Mistik Yaratıklar

62 0 0
                                    

  Mistik varlıklar Walan yaratıldığından itibaren Walan da yaşayan Tanrılar kadar güçlü olan varlıklardır. Bu varlıklar Walan tarihi boyunca fazla gözükmemiş, gözüktüğünde ise arkasında ölüm ve yıkım bırakmıştır. Bu varlıklar iradesiyle yapmış olduğu her eylemde walanın şekillendirmesinde katkısı olmuştur.

Hedyra: Mistik varlıkların arasında en güçlü olanıdır, mutlak bir gücü olan Hedyra'yı kimse yenememiş kafa tutanlar ise gücünün ve dehşetinin tadına bakmışlardır. 8 kafası olan hedyra her bir kafasından dağları yok edecek denizleri kurutacak kadar sıcak olan ateş çıkarmaktadır. Hedyranın nasıl öleceğini kimse bilmemektedir. Walan tarihinde sadece 1 kere görülmüştür, görünme sebebi ise tanrılar tarafından yok edilmek istenmesidir. Tanrılarla yüzleşmiş ve tanrı kuvvetlerini geri çekilmeye zorlamıştır. Bir daha da hiçbir kimse onu görmemiştir nerede olduğunu da kimse bilmemektedir. Hedyra'nın bir diğer özelliği ise ejderlerin atası olmasıdır.

Vierder: Diğer bir mistik varlıktır Walanda bir çok defa görünmüştür, devasa büyüklükte bir geyiktir boynuzları dağları param parça edecek kadar büyük ve keskindir. Elflerin evcil bineği olan sipyanların ve geyik türlerinin atasıdır. Yeşil vadinin sonu gelmez ormanlarında yaşar. Vierder, ormanı ve hayvanları sever onları korur.

Sarsou: Aralarındaki en acımasız, önüne geleni yok edecek kadar kötüdür. Sarsou saf ateş ve karanlıktan yaratılmıştır. Kötü olmasını nedeni ise yaratılışından kaynaklanmaktadır. Sarsou ateş ve karanlığın vücut bulmuş halidir. Derisi ateş, pençeleri ise her şeyi yok edecek kadar keskindir. Sarsou walan tarihinin en acımasız ve en korkunç yaratıklarındandır, o yüzden ona "Karanlığın İblisi" denmektedir. Bu ismi almasının en büyük sebebi ise tabi ki walana vermiş olduğu kötülük ve yıkımdır. 1. çağda, diğer mistik yaratıklar kadar güçlü olmasa da Sarsou, walan tarihinde en çok kendini gösteren mistik yaratık olmuştur. Bu sebepten ötürü Gusra'nın dikkatini çekmiş, onun elçisi ve ordusunun komutanı olmuştur.

Holant: Dağların ulaşılmaz derinliklerinde ve yüksek kesimlerinde yaşayan mistik varlıktır. Holant devasa bir kurttur. Ateşten yaratılmış, derisinin çoğu taştan bazı kısımları ise lavdandır. Dişleri ve pençeleri ise son derece ölümcül keskinliktedir.  Walan tarihi boyunca pek gözükmemiştir, ancak cüceler onun yaşam alanına girdiği ve rahatsız ettiği için öfkelenmiş, pek çok cüceyi katletmiştir. Daha sonra tanrı mızrağını yapan cüceler tarafından öldürülmüştür.

Skaat: Mistik varlıklar arasında Hedyra'dan sonra en güçlü varlıktır. Ölüm diyarının bekçisi, ölümün vücut bulmuş halidir. Kaosa'nın hizmetkarı ve ölüm diyarında ki ölülerin sorumluluğunu üstlenmektedir. Ölülerin diğer diyarlara geçişini engeller. 

Kayles: Altın vadide yaşayan kötü bir ruhtur ve korkulardan beslenir. Canlının korkusuna bürünür ve ona öyle gözükür. Karanlık ve gölgede yaşar, sinsi bir varlıktır. Kişinin korkusu ne kadar fazlaysa o kadar güçlenir. Pek çok diyarda gözükmüş, çoğu millette yer edinmiş efsanevi bir varlıktır. Varlığı kanıtlanamamıştır, bu varlığa inanan kişi sayısı oldukça azdır. Ancak yaşanan vakalar kayıtlara geçmiştir.

Azmic: Ormanın derinliklerinde yaşayan, kendini doğanın koruyucusu olarak adlandıran ve benliğini diğer canlılardan üstün gören agoist varlıktır. Ormana zarar verenleri öldürür ve ormanı kontrol edebilir. Bitkileri canlandırabilir, suret verebilir. Diğer mistik varlıklar arasında en çok görünen ve Walana müdahile eden varlıktır. 

Soursıs: Devasa boyutta, kısa vadeli geleceği görebilen, ruhani varlıkları çağırabilen, şekil ve kimlik değiştirebilen, tapınak bekçisidir. Tanrı mızrağının hapsedildiği Buz çölünde nöbettedir.

WalanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin