.
.
|| PSYCHONEUROTIC ||
.
.
No one's
"Yuhoo! Mana Jimin dengan Taehyung?" Soal Jungkook apabila dia sudahpun tiba di restoran yang dikatakan oleh Eunmin sebelum pulang ke sekolah tadi.
Hayeon sekadar mengangkat bahunya manakala Eunmin ralit melihat menu yang telah dihantar oleh pelayan sebaik saja Jungkook tiba. Kemain tengok buku menu pun macam tak nak lepas.
"Sampai hati palau saya eh..." Persis merajuk Jungkook berkata.
Eunmin mengangkat wajahnya. "Awak ingat saya ni 24 jam berkepit dengan Taehyung ke? Dengan Jimin sekali, huh?"
"Okay, fine!" Balas Jungkook lalu dia merampas buku menu dari tangan Eunmin.
Terkebil-kebil Eunmin memandang teman lelakinya itu. Amboi! Merajuk sampai muncung mulut tu. Ikat kang, jadi mulut sotong sungguh kejap lagi. Mengada lebih sejak mood Eunmin asyik ke laut.
"Alololo... Janganlah majuk." Tangan Jungkook diraihnya lalu diusap perlahan.
Jungkook ketawa kecil. "Okay, tak merajuk kalau awak duduk sebelah saya."
Terus berubah riak wajah Eunmin. Kaki Jungkook disepaknya dari bawah meja. "Dengki betul tengok saya duduk sebelah Hayeon. Huh!"
Tanpa menghiraukan Jungkook yang mengadu kesakitan, Eunmin bangun lalu mengambil tempat di sebelah Jungkook. Peha Jungkook pula ditamparnya. "Dah, jangan nak mengada sangat. Cepat pilih menu."
"Baik, mak singa." Jungkook terus menguncikan mulutnya apabila Eunmin sudah menjegilnya matanya ke arah lelaki itu.
Hayeon menggeleng-gelengkan kepalanya. Terkejut dibuatnya apabila seseorang duduk di tempat kosong bersebelahan dengan Hayeon. Taehyung meraup rambutnya ke belakang.
"Weyh, sorry lambat. Tiba-tiba tak jumpa phone tadi." ujar Taehyung.
"It's okay."
"Eh, Jimin tak datang ke? Selalu dia datang awal." Soal Eunmin apabila kelibat Jimin masih tidak kelihatan.
"Dia mesej aku tadi, kata ada hal. So, tak boleh nak join kita." Balas Taehyung sambil membelek buku menu bersama Hayeon.
Eunmin, Jungkook dan Hayeon terangguk-angguk mendengarkan apa yang Taehyung katakan tadi. Mereka berempat membuat pesanan sebaik saja pelayan datang ke meja mereka. Sebaik saja pelayan beredar, masing-masing membuat hal sendiri.
Lampu merah dan biru yang lalu di hadapan restoran mereka berempat duduki itu menarik perhatian semua yang berada di situ. Berkerut-kerut dahi mereka apabila kereta polis dan ambulans dengan lajunya memecut di atas jalan raya.
"Apasal tu?"
"Entahlah. Accident kot."
***
I don't know bila lagi boleh update huhu 😭😭
YOU ARE READING
☆ミ Psychoneurotic ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗
FanficPsychoneurotic ; Sakit Mental Warning! He looks okay, but don't be fooled by him. Because, "I'm want you, baby. You need to be mine..." . . ©2020