Bab 1

12 1 0
                                    

"Biy , i ada benda penting nak bagitahu u ni . Biyy dengar laa apa yg i nk cakap ni. " panggil tasha .

" ya u . i dengar ni . i tengah main game ni sayangg . " balas Emir .

" hmm tak apa lah , lupakan je apa yang i nak cakap tadi " . - Tasha

" alololo merajuk pula sayang i ni . okay2 i stop main game . now tell me apa benda penting yang u nak bagitahu i tu ? " soal Emir

Tasha terkelu . Dia masih ragu ragu untuk memberitahu Emir soal hasratnya yang ingin melanjutkan pelajaran ke luar negara bersama temannya , Bella . Tasha takut Emir tidak boleh menerima hakikat untuk melepaskannya pergi melanjutkan pelajarannya itu .

" em , macam mana eh i nak cakap dgn u ? em sebenarnyaa i .. " kata kata tasha terhenti disitu .

" sebenarnya apa sayang ? cuba terus terang dgn i . U dah ready eh nak jadi wife i ? Kalau u dah ready i boleh minta parents i datang jumpa u this weekand ". - Emir

" wait Emir . bukan . i'm sorry . sebenarnya i nak bagitahu yang i dapat peluang lanjutkan pelajaran di luar negara . lagi 2 weeka i akan berangkat ke sana . i harap u izinkan i pergi emir . " balas Tasha .

" apa yang u merepek ni tasha ? kenapa baru sekarang u nak bagitahu i ? No . U tipu i kan ? U main2 jekan tasha ? " - Emir

" tak emir tak . i tak tipu u . i minta maaf emir . please izinkan i pergi tuk i sambung pelajaran i emir . U tahu kan i dah lama nanti kan peluang tuk i sambung belajar kat luar negara ? i harap sangat u boleh faham i n suport i biyy ." ucap Tasha .

" hm i bukan taknak support u sayang tapi i tak sanggup kita berpisah lama . i tak sanggup " - Emir begitu sebak .

" Please Emir . i janji i balik dari Perth after 5 years kita terus kahwin . I janji Emir ." - Tasha

Aku tidak tahu apa yang patut aku lakukan sekarang ni . Aku tahu Tasha sudah lama menantikan peluang itu . Tapi , aku begitu risau apa yang akan jadi dengan hubungan kami dalam masa 5 tahun itu . Tempohnya begitu lama , macam2 boleh jadi .

" Sayang ....." - Emir

* Bersambung

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 18, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Tell me that you love meWhere stories live. Discover now