Jag hade berättat för mamma om vad jag såg när jag var ute och gick i hopp om att få svar på vad jag ska göra. Hon var lite kluven på hur hon skulle svara för jag förklarade som en kratta samtidigt som jag grät. Hon höll om mig dock och lugnade ner mig medan jag, som vanligt, grät.
Nu stod jag i duschen och tänkte över mitt val att gå till skolan imorgon. Jag hade redan pratat med mamma om det och hon stöttade mig i mitt val. Jag ångrade mig lite nu men samtidigt så orkade jag inte vara hemma längre. Jag tänkte bara vara där en lektion om ens det, det berodde på hur länge mitt psyke pallade med.
När jag var klar i duschen och hade klätt på mig så tog jag min mobil och gick ner till vardagsrummet där mamma satt i soffan. Hon log mot mig när hon såg mig och vinkade till mig att komma och sätta mig hos henne, vilket jag gjorde.
"Är du okej?" Frågade hon när jag lutade mig mot hennes axel.
"Jag vet inte." Mumlade jag och vände blicken mot tvn som visade nyheterna. Mamma kramade om mig men sa ingenting.Jag vet inte hur länge vi satt där men oavsett vad så somnade jag. Jag vaknade av att mamma strök sin hand på min kind. Hon tittade varmhjärtat på mig när jag vände blicken mot henne.
"Gå och lägg dig." Viskade hon så jag nickade och reste mig motvilligt upp.
"Jag älskar dig." Sa jag samtidigt som jag kramade henne lite snabbt.
"Och jag dig."
Jag släpade mig upp för trappan och gick för att borsta tänderna lite snabbt innan jag gick till mitt rum och ramlade ner i sängen. Trots att jag var nervös inför skolan imorgon så somnade jag väldigt fort.~Nästa dag~
När mitt alarm ringde ångrade jag allt. Jag blev illamående och kände mig snurrig. Försiktigt tog jag mig till badrummet och drack lite vatten i hopp om att jag skulle känna mig bättre, vilket inte hjälpte. Jag sköljde mitt ansikte med kallt vatten, det hjälpte inte heller. Jag försökte trycka bort illamåendet och bytte om till kläderna jag hade lagt fram igår. När jag stod i spegeln så borstade jag bara håret och satte sen upp det i en tofs. Jag orkade verkligen inte bry mig om hur jag såg ut, jag ville bara klara av denna dagen.
Mamma stod i köket och drack kaffe medan hon packade ner sin matlåda i väskan. Hon stannade upp när hon hörde mig komma in i köket.
"Vad fin du är gumman." Sa hon och log. Jag tvingade fram ett leende innan jag vände blicken mot brödet. Bara synen av det fick det att vända sig i magen. Denna dagen får funka utan frukost."Vill du ha skjuts till skolan?" Frågade mamma medan hon sköljde av sin kaffemugg.
"Nej det är lugnt." Sa jag tyst och tittade ner på mina fötter. Pappa kom upp i mina tankar och jag kände gråten komma. Mamma märkte på mig att något var fel så hon kom snabbt till min sida och kramade om mig. Hon sa ingenting men jag visste att hon visste varför jag var ledsen.
"Jag är så trött på att vara ledsen." Mumlade jag fram när hon släppte lite på kramen.
"Det är okej att vara ledsen." Sa hon och torkade mina tårar. Hon pussade mig på pannan och tillsammans gick vi ut till hallen."Nu måste jag skynda mig, vi ses ikväll. Jag älskar dig." Sa mamma när hon hade satt på sig sina skor och jacka.
"Kör försiktigt. Jag älskar dig." Sa jag och gav henne en kram. Hon nickade och log när hon gick ut ur huset och försvann mot bilen. Jag fokuserade på att andas lugnt när jag knöt mina skor. Jag ville verkligen klara av denna dagen. Med jackan på och väskan hängandes på axeln gick jag ut och låste dörren och tog mig ner mot skolan.När jag kom fram till skolan stod Carro och Jordan en bit från entrén och väntade. När dom såg mig vinkade dom så jag vinkade diskret tillbaka. Jag blev indragen i en gruppkram så fort jag kom nära.
"Hej på er med." Sa jag och kramade dom tillbaka.
"Vi har saknat dig så mycket." Sa båda och kramade om mig hårdare.
"Tack för att ni väntade här på mig." Sa jag när vi släppte kramen.
"Klart, allt för att det ska bli lättare för dig." Sa Carro och log.
"Kom nu, nu klarar vi detta tillsammans." Sa Jordan och krokade sin arm med min. Carro gjorde samma sak och tillsammans gick vi till vår första lektion.
YOU ARE READING
V Ä R D E L Ö S
Teen FictionSasha är en helt vanlig 18-årig tjej från Minnesota. Hon går sista året i High school och lever ett helt vanligt liv med sin mamma och pappa, sin pojkvän och sina vänner. Allting är bra, iallafall tills hela hennes liv vänds upp och ner. Det kommer...