.
.
••• [ PSYCHONEUROTIC ] •••
.
.
Taehyung melangkah masuk ke dalam sekolah dengan langkah sambil lewa. Memandangkan masih awal lagi. Earphone disumbat pada telinga. Mulutnya terkumat-kamit menyanyikan lagu yang dimainkan dengan perlahan.
Menyanyi kuat-kuat kang ramai jatuh cinta pulak. Ehh ehhh?
Sedang ralit menyanyi dan menghayati lagu yang dimainkan itu, Taehyung ternampak kelibat Hayeon sedang mengikat tali kasutnya di laluan berbumbung.
Idea jahat sudah bermain di dalam kepalanya. Dengan langkah perlahan dia menghampiri Hayeon yang membelakanginya. Ralit sangat ikat tali kasut sampaikan orang yang lalu dekat-dekat dah tak pandang dah.
"BARGGHHH!!"
"EH MAK KAU OH I CAN MAKE IT RIGHT!!"
Meletus tawa Taehyung apabila dari mencangkung, terus jatuh terduduk. Mulut hanya ternganga sedikit lalu dia menampar kaki Taehyung berkali-kali.
"Babun punya alien! Kau dah kenapa pagi-pagi lagi jadi hantu ni?!" Marah Hayeon.
Taehyung masih dengan sisa tawanya. "Alaaa... Macamlah tak biasa, hahahaha! Sorry weyh, hadoii—"
Taehyung menghulurkan sebelah tangannya kepada Hayeon. Lambat-lambat Hayeon sambut lalu dia bangun dengan pertolongan tangan Taehyung itu. Marah, marah jugak. Orang dah nak tolong, sambut je la.
"Kau sorang je? Eunmin mana?" Soal Taehyung apabila mereka berdua sudahpun mengorak langkah menuju ke kelas.
"Dia apa lagi, datang dengan Jungkook la. Kesian aku yang single ni, tak ada siapa yang teman." Hayeon mencebikkan birbinya.
Acah je tu!
"Elehh... Aku ada dekat sebelah ni. Ha, jom jalan dengan aku."
"Kita memang dah jalan sekali kan sekarang ni?" Mata Hayeon disepetkan ke arah Taehyung yang rasanya duk bengap lagi pagi-pagi ni.
Dengar lagu pun otak tak berfungsi, haih. Parah ni.
"Haah kan."
Kepala Hayeon digeleng-geleng perlahan. Saat mereka melalui di hadapan pejabag sekolah, kelihatan Jimin baru saja keluar dari situ bersama buku pemantauan. Memang dia bukan ketua kelas. Tapi si Jimin ni terlebih rajin nak ambilkan. Katanya, ketua kelas selalu sangag lupa nak ambik.
Dasar nyanyuk.
"Oit, Jimin!" Laung Hayeon.
Jimin toleh ke belakang. Senyuman tipis dihadiahkan kepada Hayeon dan Taehyung.
"Kau ni, rajin sangat ambilkan untuk Namjoon tu buku pemantauan ni." Ujar Taehyung.
"It's okay. Aku dah biasa, lagipun nak harapkan dia ambik? Sampai tahun depan pun belum tentu dia ambil." Balas Jimin.
"Ha, dah. Jom masuk kelas sekali."
Jimin hanya akur. Dah alang-alang diorang nak ke kelas, jalan la sekali. Boleh la sembang-sembang. Tak la bosan sangat dari jalan sorang-sorang.
***
Vote and comment! ✨
YOU ARE READING
☆ミ Psychoneurotic ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗
FanfictionPsychoneurotic ; Sakit Mental Warning! He looks okay, but don't be fooled by him. Because, "I'm want you, baby. You need to be mine..." . . ©2020