Młody, jedenastoletni chłopiec, siedział przy stole w towarzystwie rodziny, popijając dyniowy sok.
— Ah, Syriuszu! — Rzekła ciemnowłosa kobieta o surowej twarzy — Prawie bym zapomniała. Jutro rano wybierzemy się na Ulicę Pokątną by zrobić zakupy. Jestem taka podekscytowana na myśl, że mój pierworodny niebawem rozpocznie naukę w Hogwarcie. Cieszysz się, synu?
— Tak, mamo. — Odparł krótko Syriusz, zerkając na swojego młodszego brata, bawiącego się ruchomymi figurkami.
— Powiadomiłam już Madame Malkin, że wpadniemy do niej na przymiarkę szkolnych szat. Zamówiła dla mnie najlepsze materiały w barwach Slytherinu.
— A co jeśli Tiara Przydziału nie umieści Syriusza w Slytherinie? — Zapytał dziewięcioletni chłopiec.
— Nie pleć głupot, Regulusie. To przecież oczywiste, że zarówno Ty, jak i Twój brat, dumnie będziecie reprezentować dom Salazara Slytherina. — Rzekł ojciec chłopców, Orion Black.
Syriusz zerknął z niepokojem na swoich rodziców.
— Nasz droga Lysandra również rozpoczyna naukę w tym roku. Będziecie w tej samej klasie! Czyż to nie cudowne?
Walburga Black była wyraźnie podekscytowana. Skrzat Domowy przyniósł jej drugi kieliszek czerwonego wina, który kobieta opróżniła trzema, dużymi łykami.
W głowie Syriusza pojawiły się poważne obawy co do nadchodzących dni.
— Co jeśli Tiara Przydziału umieści mnie w innym domu? — Pomyślał z trwogą na myśl o reakcji rodziców.
— Regulusie — Zwrócił się nagle do brata — Masz ochotę pograć ze mną w szachy?
Młodszy z braci zmrużył brwi, zerknął podejrzliwie na Syriusza i zapytał:
— A nie będziesz tym razem oszukiwać?
Chłopcy uśmiechnęli się do siebie i wspólnie opuścili salon.
„ Droga mamo,
Tiara Przydziału umieściła mnie w Gryffindorze. Ale nie martw się! Poznałem już kilku nowych kolegów, którzy wydają się być bardzo fajni. Chyba się zaprzyjaźnimy.
Kuzynka Lysandra dołączyła do swoich sióstr w Slytherinie. Nie była zadowolona z faktu, iż przydzielono mnie do innego domu.
Mam nadzieję, że u was wszystko dobrze. Pozdrów ode mnie Regulusa. Mam nadzieję, że nie nudzi się pod moją nieobecność. Do zobaczenia w święta!
Syriusz"
CZYTASZ
Czysta Krew • Syriusz Black
FanficDługo wyczekiwana książka o Syriuszu Blacku! Zdrajca krwi, wyrodny syn, morderca - Tak mawiali o nim czarodzieje na całym świecie. Jednakże osoby, którym było dane bliżej go poznać, wiedziały, iż jest on lojalnym i przede wszystkim odważnym, młodym...