Sayembara Drupadi Putri Api

325 15 0
                                    

"Ya, aku Drupadi, diklumpukake saka geni." Ia menghela nafas,
"lan ora ana sing percaya, aku sing nampa Bharatayuda."

Lama, usai perang saudara yang dahsyat antara Pandawa dan Kurawa, di tepi sungai taman kaputren Astina, ditempuh Pandawa madeg pandita,

sang putri bercerita, entah pada siapa.

"Bapakku, Prabu Drupada, sing kobong karo dendam marang Rsi Dorna, kancane sing cedhak, sing biyen Kombayana, nindakake sammadhi Putrakarma Yadhi, bebarengan karo para imam utama.
Supaya duwe anak lanang sing bakal mbayar bebendune, sing bakal mateni Rsi Dorna, apa maning. Lan saka geni puja Yadnya, aku lair, Yadnyasni, sing asale saka geni. Uga sedulurku, Drestajumna, sing digawe saka embun saka puja Yadnya, sing didhawuhi mateni Dorna. "

Sedari awal, ayahanda prabu meminta Drupada bersuamikan Arjuna, panengah Pandawa. Dengan memegang swayambhara, mengangkat Pinaka, busur pusaka Pancala, dan menggantung untuk memanah patung burung yang berputar di tali tepat pada pergelangan tangan. Ayahanda mengira, hanya Arjuna yang bisa dilakukan.

Tapi ada Karna, yang mewakili Duryudana. Tak dinyana, ia sangat perkasa. Mengangkat Pinaka dan memanah patung burung yang tepat di sudut.

" Nganti aku kudu mungkasi kanthi ngucapake manawa kreta inggil duwe ksatria, ora pantes kanggo rebutan putri Pancala. Aku ngerti, amarga bebendu sing disetujoni, lan aku pitutur marang kowe, wiji pertama sing nyebar kanggo Bharatayudha. Nanging sawise iku, aku ora nemokake Arjuna ing antarane para peserta, dheweke rumangsa ora ngarep-arep. "

Terdengar hela nafas saat ia menganggit kata-kata, merangkai kisah sukses berlalu. Entah hela nafas lega atau lepaskan penat di benak.

"Nganti pungkasane metu saka pacelathon, Pinah. Aku bungah amarga dheweke luwih saka Brahmana sing sejati, atiku ujar manawa dheweke iku Arjuna. Nanging, sanajan dudu Arjuna, iku ora masalah amarga Karawa mbela. Nanging aku yakin dheweke iku Arjuna, sakperangan alesan. Buru wanita, dakkira. "

Ambang sandyakala, mentari merah di taman kaputren Hastinapura. Drupadi tak bermaksud ingsut sedikitpun jua.

"Katresnan iku takdir, nanging nasibe aku tresna marang Arjuna, omah-omah yaiku nasib, lan nasibku arep omah-omah karo Arjuna, aku ngerti. Nalika aku ngerti yen bhramana enom mesthi Arjuna. Nanging, ing wektu kasebut, sapa sing percaya?"

Drupadi tersenyum, membayangkan waktu itu.

"Ya, brahmana nom-noman nggunakake Pinaka, busur pusaka Pancala, apik banget, arca patung manuk sing muter, tepat ing bangkekan. Lan aku rumangsa murka Karna amarga ora ana sing njaluk aku njaluk brahmana sing enom, sing dakkarepake yaiku Arjuna. Ngrungokake Karna, 'dheweke dudu satria! Kepiye carane sampeyan melu gabung ing Swayambhara?! ' Aku ora mangsuli amarga aku uga ora ndeleng. Lan aku nampa brahmana enom ing pendapa. Hhhh .... lan keyakinanku sejatine ana eksistensi, He Arjuna, bebarengan karo sedulur-sedulure, sing kesasar lan ora disenengi saka Hastinapur, amarga kedadeyan kedadeyan Bale Sigala-gala. Lan para Kurawa metu, mesthi kaget amarga Pandawa ora tiwas. Aku yakin, para dewa pancen nyiyapake Bharatayudha. "

Rembulan separuh bayang.

“Banyak yang melihat, salah ucap ibu Kunthi yang membuatku bersuami lima, para Pandawa. Tapi sungguh tak begitu ...
Saat aku tercipta dari api, ayahanda bertanya pada dewa, 'Bagaimana mungkin anak perempuan membalaskan dendam meminta? Haruskah ia bersuami lima ?! Dewa Brahma kemudian menganugerahkan Destrajumna dari bara puja Yadnya, dan nyatanya aku bersuamikan Pandawa berlima. Tentu kami siapnya, tak semuanya di saat yang sama.
Setahun pertama, aku bersama Yudistira, sepenuhnya. Keempat pondok saya bersumpah akan dikeluarkan, bahkan meminjamkan diri mereka masing-masing di kamar saya sedang bersama Yudistira. Setahun kedua, hanya dengan Bima. Hal yang sama berlaku pula. Demikian pula tahun berikutnya, dengan Arjuna. Dan berikutnya dengan Nakula, Dan juga dengan Sadewa. Jadi, suamiku lima, tapi hanya satu pada setiap waktu. Dan ini akan disetujui rencanaku tentang Bharatayudha yang saat itu belum bernama. ”

Alkisah Tanah JawaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang