CHAPTER 2

48 13 0
                                    

"Oh shit!" a deep husky voice murmured.

"Oouuchhh!" I scream in pain. But as I looked at the guy whom accidentally bumped onto me his already chasing after the girl that also half running in the field.

"Ayos lang po ba kayo Miss Mei?" my driver asked as he offered his hand to help me. "Yes po I'm fine don't worry" I said trying to sound okay but not, I'm just scared that he'll going to tell this again to my mom and dad.

"Tara na po Manong" I said as I start walking toward our vauxhall vivaro nav and sitted at my favourite part.

"Manong can I ask you a favor po?" I asked to Manong Tim. "Ano po ba iyon Miss Mei?" Manong asked politely. "Eh Manong How many times do I have to tell you, Don't call me Miss anymore. Mei would be better" I said, as I noticed that he's calling me in a formal way again.

"Ah pasensiya na alam mo namang nasanay na ako diba, ano ba iyang pabor na iyan?" he said then he smiled to me as if his saying that I can asked anything to him. He's so kind, he is one of the most loyal employee of ours.

"Huwag na po sana makakarating yung nangyari kanina kina mommy at daddy, kilala niyo naman po iyong mga iyon masiyadong overprotective" I said trying to act in a normal way. Because he might not agreed with me.

"Para din naman sa iyong ikabubuti iyon, alam mo namang-" I cut him off when I realized what he'll going to say again. I'm tired on hearing that.

"Oh sige hindi ko na sasabihin sa mommy at daddy mo" he said trying to brighten my mood.

"Thanks po" I just reply plainly and smiled at him as I open the door at my side to go inside our house.



"Mei baby, always take care of yourself okay? and don't do heavy things that will make you tired" mahinhing pakiusap ni mommy habang kami ay nag-aalmusal.

"Opo my" magalang na pag tugon ko kasabay ng matipid kong pag-ngiti sa aking mommy na laging alalang-alala. But I always let them feel that I'll take care of myself not only for my own sake, its also for them.

"Mei, Baby! Come on and I'll drive you to your school today" malambing na sigaw ni daddy na kasalukuyang nasa garahe na ng aming bahay.

Lumabas ako ng bahay na nakasimangot na agad ikinataka ni daddy "Oh bakit naman nakasimangot ang baby ko?" my dad asked in a sweet way. I can proudly say to the world that I have a dad as sweetest as him, the most sweetest man I've ever known in my entire life.

"Dad kasi ehh High-School na po kaya ako tapos baby pa po ang tawag mo sakin" I said trying to sound sweet and calm.

"Hahaha Mei, our baby! Hindi ka pa ba nasasanay eh ikaw lang kaya ang nagiisa naming anak kaya ikaw lang ang baby namin. Our one and only princess" masayang sabi lang niya sabay gulo sa buhok ko, napangiti nalang ako as he stroke my hair backward. Oh how lucky I am, I have a dad like him.

"Oh baby lagi kang-" my dad said as we reached the parking lot of my school but before he could finish his words I cutted him off already and continue what he'll going to say "lagi akong mag-iingat at huwag magpapakapagod" I said mimicking how the way he speak. He just smile then I kissed his both side cheeks and his forhead. "Bye dad, take care I love youuu!!" I lastly said as I closed the door of his car. Then he drive away.

As I walked down in our corridor in my way where my building is, "What the hell! Are you blind! And you didn't even see anyone coming!" voice of a husky man screamed, out of frustration as I ran over his hard chest. His voice sounds familiar.

Napa-angat ako ng ulo habang unti unting tumatayo mula sa pagkakatumba, at laking gulat ko nang mapagtanto kong si Kaizer Zayn Evans lang naman ang nakabangga ko. Napatunganga nalang ako at hindi na nakasagot, mukha namang nawirduhan siya sa inasta ko kaya't umalis na lamang siya kasabay ng pag-iwan niya ng masamang tingin at pag-irap pa sa akin. What? kalalaking tao tapos umiirap hmmm.. Is he gay? Psh!

Nagpatuloy nalang ako sa paglalakad habang may binubulong bulong,

"Kainis naman ohh ang dumi na tuloy ng palda ko huhuhu"

"Siya pa yung magagalit eh parehas lang naman kaming may kasalanan ahh!"

"Hay nakakainis talaga siya, nakakainis, nakakainis!!!"

"Akala mo naman sobrang gwapo niya hmm..eh gwapo naman tala- wait! what? Gwapo? erase! erase! erase..." I continuously whispered to myself as I walked into my first class.

Napahinto nalang ako sa pagbubulong ng mapansin kong pinagtitinginan na pala ako kakabulong sa sarili ko, meron pang nagbubulong bulungan at sinasabing nababaliw na daw ako. Hindi ko nalang ito pinansin at nagpatuloy nalang ulit ako sa paglalakad habang pinapampag ang uniporme kong nadumihan dahil sa pagkakatumba kanina.

It was really his fault! Bakit ba ang sungit-sungit niya? Did anyone cursed him or he's already like that since birth?

Enough Mei! Stop thinking about him. You're just wasting your time thinking of him, he's not even worth it to think of. I remind to my self as I walk again to went to my class.

"Kkkkrrrrrnggggg"

Thank you for reading❣️

"LIVE THE MOMENT"Where stories live. Discover now