Leszállás után Max gyorsan megtalálta az elé küldött tanárt; Pitont nehéz lett volna eltéveszteni, tekintve hogy a diákok szisztematikusan, igencsak nagy körben kikerülték. Biccentett a férfinek, majd együtt haladtak át sietős lépteikkel a diákok forgatagán, egyenesen az ódon kastély felé.
A Nagyteremben már hatalmas zsivaj volt, mikor beléptek a tanári bejáraton. Több kíváncsi szempár is követte őket, még a tanári asztaltól is, ami nem véletlen. A nyáron nem volt ideje megjelenni egyik találkozón sem, így most találkozott először kollégáival.
Elköszönt a szótlan férfitől, majd sorban, kedélyesen mosolyogva mindenkinek bemutatkozott, Vector professzorral, aki a számmisztikát oktatja, különösen jót beszélgetett, miután egy véletlen elszólásnak hála rájöttek, mindketten szenvedélyesen rajonganak a Mágikus bűntények és számmisztikai statisztikáik című könyvsorozatért.
A süveg gyorsan végzett az elsősök nem éppen nagy létszámú csoportjával. Max azonban érdeklődve figyelte ezt az egészet, és kíváncsi volt, ő hova került volna.
-Egy kis figyelmet szeretnék kérni!-szólalt fel az igazgató.-Először is, engedjétek meg hogy üdvözöljelek benneteket a Roxfort Mágusakadémián! Őszintén remélem, hogy mind beilleszkedtek majd házaitokba, kedves elsősök, és idősebb társaitok segítenek majd nektek, hogy házatok dicsőségét növeljétek. Tartsátok be a szabályokat, melyek a házirendben részletesen le vannak írva, és mint minden évben, hangsúlyoznám, hogy a Tiltott Rengeteg tiltott terület az intézmény tanulói számára. Meg mielőtt nekifognánk a vacsorának, szeretném bejelenteni a tanári karban esett változásokat; a Sötét varázslatok kivédése tanárotok, Dolores Umbride professzor lesz, valamint, Hagrid távolléte miatt a kedves Szurcsók professzor veszi át a Legendás Lények gondozását. Emellett, szeretném bemutatni Nathan Maxence Le' Roux professzort, aki egy új órát fog tartani. Kérem professzor, ismertesse velünk a tantárgy lényegét.-foglalt helyet az idős férfi mosolyogva.
-Merci, igazgató úr, máris.-biccentett a fiatal férfi, akire hirtelen az egész iskola felfigyelt.-Az általam Egyszerű beszélgetésként emlegetett óra, amit tartani fogok, egy..-kezdte keresgélni az idegen nyelv egyik szavát- szabadon választható foglalkozás lesz-biccentett apró mosollyal, de mégis komolyan a fiatal professzor, tekintetét mind a négy asztalon végig vezetve. A teremre meglehetősen szokatlan csend telepedett.-Ha megengeditek, egy kicsit jobban belemegyek a témába; az órámra a diákok időpontot egyeztethetnek, amelyen reményeim szerint meg is jelennek majd-krákogott egy kisebbet figyelmeztetésként.-Az első évfolyamtól kezdve egészen hetedikig, bárkit szívesen látok, akár családi, akár iskolai témákról szívesen beszélgetek, et j'aide*. Korrepetálást ugyan szakszerűen nem biztos, hogy minden tantárgyból nyújthatok, de nem hiszem hogy erre ilyen remek szakemberek mellett szükség lenne. Mint tudjátok, nem voltam soha a Roxfort diákja, így a házakkal szembeni előíteletek engem nem befolyásolnak, bár a sztereotípiákban alapvetően is szeretek kételkedni-kacsintott egyet, egy apró tapssal megtoldva.
Harryék hatalmas, kerek szemekkel nézték a magas alakot, aki most szinte sziporkázott, még tört angolja ellenére is és csak úgy vonzotta a tekinteteket. Rendkívül karizmatikus volt, nem is hasonlított arra a fiúra, akit eddig halkan, pirulva nevetgélni láttak, esetleg arra, akivel félálomban együtt ettek, és csupán motyogva kommunikáltak.
Kellemes csalódás volt.
YOU ARE READING
Madárka
FanfictionKözeleg a háború, s a Főnix Rendje lelkesen igyekszik bővíteni sorait. Harryék a vizsgák miatt is aggódhatnak, főleg a Miniszterium közbeszólása után. Mégis hogy segíthet ezen egy különös, fiatal francia férfi? "-Nathan? Nathan!-rohant ki elé egy f...