijk. Kom.'
Ik verdwijnsel ons naar de burrow. Ik doe deur open. Remus en Tonks die samen met Arthur en Molly staan draaien zich om. 'Hallo.' Zeg ik en loop door.
'Elena, zou ik met je kunnen praten?' Vraagt Remus voor dat ik de woonkamer in kan lopen. 'Ja.' Antwoord ik. Remus neemt me mee naar buiten.
'Ik heb je niet meer gesproken. Hoe gaat het?' Vraagt die. 'Op zich wel goed, het werk gaat goed. Ik heb het overleefd toen er opeens een deatheater in me huis stond. Dus prima.'
'Over het andere.'
Ik kijk Remus aan en dan weer weg. 'Prima.' Antwoord ik kort af. 'Elena, je kan met me er over praten. Dat weet je.'
'Kan ik niet. Want ik hoef dat niet.' Zeg ik hem toe. 'Maar als.'
Ik knik en loop weer terug. Ik hoor Remus lachend zuchten. Als ik binnen ben geef ik iedereen, behalve Ciara een knuffel. 'En hoe is het om een auror te zijn?' Vraagt Harry. 'Leuk.' Antwoord ik. Door het gesprek van Remus moet ik steeds terug denken aan pap.
'Elena. Aarde.' George is binnen gelopen. 'Hey.' Een glimlach is er gelijk weer op me gezicht. Ik geef hem een kus als die naast me gaat zitten. 'Bahbah.' Zegt Kayleigh. 'Dat jij nou geen vriendje heb hoef je hun niet per se te plagen het kay.' Zegt Fred als ze Kayleigh kietelt. 'Nou. Ik had er bijna een maar toen kwam Nick die knap vieze franse misbaksel tegen en toen was die vlam ook weer weg.' Vertelt ze langdradig. Ik kijk naar Fred die naast haar zit.
'Wat?' Vraagt die. 'Niks, ik was gewoon aan het denken over jou en Ciara.' Zeg ik en kijk naar Ciara die samen met Ron zit. 'Nee, nee.' Zegt Ciara. 'Doe niet aan daten.'
Ik rol met me ogen. 'Maar Cormac is het ook niet.' Zeg ik als ik me hoofd op George zijn schouder leg. 'Nee die zit achter Hermione aan.' Zegt Ron. 'Maar je hebt toch iets met Lavender Brown.' Zegt Terry als die met Alisa binnen loopt. Ik sta op en geef ze beide een knuffel. Ik ga weer naast George zitten. Terry en Alisa pakken een stoel en schuiven bij ons aan.
'Maar je hebt dus een vriendin?' Grijns ik en kijk Ron aan. 'Ik ga maar even wat eten pakken en bij Harry, Pap, Tonks en Remus kijken.' Ron staat op en loopt maar het kleine zit kamertje. Onderweg pakt die nog wat eten.
Iedereen deelt met elkaar blikken uit, behalve Ciara die staart ons allemaal raar aan. We barsten in lachen uit, super erg. De laatste keer dat we zo hebben gelachen was toen Roger van ze bezem afviel omdat die dacht dat die een kikker zag vliegen. 'Jullie zijn rare vrienden.' Zegt Ciara. Ik schud me hoofd. 'Vrienden zijn er om mee te lachen. Hoe raarder we zijn hoe beter het lachen.'
'Hey, George. Zullen we mam even helpen.' Zegt Fred en staat, meneertje indruk maken. 'Sure.' George geeft me een kus op me wang en staat dan op.
'Meneertjes worden volwassen.' Plaag ik als ze weg lopen. Fred draait zich om en steekt ze tong uit en kijkt dan naar Ciara en draait dan met een rood hoofd om.
'Ik heb Fred niet meer zo gezien na Angelina.' Zegt Terry. 'Waarom gingen ze eigenlijk uit elkaar?' Vraagt Kayleigh. 'Geen idee.' Antwoorden ik en Alisa tegelijk. 'Hebben jullie dit ingespeeld ofzo?' Vraagt Ciara. 'Nee, we kennen elkaar al 7 jaar het gaat automatisch.' Zegt Alisa. 'Ik en El kennen elkaar al heel ons leven.' Zegt Terry, blij maar ook wat zwakjes. We werden vrienden omdat we dachten dat onze ouders beste vrienden waren.
'Jij en Kayleigh zijn tweeling?' Vraagt Ciara. 'Ja, na dat onze vader werd beschuldigd voor alles zijn Kayleigh en ik uit elkaar gehaald omdat dat beter zou zijn.' Leg ik haar uit. 'En Dorcas is niet jou echte moeder, maar jullie kennen elkaar wel van af kleins af aan maar ze heeft pas de plaats ingenomen na dat jou jongere zusje was geboren?' Vraagt Ciara als we zijn begonnen over familie.
'Nou, we zijn er achter gekomen dat Faye wel Dorcas dochter is.' Zegt Terry, hij kijkt niet heel blij. 'Ze weet het zelf al.' Zegt Terry voordat ik me mond kan openen. Ik knik.
~*-*~
Remus en Tonks gaan weg. Ciara gaat straks ook weg, ik blijf slapen aangezien, Ginny er op stond.Er schijnt opeens een oranje gloed de burrow in. Ik ruik vuur. Ik sta op vanaf de bank en ren naar buiten. Er is een cirkel met vuur. 'Harry!' Roept Remus die samen met Tonks met het vuur bezig is.
Ginny rent langs me heen en spring langs het vuur.
Ik wil er achter aan maar wordt door Molly tegen gehouden. 'Maar Molly.' Zeg ik.
Ze schud haar hoofd
Iedereen staat buiten te wachten.
Er vliegen dan zwarte schimmen door de burrow en het vliegt in de vik.
'Nee!' Roep ik kwaad en wil een spreuk af voeren. Ciara pakt me beet en neemt me in een knuffel.
'Rot Bellatrix.' Mompel ik. Ik hoorde haar verschrikkelijke lach en stem wel. 'Ik weet het.' Zwgt Ciara. Haar stem klimt vol woede, naar haar moeder.
JE LEEST
A story of a lifetime~ George Weasley(voltooid)
FanficElena Walburga Black-McKinnon is de dochter van je raad het al, Sirius Black en Marlene McKinnon. Ze woont sinds ze vier is al bij de Weasleys. Ze is populair, knap en slimste heks van haar jaar. Ze gaat vooral om met haar vriendengroep waar in Roge...