10

42 3 2
                                    

KRING!!  Bunyi loceng menandakan sudah habis waktu persekolahan..

🌱

Yuqi berjalan seorang diri sambil membawa iPhone 8 ditangannya..

"Woiii Tomboy...tunggu aku.."jerit seseorang..

'Oh Jungkook rupanya..'Gumam Yuqi sendirian..

"Hm,kau nak apa?"balas Yuqi acuh tak acuh..

"Tak de.. satu Hari tak nampak kau.. kau pegi mana?  Lepak dengan kiteorang jom."ajak Jungkook..

"Tak boleh..harini aku ikut Yunhyeong oppa."balas Yuqi..

"Pergi mana?"soal Jungkook..

"Adalah.. mana boleh bagitau."ujar Yuqi lalu meninggalkan Jungkook yang terpinga-pinga melihat kelibat Yuqi semakin menghilang..

'Maafkan aku Jungkook..aku terpaksa.. sebab aku sayangkan kau sebagai cinta pertama aku dan Yoohyeon sebagai bestfriend.. Aku sanggup biarkan korang bersama.. biarpun aku Yang terluka.'katanya dalam Hati sambil menahan sebak..

Tik,tik.

Bunyi hujan turun dengan Lebat..

"Hujan macam tau-tau je aku tengah sedih.. baik aku call Yunhyeong oppa suruh ambik aku.. hujam lebat nanti sendiri juga demam."kata Yuqi lalh mendail nombor Yunhyeong..

otp

Oppa, can you pick me up prom the school.. it's rainy day.. dah lah lebat lagi tu..

Ah nae saeng.. Nanti oppa ambik.. pukul berapa balik?

Around 1:30 p.m macam tu.. gomawo oppa.. saranghae.. nanti bagitau eomma yang Yuqi suruh buat hot chocolate.. hehe..bukan selalu manja dengan eomma kan..

Aih nae.. arraseo..manja lebih.. tak sedar diri lagi dah besar

Biarlah.. cepat sikit Yuqi dah sejuk ni..

Ah otw..

end otp

"Ehem, kau okay ke? Kesian aku tengok kau menggigil.. Nah gunala dulu hoodie aku.."tegur Guanlin sambil menghulukan hoodie miliknya..

"Ahh, takpe..Aku okey je, tak payah susahkan diri kau."balas Yuqi sambil menolak huluran Guanlin

"Hmm, meh sini aku sarungkan.. takpe, esok kau pulangkan balikk,kesian aku tengok kau."balas Guanlin lalu menyarungkan hoodie miliknya ketubuh Yuqi..

"Aa, thanks pasal hoodie."ujar Yuqi segan..

"Takpe..Kau sorang je? Mana bestfriend kau tu?"soal Guanlim hairan

"Aaa dorang tu kan idol so ak-"

PRIT! PRIT!

"Ah mian, aku balik dulu..Oppa aku dah sampai.By the way, thanks sebab pinjamkan hoodie ni.. Malam nanti aku cuci, esok aku pulangkan."potong Yuqi

"Nah tak pe.. Take care yourself..Makan benda panas-panas tau..Badan kau tu sejuk."balas Guanlin..

"Baikk, terima kasih."jerit Yuqi sambil melambai Guanlin

Dalam kereta

"Psst, boyfriend ke?"soal Yunhyeong

"Mana ada? Tadi Yuqi sejuk, dia pinjamkan hoodie."balas Yuqi

"Oh ingatkan boyfriend tadi.. dekat semacam"usik Yunhyeong

"Mana ada."balas Yuqi sambil menggeletek perut abangnya..

"Woii, takyah lah geletek.. nanti accident kang naya je masuk ner-

PIP PIP!!!

"Oppa!!!!"

Bbukk!!

~

burntbagutte
HUIYING1210

━━━━━━ • ✿ • ━━━━━━

𝕥𝕓𝕔
412 words

Triangle Love ||𝓼𝓵𝓸𝔀 𝓾𝓹𝓭𝓪𝓽𝓮 [𝒔𝒐𝒏𝒈𝒚𝒖𝒒𝒊)Where stories live. Discover now