Nafsu

57.5K 147 11
                                    

Bayangkan satu hari nanti, kita memandang kiri kanan, penuh dengan lautan manusia, kiri kanan semua tidak berbaju, senang kata terlanjang bulat kat Padang Mahsyar.


Masa itu masih fikir itu erotik ke?Masa itu fikir ouh mengiurkanlah badan dia?


TAK ADA!


Masa kita berhimpun nanti di padang mahsyar, hakikatnya kita semua tengah fikir, tengah risau, kita ini bakal ahli syurga ke ahli neraka?


Satu perkara je kena ingat, apa-apa sekalipun baik atau jahat yang kita nak buat, kita kena selalu fikir diagram ini:


Kalau perasan, part dunia seciput, yang panjangnya alam selepas kematian kita

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kalau perasan, part dunia seciput, yang panjangnya alam selepas kematian kita. 


Hidup kita kat dunia ini, punyalah pendek. Akhirat itu eternal, selama-lamanya. Kat sinilah kita kena sibuk kejar buat kebaikan, kat sini jugaklah biar kita bersusah-payah kawal nafsu kita. Kalau kita fikir, rileklah, nanti dah nak mati baru nak bertaubat. Kita kena fikir, kat akhirat nanti ada mizan, timbang dosa kita lagi berat ke atau pahala kita lagi berat. 


Tak apa guys, biar kita susah kawal nafsu, 

kawal mata kita, 

jaga minda kita, 

jaga telinga kita, 

jaga cakap kita,

jaga APA YANG KITA TULIS, 

jaga APA YANG KITA BACA, 

sebab semua ini InsyaAllah akan berbaloi kat akhirat nanti.

Untuk penulis yang tulis cerita cerita erotik, sudah sudahlah tu, bukan readers / followers yang baca tulisan buruk kita yang kita kena kumpul, jika kita meninggal 1 hari nanti, tulisan kita akan menjadi saksi sama ada kita tulis ajak kebaikan ke keburukan.


Untuk pembaca cerita erotik, minda & iman kita akan terganggu kalau kita asyik baca perkara macam tu.


Fikir fikirkan pasal akhirat yang kekal, dunia yang sekejap. Bila kita dah tiada, baru kita sedar, sayangnya tak kumpul pahala banyak2 dan tinggalkan dosa. Hentikan terlibat dengan perkara-perkara lucah, zina, maksiat dan jauhi onani. 



Jom berubah,Allah sayang kita Allah tunggu taubat kita

& sebaik-baik taubat ialah tidak mengulangi kesilapan kita.

Sama-sama kita berusaha untuk berubah

Nafsu WattpadWhere stories live. Discover now