Im so sorry for the very long time not update because Im so busy with school work but Im trying to publish as fast as I can and I hope you guys still read until this story end.Thank you!!spread love y'all💞
______________________________
Hayden sudah buntu memikirkan keberadaan adiknya yang sudah sehari tidak pulang ke rumah. Dia sudah mengubungi adiknya beberapa kali namun panggilannya selalu masuk ke dalam peti simpanan suara.
Hayden sudah berfikiran negatif. Mustahil Kris bawa Hazel ikut bersama ke dunianya. Ish takkanlah sampai begitu sekali. Kalau Hazel tidur kat rumah Jade atau Sofia sudah pasti dia beritahukan aku.
Tiba-tiba satu bunyi yang datang dari bilik Hazel membuatkan Hayden pantas menuju ke bilik adiknya. Namun sampai sahaja dia di depan pintu bilik Hazel yang terbuka luas itu dia ternampak Kris yang sedang duduk diatas katil Hazel sambil tertunduk.
Hayden melihat di sekeliling kerana ingin memastikan tiada ibu dan ayahnya saat ini. Hayden memanggil kris untuk masuk ke dalam biliknya kerana lebih selamat. Dia inginkan penjelasan dari Kris, manalah tahu lelaki itu tahu di mana Hazel.
"Are you okey bro?" tanya Hayden apabila perasan yang Kris seperti dilanda kesedihan yang teramat. Kris menggelengkan kepalanya lemah.
"Im sorry Hayden. Aku tak dapat jaga Hazel dengan sebaik mungkin. Im fail to protect her. Im useless," Kris membiarkan air matanya jatuh. Jujur dia katakan dia rindu melihat wajah yang selalu membuatkan dia tenang walaupun baru sehari tidak bersua muka.
"Where is my sister Kris?" tanya Hayden dengan serius.
"Im sorry Hayden,"
"My question is WHERE IS MY SISTER!" naik turun nafas Hayden ketika ini. Jangan cakap ada sesuatu bahaya yang terjadi pada dia aku memang tak akan maafkan kau Kris.
"She is missing yesterday at mall. I already said to her to not go meet her friend alone but she still do it. Sofia and Jade said to her to meet them at the parking car using the quiet alley and its too dangerous to her. This is my fault,"
Hayden mendengus kasar. Inilah kali pertama dia berada dalam tahap baran yang paling memuncak. Kalau Sofia dan Jade tu bukan kawan baik Hazel dah lama agaknya diorang makan penampar.
"And now?kau nak tunggu malaikat datang selamatkan adik aku ke apa?kau pun punca dalam masalah ni!kalau ada apa-apa terjadi dekat adik aku kau siap!" bentak Hayden dengan amarah yang meluap-luap.
"Aku tak minta semua ini cause I love her and I dont want anything bad happens to her. I know this is my fault,"
Hayden memandang Kris tajam.
"Kau tau nak cakap 'I love her' 'I dont want anything bad happens to her' tapi tak pandai pula nak bertindak. Kau nak tunggu adik aku menderita baru nak bertindak?macam tu?"
Kris menahan dirinya untuk bersabar dengan perangai Hayden saat ini. Im sorry Hazel.
"No. I want her here right now like usual," balas Kris. Hayden melangkah ke arah Kris lalu menolak bahu Kris dengan kasar. Dia tidak dapat mengawal kemarahannya sekarang. Now everybody will know how he act when he in danger.
"Kau...kalau ikutkan hati aku nak je bagi kau penumbuk. Kalau boleh aku tak nak tengok kau dengan adik aku lagi," kata Hayden dengan penuh makna.
Kris memandang Hayden dan masih tersenyum tetapi terpaksa. "I know Hayden. Aku kenal kau baik dari depan atau belakang. You dont like when I am with Hazel because you dont want your sister being hurted by me. I know its SICK when human in a relationship with a ghost like me. Hazel deserve a happy life dan aku tak sepatutnya berada di sini. But I promise that one day I will let her go and let her be with someone that more applicable with her. Im sorry for all my fault but I'm always love her forever,"
Hayden tidak membalas apa-apa. Usai berkata, Kris terus menghilang dari pandangan Hayden. Dia menuju ke bilik Hazel untuk menenangkan dirinya.
Kris memandang calender yang berada di atas meja belajar Hazel. Dia melihat tarikh yang ditanda oleh Hazel dan ada tulisan 'its my day. Happy birthday dearself' dimana ianya hanya berbaki dua bulan lagi.
Kris mengambil pen lalu ditulisnya 'happy birthday dear. I hope you are always in a good condition. Dont cry if I am not with you this day because Im always watching you up there and my heart will always in your heart. I love you so much'
Kris tersenyum nipis walaupun dalam hatinya terasa sebak bila dia akan pergi meninggalkan Hazel buat selama-lamanya.
Jujur dia katakan dia tidak boleh menerima dengan apa yang berlaku selama ini. Ianya terasa amat sakit dan perit untuk ditanggung sendiri. Bahkan kalau dia masih seorang manusia yang normal dia tetap tidak boleh bertahan jika kehilangan seorang kekasih yang setia di sampingnya.
Dan kali ini dia akan berjanji pada dirinya untuk menebus segala silapnya tidak kira ia sudah berlalu atau baru sahaja berlaku.
Enjoy🍀
Just wait for the very
sad chapter soon😢Vote.Share.Add this book in your RL.
YOU ARE READING
ʟᴏᴠᴇ Fʀᴏᴍ Dɪғғᴇʀᴇɴᴛ Wᴏʀʟᴅ ✔ [Completed]
Romance#Rank No.2 in Supernatural [21.08.2020] #Rank No.8 in Humor [18.08.2020] #Rank No.8 in paranormal [27.03.2020] #Rank No.3 in humor[3.04.2020] #Rank No.1 in Paranormal [18.05.2020] #Rank No.1 in supernatural [28.10.2020] [PROCESS IN EDITING] Takdir i...