2020
"Cik ini fail dari Meftah Company , diorang minta Cik Umai tandatangan untuk pengesahan bagi projek dekat Penang."kata Afiq seorang PA merangkap bodyguard Umairah.
"Okey tinggalkan je kat sane..nanti awak jadualkan penjumpaan dengan Bos diorang eh..dah dua kali kita buat perjumpaan dia tak pernah muncul pun."suruh Umairah
"Okey Cik."Afiq pun keluar dari office Umairah.Bagi Afiq menjaga Umairah bukannya susah dan membebankan namun amat simple kerana Umairah seorang yang menyenangkan semua orang.
UMAIRAH POV
Sedang jarinya lincah menekan keyboard laptopnya satu notifikasi masuk ke dalam telefonnya.
MY DAD
_Daddy nak jumpa Umai masa lunch.Jangan lupa ajak Abang kesayagan Umai tu..tadi Daddy tengok dah terleleh tidur kat meja._
"Haih cumil lah Papa ni.."
Bilik pejabat Abang Rizqi dimasukinya.
"Oh..patutlah kerja tak pernah siap..ni rupanya kerja dia.nak kena ni"bebel Umairah.Dengan berbekal fail di tangan dia mengetuk meja hingga mendengar bunyi yang amat kuat.
"OHMAKKAUJATUh!"dengan tangan menggawang-gawang udara akibat terkejut dengan tindakkan adiknya.
"Kau nak apa dohh..kacau je.."marah Rizqi.
"Papa ajak keluar lunch JOM CEPAT!"arah Umairah sambil tangan dipinggang menunggu Jabir menyarung blazer.
"Kenapa lah Papa tak hantar kau masuk askar bagus ah untuk kau..ngacau je.."
"HEY!Kalau Adik tak ada office ni tunggang langgang tau semuaa disebabkan abang..Tampor kang!"
Rizqi yang malas ingin mendegar adiknya berleter terus menarik adiknya keluar.Setelah 15 minit memandu kereta mereka sampai di satu cafe.Mereka tercari-cari dimanakah ayah kesayangan mereka.Kelihatan Ayah mereka sedang menikmati Caramel Macchiato di sebuah sudut cafe tersebut.
"Papa!"Rizqi dan Umai mengejutkan ayah mereka yang kemas berpakaian kerja.
"Ha.Sampaipun..Papa tunggu lama dah ni..merajuk baru tau.."kata Tan Sri Isa dalam nada merajuk,saja ingin mengusik anak-anaknya.
"Ni2 manusia ni yang lambat Papa"balas Umai.
"Eyh kita lak kena ni budak ni yang lambat.Bawak kereta macam kura-kura."Rizqi tidak mahu mengalah.
"Sudah..Ni Papa nak bagitahu something"
"Papa...nak..camtumkan kamu berdua..dengan.."tidak sempat menghabiskan kata-kata Umai mencelah.
"Cantum apa ni Pa?"tanya Umai.
"Papa nak kamu berdua KAHWIN"umum Tan Sri Isa.
"WHAT THE afufufuffu" terkejut Umai hingga ingin mengeluarkan kata-kata kesat namun Rizqi menhalang dengan tangannya.
"Jangan carut depan Papa..."pesan Rizqi yang masih meletak tangannya dia mulut Umai.
"Dengan siapa Pa?..Pa tipu je kan...kan?kan?"tanya Rizqi.
"Tak..Papa tak tipu..Papa nak satukan korang berdua dengan family Meftah."umum Papanya.
"Jap............Meftah....cam kenal.."fikir Rizqi sambil menyedut Ice Lemon Teanya.
"EYH!MEFTAH TU YANG KLIEN KITA TU KAN?!"membulat mata Umai.
BERSAMBUNG....
YOU ARE READING
MY SWEET 10 YEARS CRUSH
RomanceSetelah menyimpan rasa cinta terhadap seorang lelaki selama 10 tahun.Tiba-tiba atas takdir tuhan mereka berjumpa atas hal pekerjaan.Lelaki yang sebelumnya amat sombong dan angkuh dengan kepintaran didalam kelas bertukar menjadi seorang yang sangat b...