V işareti, diğer parmaklar kapalıyken işaret parmağı ve orta parmakların birbirinden ayrı olarak kaldırıldığı bir el hareketidir. Kültürel şartlara ve hareketin hangi şekilde yapıldığına bağlı olarak farklı anlamlara gelmektedir.
V işareti, bazı Milletler Topluluğu ülkelerinde avuç içi içe bakacak şekilde yapıldığında uzun süre saldırgan bir jest olarak kullanılmıştır.
Bu işaret, 1960’lardaki Wietnam Savaşı sırasında “karşı kültür” tarafından barışın sembolü olarak kabul edilmiştir. Bundan kısa bir süre sonra, özellikle Japonya’da fotoğraf çekilirken kullanılan bir jest haline gelmiştir.
V işareti, japonya’da özellikle genç Japonlar tarafından fotoğraf çekilirken samimi bir poz vermek için kullanılır ve “pī su sain” (ピースサイン barış işareti) ya da yaygın olarak basitçe “pī su” (ピ ー ス barış) olarak anılır. Adından da anlaşılacağı gibi, bu işaret, tarihi kökeni tartışmalı olmasına rağmen, Vietnam Savaşı ve savaş karşıtı aktivistlere aittir.
V işaretinin anlamı, kısmen elin konumlandırılma şekline bağlıdır:
Eğer bu işaret, avuç içi işareti yapan kişiye, elin arkası da karşıdaki insana bakacak şekilde yapılırsa;
Avustralya, İrlanda Cumhuriyeti, Yeni Zelanda, Güney Afrika ve Birleşik Krallık’ta aşağılayıcı bir jest olarak
Amerikan İşaret Dili’nde ise 2 sayısı olarak kullanılır.
Eğer elin arka tarafı, işareti yapan kişiye, avuç içi de karşıya bakacak şekilde yapılırsa;
Savaş zamanında ya da rekabet ortamlarında zafer anlamında kullanılır. İlk olarak, Ocak 1941’de sürgündeki Belçikalı bir politikacı olan Victor de Laveleye tarafından BBC’deki bir radyo konuşmasında “V for Victory”nin işareti olarak kullanılmasının önerilmesiyle popüler hale gelmiştir.
Dünyanın her yerinde “karşı kültür” tarafından barış ve dostluk işareti olarak kullanılmış ve 1960’lardaki Amerikan Barış Hareketi’nde popüler hale gelmiştir.
Eğer bu işaret, el hareket ettirilerek yapılırsa;
Konuşma sırasında iki el birden işaret ve orta parmak yukarı doğru kaldırılıp indirilirse alay ve ironi anlamında kullanılır.
İşaret, önce işaretçinin gözlerine sonra da karşıdaki insanın gözlerini işaret edecek şekilde yapıldığında “gözüm üstünde”, “seni izliyor olacağım” anlamına gelir.[1]
Hakaret ya da Zafer Amaçlı V
V işaretinin farklı ülke ve kültürlerde farklı anlamlara geldiğini söylemiştik. Örneğin; Avustralya, Yeni Zelanda ve İngiltere’de yaygın olan bu hareket, bir hakaret, küfür işaretidir, bazı Avrupa ülkelerindeyse zafer işaretidir. Bu yüzden, Avrupa’da hakaret amacıyla bu işareti yapan bir İngiliz için etraftakiler ‘hangi zaferden bahsediyor?’ diye düşüneceklerdir.
Çoğu Avrupa ülkesinde avuç içe dönük versiyonu da ‘Zafer’ işaretidir.[2]
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Araştırma ve Makaleler 1
No FicciónLütfen Dikkat! Araştırma ve Makeleleri okumadan önce iyice düşünün. Sizi önceden uyarıyor ve dünya görüşünüzün temelli değişeceğini söylüyorum. Aynı konuda okuyacağınız diğer eserler size yavan gelecek ve sadece onun tiryakisi olacaksınız. Çünkü bu...